p0pc0rn Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Hei. Har i dag så ankom VGA kabelen som jeg har ventet på slik at jeg kunne koble xboxen til pc-skjermen. MEN...hva trengs nå for at jeg skal få lyd? Fra VGA kabelen som går fra xboxen til skjermen så stikker det ut to andre ledninger, om dere skjønner? En rød og en hvit, begge er til lyd. Så var det en duppeditt som man kobler den røde og hvite i så er det en 3.5mm jack på den her duppeditten Men vet dere hvordan jeg får lyd? Var kanskje litt kronglete forklart, men håper dere kan hjelpe Endret 12. september 2009 av Grantex Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Du glemmer å nevne en viktig faktor her. Hva får du lyd fra? Har du pc-anlegg, høytallere i skjermen eller høytallere koblet til en reciver/forsterker? Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Du glemmer å nevne en viktig faktor her. Hva får du lyd fra? Har du pc-anlegg, høytallere i skjermen eller høytallere koblet til en reciver/forsterker? Eneste jeg har er Logitech høytalere med en liten sub. Er ikke høytalere i skjermen. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Sjekk om det er noen lyd instillinger i settings. (Antar du har koblet opp til noe) Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Sjekk om det er noen lyd instillinger i settings. (Antar du har koblet opp til noe) Nei men det er det som er. Jeg vet ikke hvor jeg skal koble denne duppeditten med 3.5jacken hen? Så det er ikke koblet noe lydanlegg til xboxen. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 du kan koble den på lyd-inn på anlegget ditt - enten via phono eller 3,5mm jack. Alternativt kan du koble jacken inn sammen med VGAen i skjermen. veldig mange LCD-skjermer har også lyd inn-mulighet og noen dårlige innebygde høyttalere. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Hvis du har et lydanlegg, så har du mest sannsynlig noen like røde og hvite kontakter som på Xboxen som det står audio in, eller aux på. Da må du skaffe deg en slik kabel med like plugger i begge ender (heter phono-kontakter) Hvis skjermen du skal spille på, er en TV eller LCD med innebygde høytalere finnes det en 3.5mm audio jack vanligvis rett ved siden av VGA-porten. Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Hvis du har et lydanlegg, så har du mest sannsynlig noen like røde og hvite kontakter som på Xboxen som det står audio in, eller aux på. Da må du skaffe deg en slik kabel med like plugger i begge ender (heter phono-kontakter)Hvis skjermen du skal spille på, er en TV eller LCD med innebygde høytalere finnes det en 3.5mm audio jack vanligvis rett ved siden av VGA-porten. Jeg prøvde nettopp med lyden på høytalerene, det funket men det er veldig dårlig lyd. Så jeg vil holde meg unna de. Men det er ingen plass og koble jacken til i høytalerene eller suben heller. Men jeg skal laste opp et bilde slik at dere får se Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Ok bilde ble for stort til og laste opp "/ Men her er en link til den: http://www.planet-xbox.de/img/articles/391...o-Optical-1.jpg Og her er den dupeditten: http://turascandinavia.com/Archive/Images/...ginal/43359.jpg her er høytalerene; http://www.logitech.com/index.cfm/speakers...08&cl=gb,en Endret 12. september 2009 av Grantex Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Ingen som vet hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Uten at jeg skal si med 100% sikkerhet, men mener Logitech X-230 ikke har noen egne lydinnganger, kun en fastmontert kabel med 3.5mm jack som du kobler til lydkortet? Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Uten at jeg skal si med 100% sikkerhet, men mener Logitech X-230 ikke har noen egne lydinnganger, kun en fastmontert kabel med 3.5mm jack som du kobler til lydkortet? Det stemmer. Så har du noe peiling på hvordan jeg skal få lyd utenom skjermhøytalerene? Må jeg kjøpe noe mer kabler? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Da må du kjøpe en hun-hun jack. Får de på de fleste elektro butikker til toppen en femtilapp. Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Da må du kjøpe en hun-hun jack. Får de på de fleste elektro butikker til toppen en femtilapp. Nå er jeg ikke så veldig god på dette med kabler og sånn så jeg må nok ha det inn med teskje Hva skal jeg med denne hun-hun jacken? Hvor skal det kobles? Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 En slik en mellom phono->jack adapteret ditt og kabelen til høytalerene. Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 En slik en mellom phono->jack adapteret ditt og kabelen til høytalerene. Så de skal inn i hver sin ende? Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Så de skal inn i hver sin ende? Ja, det er vel åpenbart? Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Så de skal inn i hver sin ende? Ja, det er vel åpenbart? Ja men da har jeg vel nesten fått det gjennom sugerør. Så da får dere ha hjertelig takk Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Her hjemme putta jeg bare den 3,5 mm jacken rett i pcen og fikk lyd ut høytalerene som var koblet til den. Regner med at Xboxen står i nærheten av pcen siden du skal bruke PC skjermen. Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 Her hjemme putta jeg bare den 3,5 mm jacken rett i pcen og fikk lyd ut høytalerene som var koblet til den. Regner med at Xboxen står i nærheten av pcen siden du skal bruke PC skjermen. Kan du ta det en gang til? Du tok 3,5 mm jacken fra den VGA-kabelen til Xboxen og putta i pcn? Xboxen står i siden av maskinen, ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå