Altobelli Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Hei, har akkurat begynt på VGS og valgt T-matte, og i dag kjøpte jeg en kalkulator jeg er litt usikker på. Som det står i emnetittelen er det en Casio fx-9860g II. Jeg lurte på om denne var for avansert for en førsteklassing å begynne med? Har tidligere bare brukt "donald-kalkulatorer" enkle-m.a.o. Anyone? Lenke til kommentar
K.. Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) http://udir.no/upload/Rundskriv/F%C3%B8r%2...ner_eksamen.pdf Kan kalkulatoren regne på analytiske utrykk? For eksempel derivere og integrere analytisk? I så fall tror jeg den blir "for avansert". Enkleste er jo bare å vise den frem for mattelæreren din - han/hun skal vite. Red: Ser nå at du spør om den er for avansert generelt, ikke spesifikt for eksamen. Svaret blir nok likevel at du bør legge deg til en kalkulator du kan bruke på eksamen. Endret 12. september 2009 av Knut Erik Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Jeg har P-matte, og bruker en TI-89 Titanium som "digitalt verktøy". Er denne for avansert for at jeg får bruke den på eksamen? Har spurt mattelæreren min flere ganger, men det eneste jeg får til svar er "Så lenge den har graf går det sikkert greit". Lenke til kommentar
K.. Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Da synes jeg du skal be om et bedre svar. Ærlig talt, såpass burde du kunne kreve. "Det går sikkert greit" holder ikke når du sitter på eksamen med en kalkulator du ikke har lov til å bruke. Ellers kan du lese det skrivet jeg linka til i posten over. Endret 12. september 2009 av Knut Erik Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Jo, leste gjennom linken din, til den UiO-greien, men jeg vet ikke hva kalkulatoren kan. Bare at den løser det jeg taster inn... Lenke til kommentar
Niks Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Nei, den kalkulatoren du kjøpte er ikke for komplisert. Ok, den vil ha en del funksjoner du ikke trenger, men de vil du trenge senere. Gikk igjennom 1T med en litt dårligere versjon, men det gikk mest på ytelsen og ikke funksjonene. Tar nå R1 og bruker samme kalkulatoren som deg, veldig fornøyd med den og den er veldig kjapp til å tegne grafer i forhold til den jeg brukte i 1T. Behold kalkulatoren Endret 12. september 2009 av Niks Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Takk for kjappe svar, skal ta å snakke med mattelæreren min på mandag og se hva han sier før jeg tar den endelige besluttningen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå