Don_Torleone Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Har et lite "kunstprosjekt" på gang her, der det males rett på noen store plater av kryssfinér (240x118 cm). Disse skal henges opp på gipsveggen i stua. Er litt skeptisk, siden plata er ganske tung. Har ikke målt den, og klarer jo forsåvidt fint å løfte den selv. I mitt hode virker den ikke mye tyngre enn en stor plasmaskjerm. Er det trygt å skru den rett inn i veggen med noen lange skruer? MÅ jeg bruker gipsfester? Takker for alle tips Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 siden den er så stor vil den nesten garantert krysse i alle fall 2 stendere. fest den i dem, for å finne ut hvor stenderene går i en gipsvegg er det bare dunke. Gipsanker vil jeg ikke anbefale for noe som er så tungt, ikke at det ikke KAN gå bra, jeg vil bare ikke anbefale det. Lenke til kommentar
erundhau Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Som nevnt her, får du festa i 2 stendere er nok det den beste løsningen. Men om du går for 2 plateanker blir den også hengende på veggen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå