Jomb Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Hei, jeg skal prøve meg på å bygge en pc for første gang (med hjelp av en venn som har litt erfaring), men er litt usikker på hovedkort og strømforsyning. Det skal være en heftig spill-pc. Tenkte på Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz som prossesor ettersom det vistnok er mye tullball med quad cores i spill, og to HD 4870 X2 skjermkort i crossfire. Jeg har ikke bestemt meg for ram enda, men er mest usikkert på hva slags hovedkort jeg trenger. Jeg har ikke noe problem med å finne ut hva som passer sammen, men er bekymret for å få eventuelle flaskehalser. Oppsumert ønsker jeg forslag på hovedkort som opfyller følgende kriterier: -Støtter to HD 4870 X2 i crossfire -Støtter Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz -Har god plass til eventuelle ekstra vifter (for overklokking av cpu etc) -Ett hovedkort jeg ikke trenger å bytte ut i nærmeste framtid om jeg vil oppgradere cpu etc Er også relativt blank på hva slags strømforsyning jeg trenger (med overklokking av cpu + ekstra vifter). Høres ganske blank ut generelt, men med så mange valg vil jeg forsikre meg at jeg kjøper noe som passer bra sammen. Pris og støy er ikke noe stort problem for meg. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Vell, om du vil ha ett HK du ikke må bytte om du vil bytte CPU i framtiden så er IKKE Socket 775 og E8600 noe du burde se på. Da er det minimum LGA 1156 eller LGA 1366 fra Intel. Lenke til kommentar
Jomb Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Så jeg er med andre ord nødt til å bruker quad-core? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 quadcore er på ingen måte tullball i spill... spessielt ikke fremtidige spill. det er muligens mere tullball å kjøre quad-gpu. for at skjermkorta ikke klarer å dele oppgavene 100% likt mellom seg uansett. så jo flere gpu'er du har, jo dorligere vil det skalere. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Først som nevnt av 007CD, bør du helst se etter en Core i5 eller Core i7 basert PC. Det er ingen kluss med Quad Core Prosessorer i spill, ikke så jeg har hørt om. Det kan meget godt hende at spillet ikke klarer å utnytte all fire kjernene, men det skal ikke være noe kluss eller problemer. Skal du kjøre et oppsett med 2 eller flere skjermkort, er da et Core i7 basert PC å anbefale. Dernest er det egentlig ganske så sløsing med penger å kjøre 2 Radeon HD 4870X2 skjermkort i CrossfireX. Har lest et par tester, og de viser ganske små ytelsesforbedringer fra et til to HD 4870X2 kort, Det er snakk om 10-12% ytelsesforbedring. Det mest optimale er å vente på nye Radeon HD 5000 serien skjermkort, eller GeForce 300 serien skjermkort. Om du ikke klarer å vente, kan du vurdere 2x Radeon HD 4890 i CrossfireX eller 2>3 Geforce 275,280,285 eller 295 i SLi. Dette skal gi deg mye mer ytelse contra valuta ratio. Og til slutt et oppsett som skal sparke fra seg som et mutant esel på steroider: (PS: Her er ikke pris tatt i betrakting, kun ytelse og OC muligheter.) http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...07-AD56B36EE668 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå