Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Noe kjører i bakgrunnen, men hva?

Anbefalte innlegg

Hei

Hver gang jeg slår på min stasjonære pc`en så hører jeg den jobbe som bare det, hvorfor den gjør det har jeg ingen anelse om, spesielt med tanke på at jeg egentlig ikke gjør noe annet enn å surfe på nett. Før trodde jeg kansje det var oppdateringer den dreiv og installerte, men dette var heller ikke tilfellet. Lurer på om dere kan anbefale meg et programm som jeg kan bruke for å se hva den egentlig gjør. Jeg har brukt windows oppgavelinje, men den viser ikke noe skeptisk den. Jeg kjører windows Vista, og jeg har antivirus programmet Avira installert. Bare seriøse svar takk.

Endret av manna420
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Hver gang jeg slår på min stasjonære pc`en så hører jeg den jobbe som bare det, hvorfor den gjør det har jeg ingen anelse om, spesielt med tanke på at jeg egentlig ikke gjør noe annet enn å surfe på nett. Før trodde jeg kansje det var oppdateringer den dreiv og installerte, men dette var heller ikke tilfellet. Lurer på om dere kan anbefale meg et programm som jeg kan bruke for å se hva den egentlig gjør. Jeg har brukt windows oppgavelinje, men den viser ikke noe skeptisk den. Jeg kjører windows Vista, og jeg har antivirus programmet Avira installert. Bare seriøse svar takk.

Du sier ingenting om hvilken maskin du har. Har du lite minne? Det kan føre til at maskinen hele tiden jobber mot page-filen. Kjenner ikke til Avira, tar den for seg spionvare også?

En annen ting som kan medføre vanvittig diskjobbing er om disken er veldig fragmentert.

Lenke til kommentar
Hei

Merker du noe på ytelsen, at maskina går tregere? Det du hører er kanskje harddisken som jobber. Kanskje den er iferd med å ryke? Her har du noen testprogrammer:

http://www.ultimatebootcd.com/

Lenke til kommentar

Siden du sier du hører maskinen jobbe går jeg ut fra at det er harddisken som bråker. Vista indekserer filer for å øke søkehastigheten, søk litt på nett så kan du lese mer om saken.

Det kan konfigureres her:

Startmeny søkeboks -> Skriv indeks -> Indekseringsalternativer -> Endre

Ta vekk alle haker. Da vil Brukere under C: likevel være avhuket.

Her kan du ta vekk haken for alle brukere unntatt deg selv. Da vil kun Mine dokumenter og Mine bilder og Startmenyen være avhuket, og det er vel ok.

Skrus av slik:

Startmeny søkeboks -> Skriv: services.msc ->

Finn Windows Search blant alle tjenestene > Dobbeltklikk

Sett Startup type til Disabled og stopp tjenesten.

Lenke til kommentar

Hei og takk for alle svarene.

Når det gjelder maskinen min så er den ganske så bra maskin. Det var den som vant testen på dinside ifjor. Så den har nok med ram, HD, prosessor o.s.v. Det er altså ikke bare det at jeg hører maskinen min jobbe, men det kan bekreftes av den gule lampa som blinker hver gang maskinen jobber. Nå bruker jeg ikke maskinen ekstremt mye heller, men når jeg slår den på så jobber den som oftest. Får prøve det dere anbefaler og poster om det hjelper seinere idag. Takker for all respons.

Lenke til kommentar

Hei

Ser ut som jeg ikke har klart å finne årsaken til problemet enda. Trenger mer hjelp fra dere. Idag så begynte den å jobbe igjen i bakgrunnen. Som forklart tidligere så blinker den gule lampa konstant, og du hører maskinen jobbe. Hva den holder på med vet jeg ikke. Jeg deaktiverte Windows Search som en av brukere her anbefalte, men det hjalp heller ikke. Jeg laster opp en bilde av Oppgavebehandling sånn at dere også kan se det. Det er som sagt ingen mistenkelig prosesser der. Det som er rart er at maskinen bruker heller ikke noe av CPU eller Ram. Så hva det en den holder på med så bruker den ikke spesielt med ressurser, det er bare at jeg vil vite hva den holder på med.

post-27512-1253280732_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...