Baanaan Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Hei! Fikk mitt splitter nye ASUS RADEON HD4870 X2 2GB igår, fikk satt det inni pcn og alt var fryd og gammen til jeg skulle spille litt. Etter jeg hadde sittet en stund ble plutselig skjermen helt svart, og jeg bestemte meg for å reboote. Når jeg reboota da, fikk jeg opp "pipe kodene" fra bios (1 lang og 3 korte). Mens skjermen var helt svart og viftene på GPU'n gikk for fulle mugger hele tia.. Prøvde å ta ut og sette inn igjen skjermkortet bare for å være helt sikker, men med samma resultat. Søkte litt på nett og fant ut at pipe kodene hadde noe med skjermkortet å gjøre (Video card error). Så egentlig skjønner jeg ganske lite av hva som foregår, men har en anelse av at det kanskje kan være PSU'n som er for liten i og med at skjermkortet der er et monster? Takker på forhånd for svar! PSU: OCZ StealthXStream strømforsyning 600W HK: Asus P5N-E SLI nForce-650i SLI 775 CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz RAM: Geil 2GB DDR2 PC6400 800MHz Ultra GFX: ASUS RADEON HD4870 X2 2GB Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Har du mulighet til å prøve skjermkortet i en annen PC? vist det er ødelagt, noe som virker sansynlig, sender du det inn og får et nytt.. Lenke til kommentar
Baanaan Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Kan ta å prøve det i en annen pc imorgen.. Men det kan ikke være et PSU problem da? At den får for lite strøm? Lenke til kommentar
Baanaan Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Hmm, nå starta pcn helt uten problemer etter å ha latt den stå over natta. Nå skjønner jeg enda mindre Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Kan vel ikke være varme heller, skal jo ikke forekomme på et nytt kort. Endret 12. september 2009 av minibig Lenke til kommentar
Baanaan Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Må jeg ty til vannkjøling da eller, kortet har jo 3 vifter på seg, +jeg har X antall vifter inni kabisset fra før av +kabinettdøra av. Og WoW er vel heller ikke et såå krevende spill så vidt jeg vet.. Sant det minibig! Endret 12. september 2009 av Baanaan Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Du kan jo sjekke de faktiske temperaturene på skjermkortet under last!!! Om jeg skal spekulere vil jeg anta at det er hovedkortet som er problemet. Fantomfeil er da ikke helt uvanlig opplevd slikt flere ganger. Hva jeg anbefaler: Oppdater til nyeste bios Gi minnebrikkene rett spenning. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Etter hva jeg fant ut er det minnebrikkene. Har du nettopp installert minnebrikker? Se i BIOS og skjekk om alt er riktig. Still gjerne volten på minnebrikkene til det den skal være, istede for at det kanskje står på auto. Lenke til kommentar
Baanaan Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Nei, minnebrikkene har jeg hatt lenge. Eneste nye jeg satt inn var skjermkortet. Program som funker til å stressteste med noen ? Så jeg får sjekka tempen ved skikkelig load. Istad skjedde det at WoW fikk artifacts og ting rett og slett forsvant, sånn som alt av trær osv. Så jeg alt-tabba ut i windows og skulle sjekke tempen på skjermkortet, men fikk ikke åpne Catalyst control center. Husker ikke helt hva error meldinga var, men tror det sto noe om "Not enough memory available" elns, noe med minne iallfall. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Jeg tror forsatt det er minnebrikkene. Kunne du prøvd noen andre? Du har jo memtest86 som skjekker minne. Lenke til kommentar
Baanaan Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Hm, kan prøve det ja sikkert.. Men problemet er at det ikke skjer hele tiden, nå nettopp skulle jeg reboote og da skjedde det at viftene på skjermkortet gikk for fullt +den midterste led'en av de 5 lyste på skjermkortet og skjermen var svart og jeg fikk den pipinga og alt det der igjen. Bruker å gå fint å reboote, mens andre ganger skjer det der. Søkte litt på nett og fant ut at den led'en der skal indikere overoppheting? Tempen på skjermkortet var jo ~40grader rett før jeg reboota. Rart.. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Kan være at den viser feil. Prøv å skjekk med everest eller speedfan. Lenke til kommentar
Baanaan Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Prøvde everest, akkurat samme tempen der som i catalystn.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå