Gå til innhold

Hjelp til feilkoder i android

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilket program er det snakk om? Det enkleste er kanskje å laste ned Google sin Android sdk, og bruke androidemulatoren der. Ellers er androidprogrammer Java, så de kan antalig lages til vanlige maskiner om en med javakunnskaper får tilgang til kildekoden.

Endret av Kagee
Lenke til kommentar

Så langt har jeg faktisk allerede kommet. Problemet var at når jeg endelig fikk til å lage fullscreen på sdk'en, så viste det seg at det skapte trøbbel for programmet. Dessuten så går emulatoren alt for tregt på den aktuelle pcen til å være funksjonelt. Bare flimring osv. Hvor vidt dette blir et problem senere får tiden vise:) Programmet er Spotify. Grunnen til at jeg vil kjøre android i stedet for valig versjon er som følger: Jeg skal bygge bilpc og både knapper og tekst er for lite for min 7tomms touchscreen. Pluss at mobilversjonen har støtte for offline playlists, som er meget praktisk. I tillegg har jeg prøvd å kjøre android livecd i virtualbox, men jeg får ikke installert et eneste program. Får bare opp en parsing error. Mistanke om at det har noe med at ting er read only når man kjører livecd, men vet ikke... Har prøvd å installere os'et på en virtuell hardisk, men blir bare feilkoder ut av det også.

Endret av eivinds2
Lenke til kommentar
Bare for å spore av litt. Siden du sier at alle androidprogrammer er skrevet i java, vil det da si at en.apk fil teknisk sett er en .jar fil. Det vil si at jeg kan navne den om til en .jar fil og konvertere fra .jar til .exe med dette programmet?: launch4j

Nei - jeg fant akkurat ut at SpotifyAndroid egentlig bare er en wrapper rundt et C-bibliotek, slik at javakoden det gjelder antagelig ikke har noe med avspillingen å gjøre. Dette C-biblioteket vil antagelig ikke fungere på bilpc'en din.

Hva er poenget med å gjøre om en jar-fil til en exefil? Selv om du bruker dette programmet du fant må maskina ha Java installert, og dersom du har Java installert, kan *.jar-filer åpnes på lik linje med *.exe-programmer.

Hadde jeg selv hatt et slikt prosjekt, hadde jeg spurt jotify-utvikleren om han gadd å implementere offline platback. Tror han henger på #despotify på Efnet.

Endret av Kagee
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tok en nærmere titt på forslaget ditt, men finner egentlig ut at jeg kommer til å slite med samme problemet med små knapper og liten tekst osv. Dessuten er Android programmet designet for touchskjermer, og det er et stort pluss. Men jeg har kommet videre i saken med å kjøre i VirtualBox, jeg har endelig fått installert programmet! Saken er bare den at jeg ikke får det til å starte.

Tenkte jeg kunne høre om noen har peiling på hva som skjer når jeg får disse tingene fra logcat:

W/ActivityManager( 1795): Launch timeout has expired, giving up wake lock!

W/ActivityManager( 1795): Activity idle timeout for HistoryRecord{9e546218 {com.spotify.mobile.android.ui/com.spotify.mobile.android.ui.Launcher}}

D/dalvikum( 1942): GC freed 2071 objects / 155128 bytes in 12ms

W/ActivityManager( 1795) Timeout executing service: ServiceRecord{9e546218 com.spotify.mobile.android.ui/com.spotify.mobile.android.service.LocalService}

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...