superkaisa Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 HEi alle jeg håper virkelig noen kan hjelpe meg, hvis ikke er jeg dataløs til konfirmasjonen :S problemet er at når jeg starter maskinen så lager det en rar lyd, som at en vifte skraper eller noe. Lydene kommer fra hardisken tror jeg. En annen grunn for at jeg tror det er hardisken er fordi når jeg skal trykke reparer windows så finner den ikke hardisken. og jeg greier ikke å komme på dataen skikkelig. Når jeg kom til skrivebordet frøs skjermen seg. Er hardisken helt ødelagt? har jeg/kommer jeg til å miste allt på den? Vær så snill hjelp Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 hadde vært Veldig fint med hjelp Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Kjør et diagnoseprogram på hdd en så finner du ut om den holder på å gå. Flere produsenter har dette til nedlastning på hjemmesidene. Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 så jeg skal søke på google etter et diagnoseprogram. laste ned å installere det? problemet er at det er ikke sikkert jeg greier å komme inn på internett med pcen. akkurat nå er jeg på min fars pc. Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 søkte litt på internett og jeg tror nok harddisken er død no backup XD hvor mye koster ny? Lenke til kommentar
Kris Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Det er forskjellig. Hvor stor skal du ha og er det bærbar eller stasjonær PC? Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Hei jeg skrudde harrdisken av og snudde den opp ned nå funker den XD så hva er lurt å gjøre nå? backup?noe annet for å "reparere" den? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Om hdden virker etter å ha snudd den så er det lurt å ta backup før du gjør noe mer vil jeg tro. Bare i tilfelle. Det jeg mente med diagnoseprogram var å laste ned og brenne på cd, og starte maskinen fra cd. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Hei jeg skrudde harrdisken av og snudde den opp ned nå funker den XD så hva er lurt å gjøre nå? backup?noe annet for å "reparere" den? Ta backup! Her finner du testprogrammer: http://www.ultimatebootcd.com/ Endret 13. september 2009 av ronron25 Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 Er denne en god erstatning? kan jeg kjøpe alle hardisker? det er til stasjonær. eller er det noen som ikke passer med resten av systemet? Lenke til kommentar
Kris Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Du har glemt å legge ved en link Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 ups XD denne: https://prisguiden.no/product.php?p...42&cat_id=9 eller denne: https://prisguiden.no/product.php?p...48&cat_id=9 til kriss har du prøvd/vurdert å bli moderator? Jeg symtes du alltid er der for å hjelpe og kan veldig mye! Stor takk til deg! Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 hjelp? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Ville nok gått for denne. https://prisguiden.no/product.php?p...48&cat_id=9 Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 (endret) ok men alle harddiske passer vel i alle pcer med alle systemer? Endret 14. september 2009 av superkaisa Lenke til kommentar
Kris Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 til krisshar du prøvd/vurdert å bli moderator? Jeg symtes du alltid er der for å hjelpe og kan veldig mye! Stor takk til deg! Har ikke det nei. Men takk for det men alle harddiske passer vel i alle pcer med alle systemer? Nei. Det er noen HDD-er som er 2,5" (bærbare PC-er) og noen som er 3,5" (stasjonære). Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) okmen alle harddiske passer vel i alle pcer med alle systemer? Ja det gjør det, så lenge det ikke er 2.5 hdd så. EDIT For sent. Endret 14. september 2009 av minibig Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Nja, ikke alltid like enkelt å velge harddisk : Man må også huske om man har kun P-ATA grensesnitt eller om man har S-ATA , er pcen kjøpt innen de siste 2 årene er det nok en Sata harddisk man behøver. En stasjonær kan greit ha en 3.5 eller 2.5 tommers harddisk, men ytelsemessig er det vel like greit å kjøpe en 3.5 tommers Sata disk av nyere type (750Gb + ). En bærbar pc kan sjeldent ha plass til 3.5 tommers hd. Siden du snudde harddisken opp ned, har du tenkt på at det kan være kabelen som det er noe feil med eller at den rett og slett ikke var helt inni? Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 ok men hvilken vil dere anbefale? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Vet du om det er sata eller pata disk du har. Om det er pata så er det en ganske bred kontakt med pinner i. EDIT Forskjellen ser du her om du ikke vet det. http://www.dinside.no/288666/harddisk-guide Endret 14. september 2009 av minibig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå