Gå til innhold

Hvordan få 7V eller lavere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DrErling: Det var snakk om børsteløse vifter man kunne snu polariteten på, ikke vifter mer børster ;-)

At det finnes vifter med børster der viften kan gå motsatt vei ved å snu polaritet er jo klart, har en slik i modellflyet mitt :D

Men saken gjelder børsteløse pc vifter... ;-)

Ser ikke helt behovet for å lage børsteløse pc vifter som man kan snu polaritet på for å forandre dreieretning. For det første vil viftebladene da bli ineffektive, for det andre så er det bare å snu selve viften der den skal blåse hvis det er aktuelt.. :-D

Lenke til kommentar
DrErling: Det var snakk om børsteløse vifter man kunne snu polariteten på, ikke vifter mer børster ;-)

At det finnes vifter med børster der viften kan gå motsatt vei ved å snu polaritet er jo klart, har en slik i modellflyet mitt :D

Men saken gjelder børsteløse pc vifter... ;-)

Ser ikke helt behovet for å lage børsteløse pc vifter som man kan snu polaritet på for å forandre dreieretning. For det første vil viftebladene da bli ineffektive, for det andre så er det bare å snu selve viften der den skal blåse hvis det er aktuelt.. :-D

Det var jo det jeg sa; jeg har ikke peil. Du har.

:lol:

DrErling

Lenke til kommentar
.. og -12 sort pluss gul, så får man 24v :)

Hvor finner man -12 sort?

Du klarer ikke kjøre en vifte på 24V bare ved å koble den ene sorte til gul.

Nope. det går ikke.

Hvis du ser på den koblingen jeg la link til (bildet) så ser du at jeg har brukt begge de svarte som jord, 0V.

Kan ikke forklare hvorfor det ikke blir 24V, men i praksis så utgjør det ingen forskjell om jeg bruker den ene eller den andre svarte. (dette er fra en MOLEX kontakt, hva som kommer fra psu er jeg mindre sikker på)

Hondaen? Kommentar hvis du leser dette!!!

Husk det var du som hadde peil, ikke jeg! :lol:

DrErling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...