Nolpix Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Hei, jeg er en elev som går Vg2 kokk- og servitør og hver uke så får vi glose prøve i faguttrykk som, À la carte osv...Vi blir også testet i gamle gloser så jeg må kunne alle. Aner ikke hvor mange gloser det er i alt men det er vel rundt 150. Det jeg har lyst til å gjøre er å lage ett tekstbasert spørreprogram som det her (men hvordan gjør jeg det?): Programet spør om det her: Et utvalg av retter hvor gjesten bestiller etter ønske. Retten må kunne tilberedes på kort varsel. og man må svare ordrett. À la carte så hopper den til neste spm: Separat, ved siden av. For eksempel saus eller poteter som serveres ved siden av hovedretten. som er: À part etc..... Det hadde vært fint om den spurt om spørmålene tilfeldig. er det mulig og gjøre det her i batch eller må jeg bruke ett annet "språk"? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Det er lite funksjonalitet for å gjøre noe i tilfeldig rekkefølge i batch, jeg anbefaler å bruke et annet, mer egnet språk. Hvis du ikke vil vekk fra shell scripting, kan du bruke Windows Powershell. Lenke til kommentar
Nolpix Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 Greide og mekke sammen noe med Perl. takker for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå