nomore Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Det blir en vurderingssak. Dersom butikken har solgt 100 flatskjermer de siste 14 dager og de vet at 70 av disse vil kreve å få mellomlegget refundert så er det potensielt et stort tap for butikken. Om reduksjonen er på 2k så snakker vi om en tilbakebetaling på 140k. Lenke til kommentar
hean Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Det blir en vurderingssak. Dersom butikken har solgt 100 flatskjermer de siste 14 dager og de vet at 70 av disse vil kreve å få mellomlegget refundert så er det potensielt et stort tap for butikken. Om reduksjonen er på 2k så snakker vi om en tilbakebetaling på 140k. INGEN setter ned prisene så lenge produktet fortsatt selger godt og har man solgt 100 skjermer de siste dagene hvorfor i all verden skal man sette ned prisen? Uanett om antallet hadde vært 4-5 siste 14 dagene er jo det godt salg kun for en modell. Edit: Som nevnt tidligere, Elkjøp har jo til og med 30 dagers prisgaranti og det hindrer jo ikke dem fra å sette ned priser. Da skjønner du kanskje at å spørre om mellomlegget tilbake for produkter som settes ned i pris innenfor angrefristen ikke påvirker en eventuell prisjustering i det hele tatt. Endret 21. september 2009 av Nasciboy Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Du påstår jo at pris må følge markedet. Dersom mpx.no da setter ned prisen 2k i forhold til komplett.no så må komplett.no følge etter. Om de da har solgt 100 stk av akkurat den TV'en og må refundere mellomlegget til 70 av disse så har de et tap på 140k. Da ville eg heller ha ventet med å sette ned prisen og solgt færre av den TV'n. Og når det gjelder prisgaranti hos Elkjøp er vel dette ikke noe de annonserer med lenger men siden de allikevel har 30 dagers returrett(med unntak) så kan de like godt refundere pengene enn å krangle. Vi blir nok uansett ikke enige. Eg synes det er smålig å kreve mellomlegget refundert. Prisen ble akseptert ved kjøp og da var den tydeligvis god nok. Å da bruke angreretten er et missbruk av muligheten. Vi som forbrukere kan risikere å tape på dette enten ved at loven blir endret(bort med angreretten) eller at butikkene vegrer seg mot å redusere prisene på populære varer. Men det er nå min mening. Lenke til kommentar
hean Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Du påstår jo at pris må følge markedet. Dersom mpx.no da setter ned prisen 2k i forhold til komplett.no så må komplett.no følge etter. Om de da har solgt 100 stk av akkurat den TV'en og må refundere mellomlegget til 70 av disse så har de et tap på 140k. Da ville eg heller ha ventet med å sette ned prisen og solgt færre av den TV'n. Betyr det at det prisene må følges slavisk på dagen? Og når det gjelder prisgaranti hos Elkjøp er vel dette ikke noe de annonserer med lenger men siden de allikevel har 30 dagers returrett(med unntak) så kan de like godt refundere pengene enn å krangle. Det er prisgaranti på Elkjøp og ikke bare returrett. Vi blir nok uansett ikke enige. Eg synes det er smålig å kreve mellomlegget refundert. Prisen ble akseptert ved kjøp og da var den tydeligvis god nok. Å da bruke angreretten er et missbruk av muligheten. Vi som forbrukere kan risikere å tape på dette enten ved at loven blir endret(bort med angreretten) eller at butikkene vegrer seg mot å redusere prisene på populære varer. Men det er nå min mening. Jeg synes det bare er en del av å være en opplyst forbruker som handler der det er billigst og får prisavslag når det er mulig. Nei vi blir nok ikke enige men dette er vel ett område der det ikke finnes ett konkret svar eller fasit, vi lar den være der Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Bare å sende forbrukerrådet en e-mail angående dette du så skal du få se at du har meget feil. Blir nesten som bensin: Jeg fylte for 11 kroner igår men i dag er den 10 dager. Kan ikke få mellomlegg pluss hvorfor skal butikker få problemer med dette at de taper penger og går konkurs? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå