Gå til innhold

Er denne pcen god til internettsurfing?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ser etter en pc til å surfe på internett, tippe, og betale rekninger. Den jeg har nå, er ikke "i det beste laget får å si det sann...

Har sett litt rundt...er denne bra?

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...ll-easynote-750

om ikke...kan du linke meg til en bærbar pc som er god til kravene mine?

Takker på forhond

Denne maskinen bør holde bra til ditt bruk :)

Lenke til kommentar

Altså, jeg er av den mening at ytelsen på maskinene er omtrent det samme uansett hvilken leverandør de kommer fra, så lenge speccen er relativt identisk.

Det mange leverandører sliter med er dårlig service på telefonen, lang reperasjonstid osv.

Hardware-messig tror jeg ikke det spiller så stor rolle hvem som har produsert PCen din.

Edit: En annen ting som varierer fra hardware-leverandør til hardware-leverandør er hvor mye dritt de stapper inn i OSet før de legger det ut for salg. Hva PB gjør er jeg dessverre ikke kjent med.

Endret av YellowCake
Lenke til kommentar
Jeg ser etter en pc til å surfe på internett, tippe, og betale rekninger. Den jeg har nå, er ikke "i det beste laget får å si det sann...

Har sett litt rundt...er denne bra?

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...ll-easynote-750

om ikke...kan du linke meg til en bærbar pc som er god til kravene mine?

Takker på forhond

Den er OVERKILL for å bare gjøre det du skal gjøre, dog den er billig og gir noe i tilfelle du vil finne på å bruke den til noe.

Dog, du finner ikke en PC til det du skal bruke den til som det ikke er noe galt med.

Denne greia burde også klare spill ganske godt, og veier ikke for mye.

Det enda problemet er operativsystemt som er et herk, dog XP er ikke noe bedre på det punkte.

Lenke til kommentar
Det enda problemet er operativsystemt som er et herk, dog XP er ikke noe bedre på det punkte.

Han får W7 gratis hvis han kjøper den PC-en. Så det at Vista er installert er ikke noe problem :)

Jeg anbefaler å fjerne alle programmer som er ferdiginnstalert og er lagd av packardbell. De er ofte unødvendig og bruker mye ressurser.

+1

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke at Vista skal være noe problem for det han skal bruke den til. Du kan jo ramse opp noen problemer som du mener er aktuelle?

OS'et i seg selv er dårlig oppsatt. Swap partisjonen er ikke satt default på annen disk(aka instant fragmentering), og UAC er dårlig oppsatt. Vista/Vista RC2 aka Win 7/XP,etc er ikke problemt. Men at OS'et er generelt dårlig oppsatt for en "vanelig" bruker. Og at man må ha skills i registeret for å kunne være en avansert bruker(å ha en /etc er overlegen).

Generelt sett er ikke Windows brukervennelig overall, noe som tydelig merkes vis du har prøvd et annet OS i disse dager(prater ikke om OS X, dog brukervennelig det da).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...