nikdra Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Har en Fujitsu Siemens, Trend 500 Mhz. Prosessoren er en Intel Celeron 500Mhz. Er det mulig å bytte denne prosessoren i f.eks. en 1,3 Ghz Intel Celeron? De ser nokså like ut, men jeg er og usikker på om jeg ødelegger maskina ved å røske ut prosessoren. Den ser nokså hardkobla ut. Erfaringer? Tips? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Trorke hovedkortet støtter så rask spu.. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Du må nok være mer presis med modellnavnet for å finne ut hva hovedkortet ditt støtter. Det er nok ganske sikkert at 1.3GHz Celeron kan bli problematisk. Jeg fant f.eks. en side på google med lignende info. Men du kan jo gå inn på www.fujitsu-siemens.com og søke hvis du vet modellnr eller lign. Lenke til kommentar
nikdra Skrevet 18. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2003 Hovedkortet heter CW35-L Sannsynligvis en 370 Socket, PPGA og visstnok skal 1.30V - 2.05V Autodetectes... Manualen er http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servic...35/401D0948.pdf men det sier meg lite om maksimumshastigheten på CPUen :o Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Hovedkortet heter CW35-L Sannsynligvis en 370 Socket, PPGA og visstnok skal 1.30V - 2.05V Autodetectes... Manualen er http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servic...35/401D0948.pdf men det sier meg lite om maksimumshastigheten på CPUen :o I manualen står det at HK har maks FSB (Front Side Bus) på 100MHz, det vil da utelukke de nye 133 MHz FSB CPUene som kom etterhvert. F.eks. på min jobb-laptop har jeg en Pentium III 1133MHz. Den vil ikek virke i din PC. Dessuten har du SDRAM PC100, mens SDRAM PC 133 passer best for de CPUene med 133 FSB. Det ble kanskje litt teknisk dette her, menalen din sier jo lite om hvor de fysiske begrensningene går. Det aller viktiske dog er at soketen/sokkelen til CPUen er den samme ved et ev. bytte. Jeg tror nok du kan få ned i en 850MHz PIII, men noe særlig mer kan det bli vanskelig å få til. Tror jeg. Slike gamle CPUer selges vel ikke lenger, så da må du ut på bruktmarkedet. For et par hundre kroner er det nok mulig å få tak i noe. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Du kan jo bare underklokke CPU/FSB og kjøre det på 100 MHz. Hvis du er heldig holder det med passiv kjøling også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå