Gjest Lav selvtillit Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Hei Jeg er en gutt på 18 år som går siste året på videregående skole, men jeg har fortsatt ikke vært i nærheten av å kysse ei jente. (ja det er sant ) Problemet er at jeg sliter med dårlig selvtillit, og har gjort det noen år nå. Dette fører da til at jeg ikke tørr å snakke med jenter, da jeg tror de ikke blir å like meg. Det som fører til den lave selvtilliten er utseende, alt fra frisyre til mage volum. Jeg er ca. 185 høy og veier ca. 95 kg. Jeg vil ikke akkurat si at jeg er feit, men definetivt lubben. Jeg har også veldig synlige strekkmerker på begge hoftene, rett over trusekanten, det er dette jeg føler er det største problemet. Ser for meg at jenta kommer til å gå når hun får øyne på de, så derfor lar jeg jenter være i fred. Har prøvd å rett på dette flere ganger, i form av slanking. Men klarer det ikke. For det første er det ikke så lett å gå på en kur som fører til kalori underskudd da jeg trenger disse kaloriene siden jeg ganske så aktiv i løpet av skoleuka. Så jeg har derfor prøvd å slutte med snop, men det er da faen meg ikke så lett. Hadde ei uke her i sommer hvor jeg ikke spiste snop i det hele tatt, men etter det har det bare gått nedover. Grunnen er at jeg føler jeg ikke får noen premie for å ikke spise snop, man går jo tross alt ikke ned 20 kg på 1 natt. Så da ender det opp med snop posen igjen Denne lave selvtilliten har ikke ført til dramatiske tanker som selvmord, men har ført til dystre tanker på samlivet med kvinner (les singel og jomfru for livet). Så nå er jeg gått lei av dette og vil veldig gjerne fikse dette. Så hvordan gjør jeg det? Og hvordan tror dere ei jente ville sett på meg slik jeg er i dag? Takker så meget for hjelp Lenke til kommentar
andymann Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Vet du, hadde faktisk det samme problemet som deg, men så kom det en tid der jeg skjønte at utseene ikke er alt, det er faktisk personligheten som har noe å si her Er det en jente du har god kjemi med? Da er trikset rett og slett å bare tørre å spørre, og svaret er enten "ja" eller "nei". Jeg måtte gi meg selv et kraftig spark bak, og da var selvtillitten min i dass, men det gikk bra! Som sagt, du får enten "ja", eller "nei", men det er bedre å vite hva som skjedde, enn å gå lenge å fundere på hva som kunne skjedd Lenke til kommentar
DMN Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Hei Jeg er en gutt på 18 år som går siste året på videregående skole, men jeg har fortsatt ikke vært i nærheten av å kysse ei jente. (ja det er sant ) Problemet er at jeg sliter med dårlig selvtillit, og har gjort det noen år nå. Dette fører da til at jeg ikke tørr å snakke med jenter, da jeg tror de ikke blir å like meg. Dette er bare noe du må lære deg å endre på. Dra på fester/byen og sett deg et mål om å prate med x antall jenter/mennesker den kvelden. Og øk denne grensa neste uke. Det som fører til den lave selvtilliten er utseende, alt fra frisyre til mage volum. Jeg er ca. 185 høy og veier ca. 95 kg. Jeg vil ikke akkurat si at jeg er feit, men definetivt lubben. Jeg har også veldig synlige strekkmerker på begge hoftene, rett over trusekanten, det er dette jeg føler er det største problemet. Ser for meg at jenta kommer til å gå når hun får øyne på de, så derfor lar jeg jenter være i fred. Får du først jenta til et punkt hvor hun ser disse strekkmerkene, så er dette langt ifra noe hun kommer til å bry seg om. Føler du deg lubben så gå med klær som for deg til å føle deg bra. Og ikke minst, endre frisyren din. Reis til en frisørsalong med en ung frisør, og si du vil prøve noe nytt og spør om ideer. Har prøvd å rett på dette flere ganger, i form av slanking. Men klarer det ikke. For det første er det ikke så lett å gå på en kur som fører til kalori underskudd da jeg trenger disse kaloriene siden jeg ganske så aktiv i løpet av skoleuka. Så jeg har derfor prøvd å slutte med snop, men det er da faen meg ikke så lett. Hadde ei uke her i sommer hvor jeg ikke spiste snop i det hele tatt, men etter det har det bare gått nedover. Grunnen er at jeg føler jeg ikke får noen premie for å ikke spise snop, man går jo tross alt ikke ned 20 kg på 1 natt. Så da ender det opp med snop posen igjen Sett deg et mål med å gå ned 0.5-1kg i uka. Ligg i 500 kalorier i underskudd og regn ut forbruket ditt. Du trenger absolutt ikke de overflødige kaloriene uansett om du trener 20 ganger daglig. Og når du går ned i fettprosent, så vil du se at selvtilliten automatisk øker og du får en mye bedre livskvalitet. Denne lave selvtilliten har ikke ført til dramatiske tanker som selvmord, men har ført til dystre tanker på samlivet med kvinner (les singel og jomfru for livet). Tanker som det har ingen nytte for seg i det hele tatt. Få dem ut av huet ditt og lev livet. Så nå er jeg gått lei av dette og vil veldig gjerne fikse dette. Så hvordan gjør jeg det? Og hvordan tror dere ei jente ville sett på meg slik jeg er i dag? Slik du er i dag, vil du ikke være mye attraktiv for en jente. Det kan jeg helt ærlig 100% si, uten å se bilde av deg. Jenter dømmer mye mindre på utseendet enn gutter gjør, personligheten teller 70/80%+, og slik som du framstiller deg selv her, er ikke mye positivt. Men for all del, cudos at du innser det og er villig til å prøve å endre på dette. Takker så meget for hjelp Svar er ringa ut i bold, direkte og ærlig. Endret 12. september 2009 av DMN Lenke til kommentar
Crowley_ Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Jeg er i en veldig lik situasjon som deg, forskjellen med oss er at jeg ikke er lubben (JEG synes jeg kunne vært mye tynnere, men tydeligvis ikke vennene mine). Jeg er ukyssa, selv om jeg til tider har god selvtillit, ser ikke ut som et totalvrak, og har en frisyre jeg er tilfreds med. Vil ikke si jeg er særlig attraktiv for jenter jeg heller, men den som intet våger, intet vinner. Kan dessverre ikke gi deg noen tips, for jeg er tross alt i samme situasjon selv Bare vil du skal vite at du IKKE er alene. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Jeg føler faktisk at jeg har det veldig likt som det, vet heller ikke hva jeg skal gjøre.. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Det morsomme er at nesten alle "problemene" dine kan du gjøre noe med. Ikke noe problem å fikse frisyre, å bli slankere, osv. Alt handler om viljestyrke. I prinsippet kan du spise HVA du vil, bare du forbrenner like mye eller mer i form av trening. Det nytter ikke å sitte foran PC-en og synes synd på seg selv, her må det gjøres noe aktivt. Sett opp en plan, tren MINIMUM 3 ganger i uka, helst mer. Gå til frisøren, si at frisøren får frie tøyler og at du vil helst bli kul på håret. Action is everything. Lenke til kommentar
Gjest Lav selvtillit Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Takk for svar folkens, en en spesiell takk til deg DMN da følgende linje gav meg mer selvtillit: "Jenter dømmer mye mindre på utseendet enn gutter gjør, personligheten teller 70/80%+" Så nå vet jeg i hvertfall at jeg kan prøve meg Skal ta meg en tur til byen i morgen å kjøpe noen nye klær, skal også innom frisøren en tur og bestille time. Noen som har noe flere tips? Lenke til kommentar
Kverulantus Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Det er ikke alle jenter som stikker av når de ser det du kaller strekkmerker ^^ Jeg er omtrent akkurat lik deg. Kanskje bortsett fra et par ting. Jeg er selv 1.85. Veier et sted mellom 90 og 95 kg. Har i tillegg langt hår og kan se shabby ut Og for å bevise for deg at du ikke trenger å ha noen form for problemer, har jeg hatt 2 mer eller mindre seriøse forhold. Et på 3 år og et på 1 år. ^^ Lenke til kommentar
Mez Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Selvtillit er nøkkelen her, som nevnt av andre her også. Noen har god selvtillit "by default" - andre trenger litt hjelp og pushing for å få det. Ting som kan gi folk bedre selvtillit kan være: nye klær, ny frisyre, alkohol, venner, god stemning osv. Eller så man man prøve å late som man har god selvtillit, det krever kanskje litt øving men. Gå rett bort til jenta, ikke nøl - vis at du er sikker på det du driver med. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Synes det er litt dumt å anbefale alkohol for å bedre selvtillitten! For all del, komme seg ut er bra. Det å drikke litt hjelper jo litt på sjarmen. Men burde ikke være starten. Det går veldig på holdning, du må tåle at det ikke nødvendig vis går på første forsøk. Det å komme deg ut er trolig det viktigste du kan gjøre. Når du kommer deg ut, så blir som regel alt mye bedre. Vær med venner og kjente, finn på ting. Videre ville jeg prøvd å være litt mer seriøs med slankingen hvis du synes det er et problem for DEG! (da tenker jeg ikke på det du TROR jenter bryr seg om) Hvis du tar en titt på John Stone så ser du hvor fort det kan gå. 6 mnd med strikt diet og trening, er kanskje det du trenger? Jeg synes det er en ganske liten pris å betale.. Når du snakker om strekkmerkene. De fleste jenter vil ikke avskrekkes av dette og tviler på at noen blir direkte overasket med tanke på at de ser deg.. (unnskyld hvis jeg er litt direkte nå..) Og som nevnt over, ikke bry deg om hvordan du ser ut. Gjør det beste med det du har og vær stolt. Jeg har en kompis som ikke er noe undertøys-reklame materiale, men han er ofte og se med damer i baren Ellers vil jeg ønske deg lykke til! (Synes bare det at du søker hjelp er et skritt i riktig retning, jeg kjenner folk som bare gir opp..) Lenke til kommentar
Mez Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Synes det er litt dumt å anbefale alkohol for å bedre selvtillitten! For all del, komme seg ut er bra. Det å drikke litt hjelper jo litt på sjarmen. Men burde ikke være starten. Hvis du refererer til det jeg sa, så anbefalte jeg det jo ikke direkte til TS. Jeg bare sa at for noen så kan det hjelpe... Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Synes det er litt dumt å anbefale alkohol for å bedre selvtillitten! For all del, komme seg ut er bra. Det å drikke litt hjelper jo litt på sjarmen. Men burde ikke være starten. Hvis du refererer til det jeg sa, så anbefalte jeg det jo ikke direkte til TS. Jeg bare sa at for noen så kan det hjelpe... I forsto at du ikke mente at flaska skulle bli hans beste venn. Men ville bare si det da litt for mange tror at de trenger alkoholen for å få napp.. :/ Lenke til kommentar
Kvitteri Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Føler med deg trådstarter, du beskriver mitt problem. Bare at jeg veier 10 KG mer Og har sett problemet selv og har starta å trene. Blir vel ut å handle nye klær i nærmeste fremtid Lykke til deg, jeg har det helt på samme måte. Nesten så jeg lurer om jeg har skrevet dette i fylla eller glemt det, var liksom så spot on Endret 17. september 2009 av Kvitteri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå