Neroo Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Hei. Dette er et problem jeg har hatt noen ganger før. Dette er også et problem jeg klarer å løse de fleste gangene, men jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med å finne ut hva som forårsaker dette. Selv tror jeg detter et maskinvare problem. Kanskje overoppheting av skjermkort eller noe annet? Ting jeg selv kan ha gjort feil: Byttet vifter på begge skjermkortene, noen førstegangs problemer der. Det begynner vanligvis etter en del timer med PC-en på, mens jeg har vært i et spill som krever litt. Spillet krasjer og lukkes. Jeg får en feilmelding som sier "cannot read... *insert random map / skin / texture here*". Hvis jeg da prøver å starte opp spillet igjen, restartes pc-en automatisk. Jeg har prøvd å skru ned grafikk kvaliteten og sette en vanlig vifte til å blåse inn i pc-en noe som har holdt ting feilfritt. Etter jeg da har skrudd opp grafikk kvalitet igjen, spilt en halvtimes tid, har jeg fått det samme problemet. (Har bare prøvet å skru ned graikk 1 gang, kan være flaks) I dag gikk jeg igjennom de samme problemene. Men da jeg skulle restarte PC-en, fikk jeg opp en melding at pc-en ikke kunne utføre et eller annet, fordi en fil var slettet (dette skjedde før skrivebordet ble avsluttet). Så pc-en fortsatte å restarte seg selv, og da Windows skulle hentes inn igjen, fikk jeg et lite glimt av en bluescreen, så restartet pc-en på nytt. Dette fortsatte over og over igjen til jeg måtte bruke windows CD-en min til hjelp. Så hva forårsaker at filer blir slettet, hva kan grunnen til at jeg får disse feilmeldingene i spillet, og at pc-en restarter? Den har da klart seg fint i et par år nå. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Siden filer slettes, er du sikker på at det er fritt for virus malware o.l.? For bedre og kunne se bsod /stop-meldingen og hindre restart, fjern haken for automatisk restart. (Systemegenskaper -> avansert -> oppstart og gjenoppretting -> systemfeil -> start på nytt automatisk). Da kan du evt. se om samme feil kommer opp hver gang, og bruke deler av meldingen til å søke etter løsning på problemet. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Besrivelsen din passer med varmeproblem. Les av temperaturer i BIOS eller med software når problemet oppstår igjen. Manglende fil kan være følgeskade. Men du nevnet ingenting om hardware, operativssytem elle hvilken fil som "manglet". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå