Jobby Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Hei. Bygget nettopp en ny pc for en venn. Ikke den første gangen jeg bygger en pc, så ikke gidd å spør om alt er satt i sammen rett.. Alt starter opp som det skal, men når XP cden skal begynne å boote så skjer det ikke noe. CD stasjonen jobber og blinker som bare det, men det skjer ikke noe. Normalt kommer det opp "Trykk på en knapp for å installere XP". Har satt CD rommen til å boote først, og HDD på 2 boot i BIOS. Samme skjer når jeg prøver å boote Windows 7. Har også prøvd 2 CD-rommer. Tok ut og inn batteriet i hovedkoret, funket ikke da heller. Her er PCen: http://dump.no/files/1e29bbe116b4/asdfafsd.jpg Takk for hjelp! Endret 13. september 2009 av Jobby Lenke til kommentar
kjartana Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Hei. Bygget nettopp en ny pc for en venn. Ikke den første gangen jeg bygger en pc, så ikke gidd å spør om alt er satt i sammen rett.. Assumption is the mother of all fuckups... Med den holdningen at du ikke er i sjanse for å ha koblet noe feil er mitt første forslag å demontere hele driten og gjøre det på ny. Hvordan er CD-ROM koblet? Primær/slave til HDD eller på egen bus? Jeg opplevde tilsvarende da jeg hadde en CD-ROM på samme kabel som HDD. Av en eller annen grunn ville den da ikke boote. Lenke til kommentar
Jobby Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 CD rom er koblet via IDE. HDD er koblet via SATA Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Prøv å legg windows 7 eller xp på en minnepenn. Lenke til kommentar
Jobby Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Okay, noen ideer hvor jeg laster ned xp til minnepenn ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå