Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Trøbbel med skjermkort

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk mitt splitter nye ASUS RADEON HD4870 X2 2GB igår, fikk satt det inni pcn og alt var fryd og gammen til jeg skulle spille litt.

Etter jeg hadde sittet en stund ble plutselig skjermen helt svart, og jeg bestemte meg for å reboote. Når jeg reboota da, fikk jeg opp "pipe kodene" fra bios (1 lang og 3 korte).

Mens skjermen var helt svart og viftene på GPU'n gikk for fulle mugger hele tia.. Prøvde å ta ut og sette inn igjen skjermkortet bare for å være helt sikker, men med samma resultat.

Søkte litt på nett og fant ut at pipe kodene hadde noe med skjermkortet å gjøre (Video card error).

Så egentlig skjønner jeg ganske lite av hva som foregår, men har en anelse av at det kanskje kan være PSU'n som er for liten i og med at skjermkortet der er et monster?

Takker på forhånd for svar!

PSU: OCZ StealthXStream strømforsyning 600W

HK: Asus P5N-E SLI nForce-650i SLI 775

CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

RAM: Geil 2GB DDR2 PC6400 800MHz Ultra

GFX: ASUS RADEON HD4870 X2 2GB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må jeg ty til vannkjøling da eller, kortet har jo 3 vifter på seg, +jeg har X antall vifter inni kabisset fra før av +kabinettdøra av.

Og WoW er vel heller ikke et såå krevende spill så vidt jeg vet..

Sant det minibig!

Endret av Baanaan
Lenke til kommentar

Nei, minnebrikkene har jeg hatt lenge. Eneste nye jeg satt inn var skjermkortet.

Program som funker til å stressteste med noen ? Så jeg får sjekka tempen ved skikkelig load.

Istad skjedde det at WoW fikk artifacts og ting rett og slett forsvant, sånn som alt av trær osv. Så jeg alt-tabba ut i windows og skulle sjekke tempen på skjermkortet, men fikk ikke åpne Catalyst control center. Husker ikke helt hva error meldinga var, men tror det sto noe om "Not enough memory available" elns, noe med minne iallfall.

Lenke til kommentar

Hm, kan prøve det ja sikkert.. Men problemet er at det ikke skjer hele tiden, nå nettopp skulle jeg reboote og da skjedde det at viftene på skjermkortet gikk for fullt +den midterste led'en av de 5 lyste på skjermkortet og skjermen var svart og jeg fikk den pipinga og alt det der igjen. Bruker å gå fint å reboote, mens andre ganger skjer det der.

Søkte litt på nett og fant ut at den led'en der skal indikere overoppheting? Tempen på skjermkortet var jo ~40grader rett før jeg reboota. Rart..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...