Gå til innhold

Bildetråd for Akam Oslo treff 12.09.09


tomsi42

Anbefalte innlegg

Her kommer noen av mine bilder som jeg fant verdig til å vises i det gode selskap sammen med alle de andre bra bildene som alt er vist her.

 

Hele gjengen samlet om et motiv, bortsett fra jeg og en til som foreviget fotografene.

post-172141-1252872960_thumb.jpg

 

Kunstverk produsert av tidens tann.

post-172141-1252872969_thumb.jpg

 

En gjeng som viste oss hvordan vi skulle ferdes i flokk, var ikke like enkelt for oss å få det til hele tiden.

post-172141-1252872978_thumb.jpg

 

Måtte nesten ta bilde av denne jeg også, konsentrerte meg om toppen.

post-172141-1252872989_thumb.jpg

 

Gammelt og nytt side om side. Her får det gamle bestå, men mange steder overtar det nye helt.

post-172141-1252872998_thumb.jpg

 

Måtte nesten ha med en liten blomst til slutt, Er ikke lenge til det meste av faunaen går i dvale til neste vår.post-172141-1252873011_thumb.jpg

 

Takker forøvrig alle for den flotte turen vi hadde på lørdag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fankern! Fankern! Fankern!

 

Irriterer meg litt at jeg ikke fikk blitt med nå heller. Men jeg fikk tatt noen konsertbilder i stedet på lørdag kveld (pluss inntatt mye øl), så det er ikke noe særlig synd på meg.

 

Mye snacks som er lagt ut, foreløpige highlights for meg (nesten kronologisk):

 

Tom:

"Bitte litte grann rust" - Lurer på hvordan du fikk det for deg å ta bilde av dette ( ;) ). Bolten sitter tydeligvis i noe som er like gammelt som den selv.

"Detaljstudie av lufttanken" - Jeg har vært der borte jeg også (under aprilfesten), og bl.a. tatt bilder av denne. Men må dessverre innrømme at dette så sprekere ut enn noe av det jeg fikk til da.

"Frihet til å fotografere hva som helst" - Med skikkelig timing måtte jo dette bli bra.

"Velkommen til Oslo" - Her leder veien(e) fint innover i bildet.

 

Ildhode:

"med skjeve blikk og hodet opp" - Skikkelig stilige linjer.

"metall og rust er faktisk pent" - Brutalisme.

"Gammel mann under gammelt tre" - Lurer på hva "den gamle mannen" mener om dette.

"mitt beste bilde den dagen(?)" - Kanskje, det er i alle fall bra.

 

Anew:

"Oslo er en liten storby, men håper snart å ha en skyline..." - Du fikk med deg det grøvste her. Fin vinkel for oversikt.

"A Spider from Mars" - Denne må jeg bare ta av meg hatten for. Jævlig bra.

 

sverrelerre:

"Fin stil" - He, he. Typisk Akam på tur.

"Selvportrett" - Dette likte jeg rett og slett. Må være noe med linjene og det rufsete preget i skyggen mot veibanen.

"Tatovør" - Lurer på hvor godt tatoveringene holder seg.

 

Gia:

"Serveringen er slutt for sommeren" - Fin kombo av brutte og ubrutte linjer.

"Naturopplevelser NSB-stil" - Besnærende effekt av at skinneretningen gjentas i linjene i svillestablene.

 

SubSmurf:

"going up?" - Vertigo og raffe farger.

 

RandiA:

Thon Hotel Opera - Det går tydeligvis an å gi dette bygget stil også.

643 KM til Nidaros - Dette måtte du vel bare ta.

Grafitti - Morsom.

 

Gorgat:

"Kunstverk produsert av tidens tann" - Fin geometrisk abstraksjon.

"Gammelt og nytt side om side. Her får det gamle bestå, men mange steder overtar det nye helt." - Nok en bra vinkel for dette motivet.

 

 

Dere hadde ikke behøvd å gi meg så gode grunner til misunnelse...

Lenke til kommentar
Dere hadde ikke behøvd å gi meg så gode grunner til misunnelse...

Synd at du ikke fikk vært med; du hadde det tydeligvis ikke alt for ille. Men vi får satse på at du kan bli med neste gang.

 

Du skal i hvertfall ha takk for at du tok deg god tid til å sepå bildene og komme med hyggelige og morsomme betrakninger.

 

Tom

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Blir litt dårlig med bilder fra meg denne gang. Jeg fant nyligt ut at min multicom pc ikke akkuratt har de optimale farge og lys instillingene. Skjermen er generelt veldig dårlig. Forleden dag var jeg på skolens' mac og gikk inn på deviantart siden min. Her fant jeg ut at flere av bildene mine så totalt anderledes (til det verre) enn de hadde gjort når jeg hadde redigert dem. Så intill jeg får kjøpt meg mac, så kommer det lite bilder fra denne kanten. :ermm:

 

Legger alikevell ved 2 uredigerte bilder(bare nedskalert) :)

post-47543-1253265114_thumb.jpg

post-47543-1253265121_thumb.jpg

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Morsomt det Munch-bildet ditt, Tom :!: ..og apropos spoilerbildene, så kom jeg over denne samler-veggen på min videre Oslo-foto-ferd:

Den veggen tenkte jeg å bruke i et bilde i flere år mens jeg bodde på Sagene, men jeg gjorde det aldri. Hele det huset er jo fantastisk.

Ja, tenk jeg greide å se det motivet..(kommer seg) da jeg var på vei til Geitmyra og et strålende arrangement der..

RandiA

Lenke til kommentar
Morsomt det Munch-bildet ditt, Tom :!: ..og apropos spoilerbildene, så kom jeg over denne samler-veggen på min videre Oslo-foto-ferd:

Den veggen tenkte jeg å bruke i et bilde i flere år mens jeg bodde på Sagene, men jeg gjorde det aldri. Hele det huset er jo fantastisk.

Ja, tenk jeg greide å se det motivet..(kommer seg) da jeg var på vei til Geitmyra og et strålende arrangement der..

Du var der på søndag da, eller? Det var i så fall jeg også. :) Geitmyra er bla. skolehagen til den gamle skolen til eldstedatteren min, så vi dro dit for å hilse på.

 

Poteter smaker ekstra godt når de er dyrket innenfor Ring 3:

653474356_obF44-M.jpg

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Reiste bort morgenen etter treffet og kom ikke hjem før i dag. Det ble en vanskelig jobb å finne motiver som ikke allerede var publisert.

Trafikklokket

post-172535-1253304666_thumb.jpg

Over motorveien

post-172535-1253304681_thumb.jpg

Gamle Oslo

post-172535-1253304699_thumb.jpg

post-172535-1253304714_thumb.jpg

Når en mangler et vindu, maler en bare ett til på veggen

post-172535-1253304727_thumb.jpg

Veien opp til alters i St.Halvardskatedralen

post-172535-1253304739_thumb.jpg

post-172535-1253304753_thumb.jpg

Her er buksene som forsvant

post-172535-1253304765_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Du var der på søndag da, eller? Det var i så fall jeg også. :) Geitmyra er bla. skolehagen til den gamle skolen til eldstedatteren min, så vi dro dit for å hilse på.

Jada, var der flere timer på søndag..tok litt bilder også, traff flere kjente og smakte på mye godt.

RandiA

 

Reiste bort morgenen etter treffet og kom ikke hjem før i dag. Det ble en vanskelig jobb å finne motiver som ikke allerede var publisert.

Jøss, det ble da en fin serie, lessis...(og du kommer vel hjem med mange fine serier fra Dublin nå :yes: )

RandiA

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+6132

Randi, du skal ikke poste det bildet jeg tok av deg med ditt kamera? Er litt spent på hvordan det ble :)

 

Her er uansett et til bilde av de jeg tok på turen:

post-47543-1254264762_thumb.jpg

 

 

Edit: Btw, nå har jeg faktisk fått meg benro monopod da :) Med andre ord blir gitzo stativet hjemme neste gang ;)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Randi, du skal ikke poste det bildet jeg tok av deg med ditt kamera? Er litt spent på hvordan det ble :)

Her er uansett et til bilde av de jeg tok på turen:

Edit: Btw, nå har jeg faktisk fått meg benro monopod da :) Med andre ord blir gitzo stativet hjemme neste gang ;)

Mente du det ved graffiti veggen? Fine farger i det og bra komponert....men jeg vil helst ikke eksponere meg mer enn nødvendig på nett :roll: :!: ...er du interessert i å se det, kan du bare sende meg en PM med mailadr. og jeg kan sende deg det....

 

Fint lys i det bildet du har lagt ut, og fine fargeklatter i forgrunnen.

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...