Crytek91 Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Har problemer med en Win7 x64 installasjon. Problemet begynte med at pc'en gikk i dvalemodus, jeg satt på den bærbare, gadd ikke sitte ved den stasjonære, så gikk den i dvalemodus av seg selv som pc'er bruker å gjøre. I Win7 er dvalemodusen helt bugget, på den bærbare fryser pc'en etter noen minutter og må restartes. På den stasjonære derimot, ville ikke pc'en boote helt. Kom til oppstartslogoen før den restartet seg selv. Overklokket i den perioden og trodde at det var det som var problemet. Prøvde å installere Win7 x64 på nytt, men får bluescreen under installasjon. WinXP fungerer helt fint, sitter å skriver nå med XP. Hvorfor får jeg bluescreen under Win7, men ikke XP? Kan det være at dvalemodusen ennå ligger i RAM'en ? EDIT: Skriveleif Endret 12. september 2009 av Crytek91 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Test skjermkortet ditt, Aero grensesnittet krever langt mer av pcen enn xp gjør. Fungerer spill helt greit i xp så er det sikkert noe annet. Lenke til kommentar
Crytek91 Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Kjører spill lett i XP, kan kjøre Crysis med DX10 unlocker uten probs. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Jeg har ikke hatt noe problem med Windows 7 med tanke på dvalemodus eller bluescreens på noen av maskinenene. Ikke Beta, ikke RC og ikke Win 7 Pro. Jeg legger heller en finger på instillinger i bios eller hardware-problem. Eller kanskje du har lasta ned en dårlig piratkopi? ... Lenke til kommentar
Crytek91 Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Jeg har ikke hatt noe problem med Windows 7 med tanke på dvalemodus eller bluescreens på noen av maskinenene. Ikke Beta, ikke RC og ikke Win 7 Pro. Jeg legger heller en finger på instillinger i bios eller hardware-problem. Eller kanskje du har lasta ned en dårlig piratkopi? ... Den CD plata jeg brukte til å installere med har funket uten problemer før. Klarte å resume Windows etter dvalemodusen så skulle jeg klokke og da skulle pc'en fortsatt resume . Hvordan kan pc'en resume fra dvalemodus etter at den er blitt slått av ? Har ikke hatt problemer med hardware, eneste er 64 bits drivere men de problemene løste seg. Har prøvd å resette BIOS, kom til installasjonen på cd'en før jeg fikk bluescreen. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Jeg har også installert win 7 på en bærbar og stasjoner. Begge fungerer i dvale/hvilemodus. Så synest det er rart du får så mye problemer. Hva slags feilkode får du. Endret 12. september 2009 av minibig Lenke til kommentar
Crytek91 Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Jeg har også installert win 7 på en bærbar og stasjoner. Begge fungerer i dvale/hvilemodus. Så synest det er rart du får så mye problemer. Hva slags feilkode får du. Er det der det er så mange tall, for eks. 0x000000? Kan skjekke det nå. EDIT: Av og til fryser pc'en når den kommer dit der det står Starting Windows Endret 12. september 2009 av Crytek91 Lenke til kommentar
wiak Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Jeg har ikke hatt noe problem med Windows 7 med tanke på dvalemodus eller bluescreens på noen av maskinenene. Ikke Beta, ikke RC og ikke Win 7 Pro. Jeg legger heller en finger på instillinger i bios eller hardware-problem. Eller kanskje du har lasta ned en dårlig piratkopi? ... du oppsumerte det bra der ja Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Jeg ville ha testet minnet, ser du skriver at xp virker. Men ville nok ha prøvd med minnetest alikevel. Ja, det begynner med 0x000000 Lenke til kommentar
Crytek91 Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Jeg ville ha testet minnet, ser du skriver at xp virker. Men ville nok ha prøvd med minnetest alikevel. Ja, det begynner med 0x000000 Ok, men fikk ikke bluescreen istedet frøs pc'en seg. Skal kjøre en minnetest, er prime95 et brukbart program for minnetesting? Lenke til kommentar
wiak Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Jeg har også installert win 7 på en bærbar og stasjoner. Begge fungerer i dvale/hvilemodus. Så synest det er rart du får så mye problemer. Hva slags feilkode får du. Er det der det er så mange tall, for eks. 0x000000? Kan skjekke det nå. EDIT: Av og til fryser pc'en når den kommer dit der det står Starting Windows har du på AHCI eller RAID? i bios?, så sett det til IDE mode Lenke til kommentar
Crytek91 Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Jeg har også installert win 7 på en bærbar og stasjoner. Begge fungerer i dvale/hvilemodus. Så synest det er rart du får så mye problemer. Hva slags feilkode får du. Er det der det er så mange tall, for eks. 0x000000? Kan skjekke det nå. EDIT: Av og til fryser pc'en når den kommer dit der det står Starting Windows har du på AHCI eller RAID? i bios?, så sett det til IDE mode Nei har ikke RAID på. EDIT: Kjørte Memtest86, ekke heilt inne på det men det ser ut som det er en feil der. "Bits in error mask: ffffffff Errors: 3 Bits in error - Total: 32 Min: 1 Max: 32 Avg: 21" Hva betyr dette:confused:? Endret 12. september 2009 av Crytek91 Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Om du har flere minnebrikker så kan du prøve ta ut en og en. Eller bare ha i en og en og teste de. Endret 12. september 2009 av minibig Lenke til kommentar
Crytek91 Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Om du har flere minnebrikker så kan du prøve ta ut en og en. Eller bare ha i en og en og teste de. Kjøpte to ekstra minnebrikker denne uken, det kan være disse. Har tatt dem ut for å så teste bare med de jeg hadde i fra før. EDIT: Går å legger meg, natta Endret 12. september 2009 av Crytek91 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Får du feil i memtest86 så har du enten defekt minne eller feil innstillinger på minnet. Det du kan prøve er å sørge for at du overstyrer SPD og setter innstillingene til minnebrikkene manuelt , hvis minnebrikkene sier noe alla 5 - 7 - 7 - 7- 15 så kan du jo prøve slappere timings som for eksempel 6 - 8 - 8 - 8 - 20 og ta en ny runde med memtest86. Husk også å sjekke at minnet får nok Strøm, her kan du ofte gi gradvis litt mer volt (sjekk hva minnet krever på forhånd) men pass på å ikke gi for mye. Lenke til kommentar
Crytek91 Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Får du feil i memtest86 så har du enten defekt minne eller feil innstillinger på minnet. Det du kan prøve er å sørge for at du overstyrer SPD og setter innstillingene til minnebrikkene manuelt , hvis minnebrikkene sier noe alla 5 - 7 - 7 - 7- 15 så kan du jo prøve slappere timings som for eksempel 6 - 8 - 8 - 8 - 20 og ta en ny runde med memtest86. Husk også å sjekke at minnet får nok Strøm, her kan du ofte gi gradvis litt mer volt (sjekk hva minnet krever på forhånd) men pass på å ikke gi for mye. Kjørte test i hele natt på de minnebrikkene som originalt sto i og hadde ingen problemer. Holder på å teste de nye minnebrikkene. Fikk error i går når jeg kjørte de nye med de gamle. Corsair XMS2 PC26400 800MHz, omtrent de samme specsen, eneste er at de nye er på 1GB vær og de gamle er på 2GB vær, så jeg har 6GB RAM. De nye har samme timmings men de kan yte bedre hvis jeg setter spenningen til 2.1V og timmingen til 4-4-4-12. De gamle og de nye kan ha samme timmings, 4-4-4-18 på 1.8V i følge specsen. Har kjørt test nå i 12min uten feil, tror ikke de gamle og de nye kan være samtidig på hovedkorte . Heilt teit . EDIT1: Fikk feil etter 15min ute i testen. EDIT2: Skal sette timmingsen til det specsen sier. EDIT3: Timmingsen på de gamle er 5-5-5-18 ikke 4-4-4-18 som jeg skrev i sta. EDIT4: Fant ut at den ene nye brikken ikke fungerer. Kjørte en test på den ene uten noen andre brikker og fikk ingen feil men når jeg skulle teste den andre begynte hovedkorte å pipe. Endret 13. september 2009 av Crytek91 Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Da har du vel funnet problemet da. Lenke til kommentar
Crytek91 Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 Da har du vel funnet problemet da. Vil jeg mene , for nå fikk jeg til til å installere Win7 x64 . Det var visst med rammen ja . Men tror ikke det var feilen i rambrikken som gjorde det. Tror jeg bare kunne ta ut brikkene og installere OS på nytt . Så denne tråden setter jeg som løst ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå