Gå til innhold

kjøpe meg ny stue pc, men trenger en smule hjelp

Anbefalte innlegg

har netopp solgt min stuepc, den ble litt overkill til mitt bruk,

antec remote max, 9800gt kort, og e8500 , det ble litt i det meste laget.

jeg har jo tross alt en stasjonær pc som jeg kan bruke til spilling.

så jeg tenkte jeg skulle gå til innkjøp av en liten box som acer revo eller noe slikt noe.

har ikke sett på hva nettbutikkene har å tilby av slike maskiner, men ønsker tips.

jeg har jo noen krav..

må kunne spille av 1080p filmer enkelt.

den skal være bortimot støyfri

max 5000kr ( helst noe rundt 3500kr )

den skal være kjapp og responsiv, hater treige pc'er

hadde en acer one , med atom270 ,vet ikke om det kan sammenlignes men den ble satt på finn.no 1 uke etter innkjøp. alt gikk i sirup :p

det som er er at jeg kanskje har lyst å bygge en selv også, så hvis noen har noen tips til oppsett på det så er det bare til å tipse i vei :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke dum den der sikkert..,

har bygget godt over 10 pc'er de sisste årene , så det skal ikke være noe problem.

men har aldri brukt amd, første gang for alt? :p

det jeg godt kunne tenke meg var et mer mediacenter kabinett, hadde jo antec fusion MAX, men den var SVÆÆÆR. den finnes jo i mindre modeller også.. men da må jeg ha en annen cpu vifte.

hvordan er egentlig den ati 4200 onboard gpu? vil det bli i det snaueste laget? eller er det noe av det beste av ATI som er onboard?

vet at et onboard geforce 9400, holdet til mitt bruk, er det i samme klasse eller?

ser også at antec har et lite htpc kabinett med 350W psu, ganske rimelig, utseende var greit, men har mine tvil på psu.. er en mulig bråkebøtte.. :p

antec

Endret av toazty
Lenke til kommentar

skal brukes til hovedsaklig surfing , BD filmer, musikk ,

småting egentlig, men hvis ati 4200 onboard gpu e litt i det kjipeste laget så må jeg ha noe bedre..

noen som har erfaringer med asrock? eller de type maskiner?

hvordan er de på HD materiale ? dette er en maskin jeg kommer til å ha til den dør ut , så den må kunne dra HD med gooood margin ,

det skal jo ikke spilles på maskinen, men noe kraft må det være..

venner av meg anbefaler asrock , men har så liten tro på en liten boks klarer å yte godt nok..

Endret av toazty
Lenke til kommentar

om du tenker på ION330 maskina til asrock er den ikke spessielt stillegående. jeg solgte min videre for at den støyet litt mye. kjøleløsninga er noe av det dorligste jeg har sett. og du vill slite med å decode hd materiale med mindre du bruker spessial codec. det værste med hele asrock 330 ion greia er PSU'en, den piper veldig om pc'n er av eller i ventemodus.

om du ikke skal spille. så holder 4200 grafikken i lange baner. og kan grense til overkill. 4200 grafikk-kortet kan dra veldig mange gode spill også. men du kan ikke vente deg at det skal dra alt du har. farcry 1 bør gå fint =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...