Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Overopphetings problemer(?) og filer som blir slettet

Anbefalte innlegg

Hei. Dette er et problem jeg har hatt noen ganger før. Dette er også et problem jeg klarer å løse de fleste gangene, men jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med å finne ut hva som forårsaker dette. Selv tror jeg detter et maskinvare problem. Kanskje overoppheting av skjermkort eller noe annet?

Ting jeg selv kan ha gjort feil: Byttet vifter på begge skjermkortene, noen førstegangs problemer der.

Det begynner vanligvis etter en del timer med PC-en på, mens jeg har vært i et spill som krever litt. Spillet krasjer og lukkes. Jeg får en feilmelding som sier "cannot read... *insert random map / skin / texture here*". Hvis jeg da prøver å starte opp spillet igjen, restartes pc-en automatisk. Jeg har prøvd å skru ned grafikk kvaliteten og sette en vanlig vifte til å blåse inn i pc-en noe som har holdt ting feilfritt. Etter jeg da har skrudd opp grafikk kvalitet igjen, spilt en halvtimes tid, har jeg fått det samme problemet. (Har bare prøvet å skru ned graikk 1 gang, kan være flaks)

I dag gikk jeg igjennom de samme problemene. Men da jeg skulle restarte PC-en, fikk jeg opp en melding at pc-en ikke kunne utføre et eller annet, fordi en fil var slettet (dette skjedde før skrivebordet ble avsluttet). Så pc-en fortsatte å restarte seg selv, og da Windows skulle hentes inn igjen, fikk jeg et lite glimt av en bluescreen, så restartet pc-en på nytt. Dette fortsatte over og over igjen til jeg måtte bruke windows CD-en min til hjelp.

Så hva forårsaker at filer blir slettet, hva kan grunnen til at jeg får disse feilmeldingene i spillet, og at pc-en restarter? Den har da klart seg fint i et par år nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden filer slettes, er du sikker på at det er fritt for virus malware o.l.?

For bedre og kunne se bsod /stop-meldingen og hindre restart, fjern haken for automatisk restart. (Systemegenskaper -> avansert -> oppstart og gjenoppretting -> systemfeil -> start på nytt automatisk).

Da kan du evt. se om samme feil kommer opp hver gang, og bruke deler av meldingen til å søke etter løsning på problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...