Gå til innhold

[Løst]Lyd på Xbox?

p0pc0rn

Anbefalte innlegg

Hei.

Har i dag så ankom VGA kabelen som jeg har ventet på slik at jeg kunne koble xboxen til pc-skjermen. MEN...hva trengs nå for at jeg skal få lyd? Fra VGA kabelen som går fra xboxen til skjermen så stikker det ut to andre ledninger, om dere skjønner? En rød og en hvit, begge er til lyd. Så var det en duppeditt som man kobler den røde og hvite i så er det en 3.5mm jack på den her duppeditten :p

Men vet dere hvordan jeg får lyd?

Var kanskje litt kronglete forklart, men håper dere kan hjelpe :)

Endret av Grantex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har et lydanlegg, så har du mest sannsynlig noen like røde og hvite kontakter som på Xboxen som det står audio in, eller aux på. Da må du skaffe deg en slik kabel med like plugger i begge ender (heter phono-kontakter)

Hvis skjermen du skal spille på, er en TV eller LCD med innebygde høytalere finnes det en 3.5mm audio jack vanligvis rett ved siden av VGA-porten.

Lenke til kommentar
Hvis du har et lydanlegg, så har du mest sannsynlig noen like røde og hvite kontakter som på Xboxen som det står audio in, eller aux på. Da må du skaffe deg en slik kabel med like plugger i begge ender (heter phono-kontakter)

Hvis skjermen du skal spille på, er en TV eller LCD med innebygde høytalere finnes det en 3.5mm audio jack vanligvis rett ved siden av VGA-porten.

Jeg prøvde nettopp med lyden på høytalerene, det funket men det er veldig dårlig lyd. Så jeg vil holde meg unna de. Men det er ingen plass og koble jacken til i høytalerene eller suben heller.

Men jeg skal laste opp et bilde slik at dere får se :p

Lenke til kommentar
Uten at jeg skal si med 100% sikkerhet, men mener Logitech X-230 ikke har noen egne lydinnganger, kun en fastmontert kabel med 3.5mm jack som du kobler til lydkortet?

Det stemmer. Så har du noe peiling på hvordan jeg skal få lyd utenom skjermhøytalerene? Må jeg kjøpe noe mer kabler?

Lenke til kommentar
Da må du kjøpe en hun-hun jack. Får de på de fleste elektro butikker til toppen en femtilapp.

Nå er jeg ikke så veldig god på dette med kabler og sånn så jeg må nok ha det inn med teskje :p Hva skal jeg med denne hun-hun jacken? Hvor skal det kobles?

Lenke til kommentar
Her hjemme putta jeg bare den 3,5 mm jacken rett i pcen og fikk lyd ut høytalerene som var koblet til den. Regner med at Xboxen står i nærheten av pcen siden du skal bruke PC skjermen.

Kan du ta det en gang til? Du tok 3,5 mm jacken fra den VGA-kabelen til Xboxen og putta i pcn?

Xboxen står i siden av maskinen, ja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...