Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Singel versus kjæresteforhold

Gjest G20

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har vært singel hele livet, men for 5 måneder siden ble jeg og ei vakker jente kjærester. Jeg er inne i mitt andre år på folkehøyskole og ble kjent med denne jenta allerede det første året. Vi er begge fylt 20 år og er relativt usikre på hva fremtiden bringer. I det siste har jeg følt at forholdet vårt er en stor stressfaktor og et ikke-positivt element i hverdagen. I starten av forholdet, som i de fleste forhold, var begge veldig forelsket og tanken på hverandre var som tanken på soft-ice en varm soldag.

* Tanken på å tilbringe en hel dag med damen frister ikke lengre. Jeg mangler "glede seg" følelsen når hun banker på døra. Jeg vil helst ikke ta initiativ til å være med henne men gjør det fordi det er en naturlig handling i et forhold. Når vi er sammen så har vi det veldig bra, spesielt før, under og etter sex er jeg veldig glad i henne og merker antydninger til "forelskelses-følelser." Men når vi ikke har sex og gjør andre ting som å spille tennis, lage mat og se på tv så er ikke følelsene tilstede.

Burde jeg gjøre det slutt? Hva tenker dere om denne situasjonen?

* Selvom følelsene har dabbet av blir jeg ekstremt sjalu og bitter hvis hun for eksempel venter med å svare på meldinger jeg sender henne på mobilen (jeg VET at hun leser meldingen, men ikke gidder å svare.)

Hvorfor skjer dette og hva burde jeg gjøre?

Takker for tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den følelsen dabber av for de fleste etter en viss tid. Etter det så trengs det noe mer for at et forhold skal fungere på en god måte. Sånn som du beskriver at det ikke lenger er stort spennende å være med henne bortsett fra når dere har sex, så virker det som det ikke er stort igjen av følelser for henne. Det med at det kommer opp når dere skal ha sex virker ganske logisk,hvem merker ikke at ting føles en del bedre når man først har jenta nede på alle fire?

Jeg syns du burde gjøre det slutt og prøve å finne en du har noe mer til felles med. Det vil gjøre tiden etter forelskelsen en god del lettere å klare seg gjennom,

Lenke til kommentar
Du har jo flere definisjoner på singel. Man har "haha-digg-å-være-singel da kan jeg PULE RUNDT så mye jeg vil hele tida",

og "sitte-hjemme-og-spille-data-og-runke-en-gang-om-dagen-hele-året" singel.

Å være singel for min del er å ha frihetene til å kunne gjøre hva man vil, når man vil, uten å ta hensyn til en annen person.

Lenke til kommentar
Den følelsen dabber av for de fleste etter en viss tid. Etter det så trengs det noe mer for at et forhold skal fungere på en god måte. Sånn som du beskriver at det ikke lenger er stort spennende å være med henne bortsett fra når dere har sex, så virker det som det ikke er stort igjen av følelser for henne. Det med at det kommer opp når dere skal ha sex virker ganske logisk,hvem merker ikke at ting føles en del bedre når man først har jenta nede på alle fire?

Jeg syns du burde gjøre det slutt og prøve å finne en du har noe mer til felles med. Det vil gjøre tiden etter forelskelsen en god del lettere å klare seg gjennom,

Du trekker en konklusjon som sier at jeg ikke har stort igjen av følelser for henne. Jeg skjønner tankegangen din, MEN, hvorfor sitter jeg igjen med en uggen følelse når jeg leser siste avsnitt i innlegget ditt om å gjøre det slutt? :(

Lenke til kommentar

Fordi dette er en jente du har en knytning til da du har vært med henne en stund. Kanskje enda mer fordi dette er ditt første seriøse forhold. Sånt vil få de fleste til å tenke seg om to ganger før de gjør noe som kan ses på som en forhastet beslutning.

Men saken er at en sånn følelse går over etter en stund og man vil se tilbake på det og være glad for at man tok det rette valget. I din situasjon vil dette være å avslutte det med henne og finne en som gir deg noe mer enn kun den forelskelsesfølelsen. Om du da ender opp med å ligge litt rundt før den tid så kommer du nok ikke til å angre særlig på det heller.

Lenke til kommentar
Fordi dette er en jente du har en knytning til da du har vært med henne en stund. Kanskje enda mer fordi dette er ditt første seriøse forhold. Sånt vil få de fleste til å tenke seg om to ganger før de gjør noe som kan ses på som en forhastet beslutning.

Men saken er at en sånn følelse går over etter en stund og man vil se tilbake på det og være glad for at man tok det rette valget. I din situasjon vil dette være å avslutte det med henne og finne en som gir deg noe mer enn kun den forelskelsesfølelsen. Om du da ender opp med å ligge litt rundt før den tid så kommer du nok ikke til å angre særlig på det heller.

Jeg føler at det er vanskelig å ta et standpunkt angående følelsene mine. Det ene minuttet savner jeg henne, det andre blir jeg irritert fordi hun unngår å svare på meldinger med vilje, det tredje føler jeg at jeg hadde hatt et "bedre" liv uten henne og det fjerde tenker jeg at et bra forhold med henne hadde vært jævlig bringende og positivt!

Har jeg rett og slett kommet utfor en følelseskarusell eller har jeg virkelig mistet følelsene for henne, men prøver desperat å finne de igjen?

Lenke til kommentar
Jeg føler at det er vanskelig å ta et standpunkt angående følelsene mine. Det ene minuttet savner jeg henne, det andre blir jeg irritert fordi hun unngår å svare på meldinger med vilje, det tredje føler jeg at jeg hadde hatt et "bedre" liv uten henne og det fjerde tenker jeg at et bra forhold med henne hadde vært jævlig bringende og positivt!

Tror du er veldig umoden, og vissheten om å være i et forhold gir deg av og til panikk.

Selv om du sjelden kjenner forelskelse, virker det som følelsene finnes der likevel. For eksempel dersom det skjedde noe dramatisk med henne ville du blitt helt fra deg. Samme hvis hun plutselig slo opp eller var utro.

Du må også bruke hjernen til å avgjøre om dette er jenta du vil ha. Har dere gode samtaler, trives sammen og har omtrent samme verdigrunnlag? Er hun i stand til å lage ihvertfall noe mat og holder det noenlunde ryddig hos seg? Ser ikke ut som dere krangler, og det er jo noe å ta med seg. Du skriver også at hun er utrolig pen. Det er jo også noe å huske, at det ikke er sikkert at du vil treffe ei like pen jente neste gang. Nå vet jeg ikke hvordan du ser ut :) , men når dette er ei såpass bra jente kan det vise seg vanskelig å treffe noen som er like bra.

Så dersom dere slår opp kan det føre til anger resten av livet.. eller kanskje du rett og slett passer best som eneboer? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...