Gorgat Skrevet 13. september 2009 Rapporter Del Skrevet 13. september 2009 Her kommer noen av mine bilder som jeg fant verdig til å vises i det gode selskap sammen med alle de andre bra bildene som alt er vist her. Hele gjengen samlet om et motiv, bortsett fra jeg og en til som foreviget fotografene. Kunstverk produsert av tidens tann. En gjeng som viste oss hvordan vi skulle ferdes i flokk, var ikke like enkelt for oss å få det til hele tiden. Måtte nesten ta bilde av denne jeg også, konsentrerte meg om toppen. Gammelt og nytt side om side. Her får det gamle bestå, men mange steder overtar det nye helt. Måtte nesten ha med en liten blomst til slutt, Er ikke lenge til det meste av faunaen går i dvale til neste vår. Takker forøvrig alle for den flotte turen vi hadde på lørdag. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 14. september 2009 Rapporter Del Skrevet 14. september 2009 Fankern! Fankern! Fankern! Irriterer meg litt at jeg ikke fikk blitt med nå heller. Men jeg fikk tatt noen konsertbilder i stedet på lørdag kveld (pluss inntatt mye øl), så det er ikke noe særlig synd på meg. Mye snacks som er lagt ut, foreløpige highlights for meg (nesten kronologisk): Tom: "Bitte litte grann rust" - Lurer på hvordan du fikk det for deg å ta bilde av dette ( ). Bolten sitter tydeligvis i noe som er like gammelt som den selv. "Detaljstudie av lufttanken" - Jeg har vært der borte jeg også (under aprilfesten), og bl.a. tatt bilder av denne. Men må dessverre innrømme at dette så sprekere ut enn noe av det jeg fikk til da. "Frihet til å fotografere hva som helst" - Med skikkelig timing måtte jo dette bli bra. "Velkommen til Oslo" - Her leder veien(e) fint innover i bildet. Ildhode: "med skjeve blikk og hodet opp" - Skikkelig stilige linjer. "metall og rust er faktisk pent" - Brutalisme. "Gammel mann under gammelt tre" - Lurer på hva "den gamle mannen" mener om dette. "mitt beste bilde den dagen(?)" - Kanskje, det er i alle fall bra. Anew: "Oslo er en liten storby, men håper snart å ha en skyline..." - Du fikk med deg det grøvste her. Fin vinkel for oversikt. "A Spider from Mars" - Denne må jeg bare ta av meg hatten for. Jævlig bra. sverrelerre: "Fin stil" - He, he. Typisk Akam på tur. "Selvportrett" - Dette likte jeg rett og slett. Må være noe med linjene og det rufsete preget i skyggen mot veibanen. "Tatovør" - Lurer på hvor godt tatoveringene holder seg. Gia: "Serveringen er slutt for sommeren" - Fin kombo av brutte og ubrutte linjer. "Naturopplevelser NSB-stil" - Besnærende effekt av at skinneretningen gjentas i linjene i svillestablene. SubSmurf: "going up?" - Vertigo og raffe farger. RandiA: Thon Hotel Opera - Det går tydeligvis an å gi dette bygget stil også. 643 KM til Nidaros - Dette måtte du vel bare ta. Grafitti - Morsom. Gorgat: "Kunstverk produsert av tidens tann" - Fin geometrisk abstraksjon. "Gammelt og nytt side om side. Her får det gamle bestå, men mange steder overtar det nye helt." - Nok en bra vinkel for dette motivet. Dere hadde ikke behøvd å gi meg så gode grunner til misunnelse... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. september 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. september 2009 Dere hadde ikke behøvd å gi meg så gode grunner til misunnelse... Synd at du ikke fikk vært med; du hadde det tydeligvis ikke alt for ille. Men vi får satse på at du kan bli med neste gang. Du skal i hvertfall ha takk for at du tok deg god tid til å sepå bildene og komme med hyggelige og morsomme betrakninger. Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. september 2009 Rapporter Del Skrevet 14. september 2009 Ja, morsomme kommentarer fra k.n.b.....og jeg måtte jo ha den pilgrims-steinen da, men litt flaut at det var en fra Oslo som gjorde meg oppmerksom på den, ellers hadde jeg gått forbi...(Trenger enda mer skjerping for å SE motivene ja.. ) RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. september 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. september 2009 (Trenger enda mer skjerping for å SE motivene ja.. )RandiA Det er derfor vi har disse turene Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. september 2009 Rapporter Del Skrevet 14. september 2009 (Trenger enda mer skjerping for å SE motivene ja.. )RandiA Det er derfor vi har disse turene Tom Men Bananflua fikk jeg ikke hint om, da jeg turnet inn til middag om kvelden, fikk jeg spørsmål om jeg hadde tatt bilde av "den"..og skjønte det ikke før jeg så Tom sitt bilde, hva det var spørsmål om RandiA Lenke til kommentar
# offline Skrevet 15. september 2009 Rapporter Del Skrevet 15. september 2009 Flere bilder fra turen. Det siste bildet er tatt med 25mm pancake og mellomring. Kvittering på kjøttkak og pils. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. september 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Pent kamera du har tatt bilde av, Ildhode Her er en moderne tokning av Munch - Fotonerdene på broen Jeg har flere bilder på flickr. edit: Vi observerte en del tvilsomme felger i området - de er plassert i en spoiler for å beskytte sarte sjeler ... Tom Endret 17. september 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. september 2009 Rapporter Del Skrevet 17. september 2009 Morsomt det Munch-bildet ditt, Tom :!: ..og apropos spoilerbildene, så kom jeg over denne samler-veggen på min videre Oslo-foto-ferd: Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. september 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2009 Morsomt det Munch-bildet ditt, Tom :!: ..og apropos spoilerbildene, så kom jeg over denne samler-veggen på min videre Oslo-foto-ferd:... Det kaller jeg en skikkelig trofe-vegg. Tom Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. september 2009 Rapporter Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Blir litt dårlig med bilder fra meg denne gang. Jeg fant nyligt ut at min multicom pc ikke akkuratt har de optimale farge og lys instillingene. Skjermen er generelt veldig dårlig. Forleden dag var jeg på skolens' mac og gikk inn på deviantart siden min. Her fant jeg ut at flere av bildene mine så totalt anderledes (til det verre) enn de hadde gjort når jeg hadde redigert dem. Så intill jeg får kjøpt meg mac, så kommer det lite bilder fra denne kanten. Legger alikevell ved 2 uredigerte bilder(bare nedskalert) Endret 18. september 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anew Skrevet 18. september 2009 Rapporter Del Skrevet 18. september 2009 Morsomt det Munch-bildet ditt, Tom :!: ..og apropos spoilerbildene, så kom jeg over denne samler-veggen på min videre Oslo-foto-ferd: Den veggen tenkte jeg å bruke i et bilde i flere år mens jeg bodde på Sagene, men jeg gjorde det aldri. Hele det huset er jo fantastisk. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. september 2009 Rapporter Del Skrevet 18. september 2009 Morsomt det Munch-bildet ditt, Tom :!: ..og apropos spoilerbildene, så kom jeg over denne samler-veggen på min videre Oslo-foto-ferd: Den veggen tenkte jeg å bruke i et bilde i flere år mens jeg bodde på Sagene, men jeg gjorde det aldri. Hele det huset er jo fantastisk. Ja, tenk jeg greide å se det motivet..(kommer seg) da jeg var på vei til Geitmyra og et strålende arrangement der.. RandiA Lenke til kommentar
Anew Skrevet 18. september 2009 Rapporter Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Morsomt det Munch-bildet ditt, Tom :!: ..og apropos spoilerbildene, så kom jeg over denne samler-veggen på min videre Oslo-foto-ferd: Den veggen tenkte jeg å bruke i et bilde i flere år mens jeg bodde på Sagene, men jeg gjorde det aldri. Hele det huset er jo fantastisk. Ja, tenk jeg greide å se det motivet..(kommer seg) da jeg var på vei til Geitmyra og et strålende arrangement der.. Du var der på søndag da, eller? Det var i så fall jeg også. Geitmyra er bla. skolehagen til den gamle skolen til eldstedatteren min, så vi dro dit for å hilse på. Poteter smaker ekstra godt når de er dyrket innenfor Ring 3: Endret 18. september 2009 av Anew Lenke til kommentar
lessis Skrevet 18. september 2009 Rapporter Del Skrevet 18. september 2009 Reiste bort morgenen etter treffet og kom ikke hjem før i dag. Det ble en vanskelig jobb å finne motiver som ikke allerede var publisert. Trafikklokket Over motorveien Gamle Oslo Når en mangler et vindu, maler en bare ett til på veggen Veien opp til alters i St.Halvardskatedralen Her er buksene som forsvant Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. september 2009 Rapporter Del Skrevet 18. september 2009 Du var der på søndag da, eller? Det var i så fall jeg også. Geitmyra er bla. skolehagen til den gamle skolen til eldstedatteren min, så vi dro dit for å hilse på. Jada, var der flere timer på søndag..tok litt bilder også, traff flere kjente og smakte på mye godt. RandiA Reiste bort morgenen etter treffet og kom ikke hjem før i dag. Det ble en vanskelig jobb å finne motiver som ikke allerede var publisert. Jøss, det ble da en fin serie, lessis...(og du kommer vel hjem med mange fine serier fra Dublin nå ) RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. september 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. september 2009 Her er buksene som forsvant Artig vinkling Skoene var jo borte ved den store lufttanken Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. september 2009 Rapporter Del Skrevet 20. september 2009 Da er jeg endelig ferdig med å redigere den dagen, her kommer noen flere...andre har samme motiv, men det synes jeg er bare OK, så kan man sammenligne :!: ..(F.eks Anew og mitt sitt kran-bilde) RandiA Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. september 2009 Rapporter Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Randi, du skal ikke poste det bildet jeg tok av deg med ditt kamera? Er litt spent på hvordan det ble Her er uansett et til bilde av de jeg tok på turen: Edit: Btw, nå har jeg faktisk fått meg benro monopod da Med andre ord blir gitzo stativet hjemme neste gang Endret 29. september 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. september 2009 Rapporter Del Skrevet 29. september 2009 Randi, du skal ikke poste det bildet jeg tok av deg med ditt kamera? Er litt spent på hvordan det ble Her er uansett et til bilde av de jeg tok på turen: Edit: Btw, nå har jeg faktisk fått meg benro monopod da Med andre ord blir gitzo stativet hjemme neste gang Mente du det ved graffiti veggen? Fine farger i det og bra komponert....men jeg vil helst ikke eksponere meg mer enn nødvendig på nett :!: ...er du interessert i å se det, kan du bare sende meg en PM med mailadr. og jeg kan sende deg det.... Fint lys i det bildet du har lagt ut, og fine fargeklatter i forgrunnen. RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå