antex Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 hei, har et 4870 kort fra sapphire nå. det funker ikke særlig bra og blir alt for varmt. lurte på og kjøpe GTX 275 fra evga https://prisguiden.no/product.php?productId=110280 er det noe serlig bedre? eller hva er det beste man får til under 2 lapper? Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Tror ikke det blir så mye endring.. Ikke så det lønner seg i hvertfall. Du kan da evt: se in hovedkortet ditt støtter crossfire. Lenke til kommentar
antex Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 (endret) jeg har Asus P5Q deluxe så har vell det, er ikke crossfire ati's versjon av sli? klarer ikke kjøre gta4 med det jeg har, det klarer vell evga sitt gtx 275 kort? Endret 12. september 2009 av antex Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Ja, Crossfire er tilsvarende SLI, noen småforskjeller bare. Jeg kjører da GTA IV på ett 9800 gtx, og 4870 er vel ''sterkere'' vil jeg tro, så må være resten av maskinvaren som henger etter da. Men om det skulle bli relevant så kan du kjøre to 4870 i systemet, men sjekk at strømforsyningen klarer og henge med. Lenke til kommentar
antex Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 ja mulig det blir bedre, men kortet jeg har nå blir alt for varmt. har kjøpt en kjøler som skulle være bra "accelero twin turbo" men ble bare enda varmere. bruker rivauner og setter vifta på fullt og har ikke klokka men pc'n henger seg fordi skjermkortet blir for varmt. så jeg må ha et nytt kort, så burde jeg kjøpe GTX 275 eller satse på noe annet til under 2000kr? Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 I teorien skulle kortet holde fin temp (ca 80c), kan da være negativt trykk i kabinettet, så kortet suger in varm luft fra PCI-slottene. Eller at det er helt stillestående luft inne i kabinett. Lenke til kommentar
antex Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 viftene er greit satt opp og det står ikke noe i pci slottene hverken under eller over. Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Om det er negativt trykk så er det flere vifter som blåser ut, en inn. Er PCI slottene tomme og åpne da, så kan det hende at luft blir hentet fra utsiden av kabinettet, der skjermkortet dumper den varme luften. Altså: det er lavere trykk på innsiden enn utsiden. Det kan være en mulighet. Eller så kan det være lite kjølepasta mellom kjøleren og selve kortet, noe som fører til at kjernen/RAM-en på kortet blir veldig varmt. Da vil det forhåpentligvis skru seg av eller klokke ned. Du kan da poste et bilde av oppsettet, og/eller andre komponenter så er det lettere og se hva som er feil. Lenke til kommentar
NuDimon Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Er GTA 4 patchet og har du de nyeste ATI driverene? Var mye styr med GTA4 med engang det kom ut tror jeg. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Kjøp 275 kortet du, en god del bedre enn det 4870 kortet så. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Kjøp 275 kortet du, en god del bedre enn det 4870 kortet så. Er ikke helt enig i den du, om blar litt i denne testen... http://www.firingsquad.com/hardware/ati_ra...x_275/page7.asp Hvilke problemer er det du har med 4870 kortet ditt? Du er HELT sikker på at det er varme? I mange tilfeller kan det være andre systemkomponenter som skurrer enn varme, blant annet kan en CPU med SpeedStep på i enkelte tilfeller velte lasset under overklokking for eksempel. Minne og minnekontrollere må også ha rett spenning, da spesielt om du har fulle slots. Endret 13. september 2009 av 007CD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå