Gå til innhold

Step by step guide for å overklokke I7 920 ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prime 95 kjørte i 10 minutter uten noen problemer .

 

Ja fant de til slutt , var rett forran øynen mine hele tiden , men oversåg dem gang på gang :p

 

Satser på å få en litt høyere klokk ettehvert når jeg får montert nye kjøleren , men har tenkt å holde meg under 4 Ghz , må jeg da endre på noe annet en selve klokke frekvensen og eventuelet volten ?

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Husk når enn kjører prime(bruke nyeste 25.9)

Når enn tester cpu bruk small fft`s gjerne ha på round off checking.

Ta tester man cpu max.

Blend tester nesten bare minne og veldig lite cpu.

 

Husk det og få feil er fint,sett gjerne ned vcore spenning til enn får feil på denn måte finner man korrekt spenning til cpu.

 

Når det gjelder minne er det memtest86+ som gjelder.

Tips test 5 er den tøffest for minne,denne testen bruker jeg alltid for og teste max(også til og finne korrekt spennig til minne)

 

OCCT kan også være grei og bruke.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

da har jeg testet litt og høyeste klokk jeg fikk til stabilt uten å måtte øke volten var 3,67 Ghz . Tror personlig ikke jeg skal øke volten noe mer før jeg får instalert nye viften.

 

Skjermbilde , ser det bra ut ? :)

 

19047 poeng i 3D mark 06 etter Klokk , 17500 før klokk :)

 

post-97753-1253735964_thumb.jpg

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Valgte å gå en litt annen vei og bruke ene luft kjøleren på en annen PC her i huset . Og tok etter mange timer med test lesing å invisterte i en Corsair H50 vannkjøling. Dette vart montert i dag og har for øyeblikket PCen på 4,01 Ghz da jeg ikke klarte å få det stabilt på 4,2 uten å øke voltene så mye.

 

post-97753-1254260484_thumb.jpg

 

https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=324120

 

men sliter litt med at klokken går ned på 2,2 Ghz uten noe load , så sær som jeg er så kunne jeg tenke meg å bli kvitt dette. Turbo har jeg skrudd av , noen som vet hva mer som må av ? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
gjør som det er bedt over.. det du har der er fremdeles en tanke høye spenninger..

 

hvis du har gjort dette:

 

Skru AV turbo boost (og endel andre strøm spate funksjoner)

Sett QPI Link speed til x36

Sett Memory Multiplier ned til 6.0 (satt den til 8 for å utnytte 1600 Mhz minne)

Sett Uncore frequency til x13 (eller x17

 

så kan du sette begge på rundt 1.25v :)

 

(btw 200bclk er ikke 4ghz.. det er mer.. rundt 191 bclk er 4ghz ;) )

bruk CPU-z for og se hvor mye du Ghz du har :)

Lær deg å regne:

BCLK 200mhz x 20 = 4000mhz (Du regner muligens med multip på 21 gjennom turbo boost, som du også selv anbefaler å slå av..)

Lenke til kommentar
men sliter litt med at klokken går ned på 2,2 Ghz uten noe load , så sær som jeg er så kunne jeg tenke meg å bli kvitt dette. Turbo har jeg skrudd av , noen som vet hva mer som må av ? :)

 

Sliter? Det er jo bare speed-step som er aktivert og går ned til multp 12.

Det er en helt vanlig strømsparingsfunksjon i prosessoren som slår inn når du ikke "trenger" mer kraft. Speed-step kan du enkelt slå av i BIOS

Endret av blinc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...