Gå til innhold

[Løst]TV satt ned i pris 2 dager etter

MrL

Anbefalte innlegg

Hei, jeg bestile denne samsungen på tirsdag, fikk den på torsdag. Jeg betalte da 10.000 kr for den, nå, 2 dager etter jeg har motatt den, har den selvfølgelig gått ned en 1000 lapp i pris. Jeg lurte på har jeg noen rett eller noe som helst mulighet til å få de pengene tilbake? Hadde det vært noen uker eller månder så hadde det liksom vært greit, men bare et par dager liksom er litt kjipt

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angreretten får du kun hvis produktet er ubrukt/fremstår som ubrukt. Trodde egentlig at du kun kan angre før du åpner esken. Men godt mulig at ting har forandret på seg. Det er uansett bare å true med å retunere TV'n (hvis du har krav på det) hvis du ikke får avsalg (kan trekke fra det du hadde brukt på frakt..) ;)

Lenke til kommentar
Angreretten får du kun hvis produktet er ubrukt/fremstår som ubrukt. Trodde egentlig at du kun kan angre før du åpner esken. Men godt mulig at ting har forandret på seg. Det er uansett bare å true med å retunere TV'n (hvis du har krav på det) hvis du ikke får avsalg (kan trekke fra det du hadde brukt på frakt..) ;)

Det har aldri vært slik at man ikke kan åpne produktet og teste det (med mindre at faktisk åpning og evt. testing fører til at produktet forringes . Det er noe butikkene prøver seg på, men det er ikke slik ifølge loven.

Lenke til kommentar

Det har aldri vært slik at man ikke kan åpne produktet og teste det (med mindre at faktisk åpning og evt. testing fører til at produktet forringes . Det er noe butikkene prøver seg på, men det er ikke slik ifølge loven.

Er helt korrekt det. Kjøper du f.eks en datamaskin har du lov til å kople den opp for å teste den. Enkel surfing og slikt men ikke innstallere programmer da det blir en gråsone. Er du ikke fornøyd er det bare å pakke den sammen å levere den inn :)

Lenke til kommentar
Har nå det no å si da. Du går vel ikke på rimi å klager over at gulosten er to kroner billigere nå enn da du kjøpte den.

Lev med det.

Vell hadde ikke brydd om om et par hundre lapper, men tusen spenn er det verdt å prøve på. Om jeg ikke får de så synes jeg ikke det er verdens undergang, men det vil heller bare påvirke min gode erfaring med komplett.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Vinninga går opp i spinninga, du kan jo bruke angrerett og betale returporto. Og så bestille på nytt, og betale porto på nytt. Dette blir sikkert mer enn 1000.

Du bestilte jo tven den dagen, fordi du ville det selv. Du kunne jo ha ventet og ventet til den prisen ble satt ned. Noe den ville ha blitt. Men det gjorde du ikke.

Er de serviceminded så får du jo selvfølgelig penger refundert! Men hvorfor skal de gidde å gi penger tilbake når de ikke må?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...