Gå til innhold

Fra HD4870 til GTX 275?

antex

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, Crossfire er tilsvarende SLI, noen småforskjeller bare.

Jeg kjører da GTA IV på ett 9800 gtx, og 4870 er vel ''sterkere'' vil jeg tro, så må være resten av maskinvaren som henger etter da.

Men om det skulle bli relevant så kan du kjøre to 4870 i systemet, men sjekk at strømforsyningen klarer og henge med.

Lenke til kommentar

ja mulig det blir bedre, men kortet jeg har nå blir alt for varmt. har kjøpt en kjøler som skulle være bra "accelero twin turbo" men ble bare enda varmere. bruker rivauner og setter vifta på fullt og har ikke klokka men pc'n henger seg fordi skjermkortet blir for varmt.

så jeg må ha et nytt kort, så burde jeg kjøpe GTX 275 eller satse på noe annet til under 2000kr?

Lenke til kommentar

Om det er negativt trykk så er det flere vifter som blåser ut, en inn. Er PCI slottene tomme og åpne da, så kan det hende at luft blir hentet fra utsiden av kabinettet, der skjermkortet dumper den varme luften.

Altså: det er lavere trykk på innsiden enn utsiden.

Det kan være en mulighet. Eller så kan det være lite kjølepasta mellom kjøleren og selve kortet, noe som fører til at kjernen/RAM-en på kortet blir veldig varmt. Da vil det forhåpentligvis skru seg av eller klokke ned.

Du kan da poste et bilde av oppsettet, og/eller andre komponenter så er det lettere og se hva som er feil.

Lenke til kommentar
Kjøp 275 kortet du, en god del bedre enn det 4870 kortet så.

Er ikke helt enig i den du, om blar litt i denne testen...

http://www.firingsquad.com/hardware/ati_ra...x_275/page7.asp

Hvilke problemer er det du har med 4870 kortet ditt? Du er HELT sikker på at det er varme?

I mange tilfeller kan det være andre systemkomponenter som skurrer enn varme, blant annet kan en CPU med SpeedStep på i enkelte tilfeller velte lasset under overklokking for eksempel.

Minne og minnekontrollere må også ha rett spenning, da spesielt om du har fulle slots.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...