plitter Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Ein av dei mange ting som kan irritere deg grenseløst er autocorrecting, spesielt når du ikkje greier å slå den av!!! Prøv å skrive eit desimaltal som f.eks. 3,3 i excel 2007 og du vil få ut datoen 03. mar . Har noen noe hjelpende tips for å slå av denne? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Velge formateringen manuelt på feltene. Lenke til kommentar
plitter Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Korleis gjør en det? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Høyreklikk på cellen(e) og velg Formatering i menyen. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Dette har ingenting med autokorrektur eller "manuell formatering" å gjøre. Er du sikker på at du mener 3,3 og ikke 3.3? Bruker du komma skal du få desimaltall, bruker du punktum får du dato (dag.måned). Dette er "by design" og er en forutsetning om du skal bruke Excel til noe fornuftig. Hvis du skriver 3,3 og får en dato er det en feil i innstillingene, enten i Excel eller i Windows. I Excel: Officeknappen -> Alternativer -> Avansert -> hak av for "Bruk systemskilletegn". Hvis det ikke gjør susen: I Windows: Kontrollpanel -> Innstillinger for region og språk -> Tilpass... -> Dato -> sjekk at punktum er valgt som datoskilletegn. Lenke til kommentar
plitter Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 I kid you not... eg prøvde både 3,3 og 3.3 og BEGGE gjorde det om til dato!!! Dette var noe av det mest irriterende eg har vært borti noensinne. Nå virker det som om de cellene eg velger å formatere ikkje gjør slik men ellers så gjør de det... Dette var i ein versjon av microsoft office 2007 som kom fra tvilsomme kilder:P Lenke til kommentar
plitter Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 (endret) I kid you not... eg prøvde både 3,3 og 3.3 og BEGGE gjorde det om til dato!!! Dette var noe av det mest irriterende eg har vært borti noensinne. Nå virker det som om de cellene eg velger å formatere ikkje gjør slik men ellers så gjør de det... Dette var i ein versjon av microsoft office 2007 som kom fra tvilsomme kilder:P skal sjekke det du foreslo no Edit: Det ser ut som det fungerte, men eg har ingen anelse om kva som kan ha gjort det andre før det.... men takk:) Endret 13. september 2009 av plitter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå