MrL Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Hei, jeg bestile denne samsungen på tirsdag, fikk den på torsdag. Jeg betalte da 10.000 kr for den, nå, 2 dager etter jeg har motatt den, har den selvfølgelig gått ned en 1000 lapp i pris. Jeg lurte på har jeg noen rett eller noe som helst mulighet til å få de pengene tilbake? Hadde det vært noen uker eller månder så hadde det liksom vært greit, men bare et par dager liksom er litt kjipt Endret 12. september 2009 av MrLG Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 To ukers angrerett har du hvis du bestillte via nett. evt. kan du ta kontakt med komplett og spørre dem fint om å refundere 1000kr og argumentere med at det er verre for dem å få tilbake en TV de må selge som demo enn å bare gi deg avslaget? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Har hatt en lignende sak selv hvor jeg kontaktet Komplett og de svarte med at de ikke opererer med noen prisgaranti. Du kan selvsagt treffer på en mer serviceinnstilt kar enn det jeg gjorde, men men … Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Det er den beste løsningen for begge ja, men ok de ikke vil det, så "angrer" du bare på kjøpet. - håper du har embalasje og slikt fremdeles da Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Angreretten får du kun hvis produktet er ubrukt/fremstår som ubrukt. Trodde egentlig at du kun kan angre før du åpner esken. Men godt mulig at ting har forandret på seg. Det er uansett bare å true med å retunere TV'n (hvis du har krav på det) hvis du ikke får avsalg (kan trekke fra det du hadde brukt på frakt..) Lenke til kommentar
MrL Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Hmm okei, takk for svar Sendte dem en mail nå der jeg nevnte dette. Så får vell se på mandag hva dem gjør Endret 12. september 2009 av MrLG Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Angreretten får du kun hvis produktet er ubrukt/fremstår som ubrukt. Trodde egentlig at du kun kan angre før du åpner esken. Men godt mulig at ting har forandret på seg. Det er uansett bare å true med å retunere TV'n (hvis du har krav på det) hvis du ikke får avsalg (kan trekke fra det du hadde brukt på frakt..) Det har aldri vært slik at man ikke kan åpne produktet og teste det (med mindre at faktisk åpning og evt. testing fører til at produktet forringes . Det er noe butikkene prøver seg på, men det er ikke slik ifølge loven. Lenke til kommentar
kadett Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Angreretten får du kun hvis produktet er ubrukt/fremstår som ubrukt. Trodde egentlig at du kun kan angre før du åpner esken. Men godt mulig at ting har forandret på seg. Det er uansett bare å true med å retunere TV'n (hvis du har krav på det) hvis du ikke får avsalg (kan trekke fra det du hadde brukt på frakt..) Det har aldri vært slik at man ikke kan åpne produktet og teste det (med mindre at faktisk åpning og evt. testing fører til at produktet forringes . Det er noe butikkene prøver seg på, men det er ikke slik ifølge loven. Er helt korrekt det. Kjøper du f.eks en datamaskin har du lov til å kople den opp for å teste den. Enkel surfing og slikt men ikke innstallere programmer da det blir en gråsone. Er du ikke fornøyd er det bare å pakke den sammen å levere den inn Lenke til kommentar
MrL Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Men hvordan gjelder dette på en TV? Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Har nå det no å si da. Du går vel ikke på rimi å klager over at gulosten er to kroner billigere nå enn da du kjøpte den. Lev med det. Endret 12. september 2009 av runesole Lenke til kommentar
MrL Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Har nå det no å si da. Du går vel ikke på rimi å klager over at gulosten er to kroner billigere nå enn da du kjøpte den. Lev med det. Vell hadde ikke brydd om om et par hundre lapper, men tusen spenn er det verdt å prøve på. Om jeg ikke får de så synes jeg ikke det er verdens undergang, men det vil heller bare påvirke min gode erfaring med komplett. Endret 12. september 2009 av MrLG Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Er litt forskjell på to kr og 1000 kr.. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Er litt forskjell på to kr og 1000 kr.. Ja, men ikke prinsippielt. Uansett er det vel ikke verre en å ta en telefon å høre om det er noen kroner hente? Lenke til kommentar
nls Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Synes du ikke at prisen var ok/bra når du kjøpte varen ? Men jo, du kan jo angre be om rabatt, hvis ikke så angrer du kjøpet, sender den tilbake og kjøper den på nytt til den nedsatte prisen Lenke til kommentar
eught Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Men husk at du må betale porto selv ved bruk av angrerett. Du må også betale porto for å få tilsendt en evt. ny TV om du bestiller den til den nye prisen. Da blir det plutselig ikke like mye å hente likevel. Lenke til kommentar
darket Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Vinninga går opp i spinninga, du kan jo bruke angrerett og betale returporto. Og så bestille på nytt, og betale porto på nytt. Dette blir sikkert mer enn 1000. Du bestilte jo tven den dagen, fordi du ville det selv. Du kunne jo ha ventet og ventet til den prisen ble satt ned. Noe den ville ha blitt. Men det gjorde du ikke. Er de serviceminded så får du jo selvfølgelig penger refundert! Men hvorfor skal de gidde å gi penger tilbake når de ikke må? Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Bare å bruke angrefrist men syntes ikke servicen er dårlig fordi de ikke umiddelbart refunderer deg 1000kr fordi du kjøpte tv-en like før tilbudet. Endret 13. september 2009 av Åsmund Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Eg la TV-en i handlekorga og gjekk til kassen, der skulle dei ha 1397,- kroner for å levere den. Lenke til kommentar
celidog Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Dem har redusert prisen på selve TVen, men dem har økt pris på frakt. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 Vell jeg betalte kun 40 kr i frakt for å hente den i oslo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå