ktkjelsnes Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Jeg har en liten sak som jeg har satt sammen: Kabinett: Casetronic C138 m/90 W PSU HK: VIA EPIA-SN18000G HDD: Samsung F1 1TB RAM: Kingston ValueRAM 2GB, KVR667D2N5/2G Problemet mitt er at det ikke kommer signal til skjermen når jeg starter opp. Alt starter, CPU-vifte går og LEDs lyser. Men ikke signal til skjerm. Jeg har prøvd to skjermer (én LCD og én CRT). Så spørsmålet mitt er: Er dette en DOA av no slag (hovedsaklig HK tenker jeg), eller kan det være noe å gjøre? Lenke til kommentar
Daniel_K Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Jeg har en liten sak som jeg har satt sammen: Kabinett: Casetronic C138 m/90 W PSU HK: VIA EPIA-SN18000G HDD: Samsung F1 1TB RAM: Kingston ValueRAM 2GB, KVR667D2N5/2G Problemet mitt er at det ikke kommer signal til skjermen når jeg starter opp. Alt starter, CPU-vifte går og LEDs lyser. Men ikke signal til skjerm. Jeg har prøvd to skjermer (én LCD og én CRT). Så spørsmålet mitt er: Er dette en DOA av no slag (hovedsaklig HK tenker jeg), eller kan det være noe å gjøre? 1. Koble til LCD skjermen med VGA kabel. 2. Vær sikker på at LCD skjermen virker og velg at denne skal koble seg til VGA. De fleste skjermer har både lcd og dvi koblinger og vær derfor sikker på at skjermen prøver å lese VGA koblingen. 3. Skru på pc'en og se om du får noe bilde etter 10sek. Hvis du fortsatt ikke får noe bilde etter 10sek så er det mest sannsynlig noe galt med hovedkortet da dette har integrert skjermkort. Lenke til kommentar
ktkjelsnes Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 Glemte å nevne at jeg har resatt BIOS. Hjalp ikke. Har gjort som du sa. Prøvd både autosøk og manuelt valg av VGA på LCD-skjermen. Ingen reaksjon. Så da ser det vel ut som en reklamasjonssak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå