molland Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Jeg har fått det for meg att det er sunnere med 4 stk knekkebrød i stedet for 4 brødskiver til dagen.. Kona er ikke helt enig med meg ang dette. Kanskje forskjell på de "fine" knekkebrød og grovere knekkebrød? Jobb mat : Jeg spiser to brødskiver til frokost, så har jeg to knekkebrød (grove) til frokost nr 2 og da 4 knekkebrød midt på dagen sammen med en yoghurt og ett glass melk Har ett glass melk til alle måltider (brød/knekkebrød måltider) Er ikke mere sulten i løpet av dagen med kun knekkebrød og yoghurt i forhold til den forrige arbeidsplass da jeg spiste minst 8 brødskiver til dagen. Jeg trener endel, spinning timer 3-4 ganger i uka samt styrketrening til "sykkelbruk" ikke noe bodybuilder trening altså. Håper noen har tips og råd til hva som er egentlig er sunt.. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Les innholdsfortegnelsen, så finner du fort ut av ting. Det er stor forskjell på både brød- og knekkebrødtyper. Loff og lyst knekkebrød består i stor grad av siktet hvetemel, og er egentlig ikke noe som verken metter eller gir magen noe å jobbe med. Spiser du grovere bakst, så er det litt andre boller. Ta med i beregningen at det er mer fuktighet i brødet, så 100g brød inneholder ikke like mye næringsstoffer som 100g knekkebrød. Lenke til kommentar
orjanos3.16 Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Jeg har fått det for meg att det er sunnere med 4 stk knekkebrød i stedet for 4 brødskiver til dagen.. Vel, det er ihvertfall mye færre kalorier i 4 knekkebrød enn 4 normalt store brødskiver. I et knekkebrød (kommer litt an på typen), så er det rundt 30 kalorier. En normalt stor brødskive kan fort inneholde i overkant av 100 kalorier. En annen fordel med knekkebrød er at skivene alltid er like store, så mye lettere å beregne hvor mye kalorier man får i seg. Knekkebrød inneholder også generelt mer fiber, noe som er bra. Selv byttet jeg ut brød med knekkebrød for 16 måneder siden, og sammen med kaloritelling, pluss et generelt bedre kosthold (mer sunt fett, null godteri og chips,mer protein), har jeg kvittet meg med 35 kg fett. Veldig fornøyd med det. Har ligget på rundt 2500 kalorier daglig, med en spisedag, og 4 treningsøkter i uka. 45 - 60 min vekttrening som avsluttes med 30-60 min cardio. Hovedgrunnen til at jeg byttet ut brødet med knekkebrød, var som jeg nevner at det er mye lettere å føre opp kalori-innholdet. Skal man ned i vekt, må man bruke mer kalorier enn man får i seg, og da må man telle. Endret 13. september 2009 av orjanos3.16 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå