Moskus Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Jeg har en laptop som er med meg overalt. Det er jo praktisk. Men hva skjer om jeg mister den eller om den blir stjålet? Hvordan beskytter jeg mine brukerdata? Finnes det noen fornuftig måte å kryptere "Users\Mitt brukernavn" på? Og kan det kombineres med fingeravtrykk-leseren på maskinen? Mange spørsmål på en gang, håper på positive svar! På forhånd takk! Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Så jo meget bra ut, om enn noe komplisert. Kan TrueCrypt kryptere en mappe uten å måtte lage "en ekstra" disk? Forstår at TrueCrypt er bra, men hvor dårlig er Vistas innebygde "EFS Encryption" egentlig? Og hvordan fungerer egentlig valget for "Drive Password" i BIOS? Kan det være et alternativ? Beskytter den disken kun i denne maskinen eller i alle? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Fleste nyere laptopper støtter dette ut av boksen vha TPM. Sjekk laptoppens muligheter til å benytte TPM . Ta det forsiktig , og vær forsiktig med eksprimentering dog mth til passord osv , så du ikke låser deg ute. Da sitter du med en laptop som må sendes inn , og data og HDD som kan forbli utilgjengelig . Les: http://www.infoworld.com/d/security-centra...e-so-fix-it-553 Bruke truecrypt på mappebasert nivå på /Users folder og dermed user hive (user.dat) for registeret tror jeg funker dårlig , evt kan forhindre boot/login. Da ville jeg heller "moved" documents , music , pictures mapper til en annen lokasjon/folder som kan være true cryptet container. Endret 12. september 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 TPM ser veldig interessant ut! Må undersøkes nærmere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå