Gå til innhold

Legge et domene oppå one.com hotell

Thor.

Anbefalte innlegg

Hei. Har hotell hos one.com med to forumer for to helt forskjellige grupper. Kan jeg dele/skille disse via to domener?

Altså:

Domenet: www.one-domene.net

www.one-domene.net

www.nytt-domene.123 (som linker til en unermappe i www.one-domene.net)

Så det ene forumet beholder one.com domenet mens det andre linker til www.one-domene.net/undermappe men allikevel ikke gjør det fysisk synlig at det ligger på www.one-domene.net (at det står www.nytt-domene.123).

Dette ble litt rotete men håper dere forstår.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste stedet du kan bruke one-domene.123 er i et internt nett , da 123 ikke finnes i det offentlige som et toppdomene på samme måte som .com, .no, .net .gov og så videre.

Kort fortalt, www.one-domene.123 vil ikke fungere på internett.

Det jeg heller ville ha gjort er å skille de på denne måten:

forum1.one-domene.net

forum2.one-domene.net

Om one.com har muligheter for dette er en annen sak. Om de ikke har det, kan du skille på en litt annen måte:

www.one-domene.net/forum1/

www.one-domene.net/forum2/

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar

Det er løsning 2 som er brukt, men innholdet i forum2 passer dårlig med navnet på domenet jeg bruker. Blir som å kalle forumet for hundeforum men du legger til et eget katteforum som en undermappe.

ang. det med 123 så var det det samme

Nå:

www.one-domene.net/forum1/

www.one-domene.net/forum2/

Ønsker:

www.one-domene.net

www.forum2.net

Å flytte filene er ingen problem men hvordan kan jeg gjøre det slik at jeg har et eget domene til forum2 som fortsatt ligger på one.com domenet? Grunnne til detter er at jeg vil ikke betale for to hotell på nettet når et holder.

Lenke til kommentar

Ønsket ditt innebærer at du må punge ut for ett ekstra domene.

Når det kommer til selve webhotellbiten skal det gå an å lagre filene på samme "hotellrommet" bare i to forskjellige mapper. Hvordan one.com løser dette i praksis må du nesten spørre de om, da jeg ikke vet hvordan de gjør dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...