Gå til innhold

Lurer på iphone 3GS - Noen spørsmål

Anbefalte innlegg

Lurer veldig på iphone. Som jeg pleier å si; den er veldig god på det den er god på! Dessuten finnes det et stort utvalg av tilleggsprogrammer og tilleggsutstyr.

Men om den er noe å satse på, er et annet spørsmål. Derfor noen spørsmål:

1. Hvordan er batteriet?

Det er skrevet mye om dette, og den har jo en stor skjerm. Jeg bruker ikke telefonen mye til ringing, og har standard wlan, bluetooth avslått. Bruker ikke autosøk etter e-post, vær eller annet. Surfer litt, og sjekker Gmail en gang eller to til dagen. Bruker wlan dersom jeg surfer hjemme. Tar litt bilder, men ikke særlig video. Bruker ikke telefonen til å spille av film. Laster ikke ned musikk. Bruker GPS, men kun i perioder. Dersom jeg skal overføre store datamengder, er telefonen koblet til lader/USB.

Hvor mange dager kan man forvente med det bruksmønster som er skissert over?

2. Kan man få opp forestående kalenderoppføringer i standby?

Regner ikke med at man får det standard, men som nokiabruker er jeg "godt vant" med denne funksjonen. Finnes det tredjeparts programvare som kan gjøre det?

3. Hvordan er den med hensyn til synking med Gmail og Google Calendar?

4. Hvordan er den med hensyn til synking med Outlook?

Jeg er vant til å synke kalender, telefonbok og notater.

5. Kan man laste opp musikk uten å bruke itunes? Hva med f.eks Media Monkey?

6. Hvordan er antennefølsomheten?

På jobb er jeg avhengig av at telefonen har god antennefølsomhet.

7. Hvor fornøyde er dere som har installert Navigon eller Tomtom GPS-programvare?

En forutsetning er at man kan lagre kart på telefonen. Men hvordan er programvaren i bruk?

8. Andre erfaringer?

Hva gleder eller skuffer mest med iphone?

Setter stor pris på tilbakemeldinger! Har gått og siklet etter iphone lenge, men først med denne versjonen kan det bli aktuelt å kjøpe den. Synes i utgangspunktet at Apple kunne kommet opp med noe mer når de først kom med S-utgaven, men nå begynner det i alle fall å ligne noe :) De vet innmari godt at de har et kobbel av konkurrenter i hælene, og de tar innpå! Sammenligner gjerne S-utgaven med Windows Vista, som mellomstasjon mellom Win XP og Win 7.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser at du sjekker gmail ofte. Hva med å kjøpe en android telefon.Det er google som eier android. Dessuten mange apps til android også.

Ja, jeg vet det. Jeg har vurdert både Magic og Hero. Av dem ville jeg klart foretrukket Hero. Med Android er ikke Gmail eller Google Calendar noe problem. Men etter hva jeg har lest, er det verre med outlook-synk.

Har prøvd Magic, men avsto fra kjøp. Hero har jeg kun kjent på. Lovely!

Nå kommer HTC med Tattoo, en modell som virker meget spennende, og til en lavere pris enn de to jeg nevnte.

Alle tre har GPS, men Android har ennå ikke GPS-programvare fra de store leverandørene tilgjengelig. Det trekker ned. Men det kommer nok.

Lenke til kommentar
Kan i hvertfall bekrefte at Gmail er utrolig enkelt på iPhone,du bare skriver inn mailadressen og dine siste 50 mail kan ses når du ønsker. Ang batteriet kan det gå fort om du surfer en del, men vil gå bedre om du setter ned lysstyrken på skjermen.

Man har tilgang til mapper man har opprettet? Jeg pleier å overføre mailene fra innboksen til ulike mapper, for å bedre oversikten.

Jeg slår alltid lysstyrken ned til 50-60 prosent på telefonene for å spare strøm. Unntaket er dersom jeg skal bruke den en stund i sterkt sollys, noe det ikke har vært all verden av siden midlten av juli...

Lenke til kommentar
Ja, man har tilgang til mapper man har opprettet. Man kan også flytte meldinger mellom disse. Det man, så langt jeg kan se, ikke kan gjøre, er å opprette nye mapper. Kanskje det er noe jeg har oversett.

Det gjør i så fall ikke noe om man ikke kan opprette nye mapper fra iphone. Man kan gjøre det fra PCen, de gangene det skulle være nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...