Christian86 Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 hei, jeg er på jakt etter enten smartphone eller mobil og en ekstern pda. De jeg ser på er Qtek 7070, T68i og Tungsten, Tungsten W eller noe i den dur. Forslag til løsninger? MP3 er ikke nødvendighet, har en Ipod så den holder. Aller helst liker en løsning som støttes av MAcintosh. Jeg vet Qtek ikke støttes, men har likevel kjempe lysttar gjerne imot forslag hvor mac ikke støttes fult så godt. Har pcer i dette huset og Lenke til kommentar
Th3obald Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Hvis du vil ha en fullverdig PDA og mobil i en kan jeg anbefale Sony Ericsson P800! Hvis ikke er SE T610 nettopp ankommet også, den er i tillegg forholdsvis billig (ca 3400-3600 i div nettbutikker), den sammen med en Tungsten T eller en Fujitsu-Siemens Pocket Loox eller lignende fra Toshiba/HP skal nok fungere bra! Hvis pengene sitter løst ville nok jeg gått for en kombinasjon av SE T610 og en Sony Clié NZ90 med innebygd 2 megapixel kamera med blitz, qwerty-tastatur og bluetooth. Siden Clié har PalmOS funker det bra med MacOS også! Jeg solgte nettopp min P800 til fordel for en Qtek 7070, ikke pga at jeg ikke likte P800-en, men fordi jeg har brukt PocketPC i over to år og føler at jeg kjenner WinCE bedre enn Symbian. PalmOS kan jeg lite om, men det må være en grunn til at det finnes flest PDA-er i verden med det OS-et! Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 18. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2003 For ordens skyld, slik ser listen over hvilke telefoner og PDAer jeg har hatt. (bare de med BT) - 7650 - 6310/6310i - 8910 - P800 (har den nå og er lei den) - T68i - T39 PDA - H3870 - Pocket LOOX - H3850 - har vært borti m500/m505 (ikke sikker hvilken) Er 7070 noe bra telefon da? Lenke til kommentar
jonpet55 Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 P800 er ikke en god løsning.. Har erfaring med den.. Den er rett og slett for stor som mobil, og for ukompatibel og kraftløs som pda.. Lenke til kommentar
3650 Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Jeg synes at hp ipaq h2210 ville være et bedre kjøp enn pocket loox. Den er tilnærmet helt like, men h2210 har transreflektiv sjerm mens loox bare har en "vanlig" reflektiv skjerm. Hp ipaq h2210 er også litt billigere. Begge har bluetooth og mulighet for utbygging med cf-kort (f.eks. WLAN) Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 P800 er ikke en god løsning.. Har erfaring med den.. Den er rett og slett for stor som mobil, og for ukompatibel og kraftløs som pda.. Enig! Har hatt denne selv og vet hva jeg prater om. Ikke minst er navigeringen tungvid. Enten for "kompisert" "utbrettet" eller for enkel når du ikke bruker penne.. Men morsom er den! :-) Lenke til kommentar
jonpet55 Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Jeg har pocket loox, og er fornøyd med den! Den er litt billigere enn 2210, så jeg skjønner ikke hva brukeren "3650" prater om? :-? Forskjell er vel design og skjerm og at 2210 har sdio(hva man skal med det når man har CF slot vet ikke jeg?) og pxa 255, samt. mobile 2003.. Looxen har flere knapper, og har en egen av og på knapp til bluetooth (som er veldig praktisk) :smile: . Den har også en god retnings-pad.. Den har også høyttaleren på toppen og mic på bunnen som gjør det enkelt og bruke den som handsfree til mobil gjennom bluetooth. Den har også en bluetooth klasse 1 som gjør at den får 100 meters rekkevidde (det tror jeg ikke 2210 har..) Stort sett alle bugs som blir nevnt om loox i forumer, blir HELT borte nå man oppdaterer firmware og rom.. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. august 2003 Forfatter Del Skrevet 30. august 2003 vel kan jo bare si at etter å ha knotet med 3 Qteks og 2 P800 og tre Loox, så endte jeg med en Ipaq H2210, ettersom H3870en har holdt i nesten 3 år snart uten problemer, noe som er en bragd for meg som alltid har problemer Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 vel kan jo bare si at etter å ha knotet med 3 Qteks og 2 P800 og tre Loox, så endte jeg med en Ipaq H2210, ettersom H3870en har holdt i nesten 3 år snart uten problemer, noe som er en bragd for meg som alltid har problemer Hvordan har du greid å ha en h3870 i nesten 3 år...? Den kom i slutten av 2001/starten av 2002... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. august 2003 Forfatter Del Skrevet 30. august 2003 greit, missa sorry husker bare at den er den jeg har hatt lengst av alt....føltes litt for lenge kanskje Lenke til kommentar
OmBot Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Har selv en Qtek 7070, dette er jo en skikkelig morsom telefon. Ikke overraskende så sliter den med en del barnesykdommer (Microsoft, here we go again....), noe jeg håper blir løst med den norske oppdateringen som skal være rett rundt hjørnet. Det er en telefon jeg anbefaler, dog må man foreløpig ha litt tålmodighet for å bruke den... Lenke til kommentar
holej Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Min erfaring med p800: treg, elendig batteri og dårlig text entry. E-mail mulighetene er meget bra. Har problemer med at den henger seg opp mye, men det hjalp med programmet "Tracker" Vurderer en annen telefon, men må kanskje vente til siemens sx1 kommer? Andre forslag? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 jeg liker Ipaqen min veldig godt nå. Genrelt de jeg har best erfaring med...tror jeg skal bytte ut ME45en på et tidspunkt med en telefon som har BT og funker med MAC Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Eg vil anbefale Ipaq H1945/1940, den er eg kjempe fornøyd med! Lenke til kommentar
DeeJayVZ Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Har selv en Qtek 7070, dette er jo en skikkelig morsom telefon.Ikke overraskende så sliter den med en del barnesykdommer (Microsoft, here we go again....), noe jeg håper blir løst med den norske oppdateringen som skal være rett rundt hjørnet. Det er en telefon jeg anbefaler, dog må man foreløpig ha litt tålmodighet for å bruke den... Hei du ! Bare et tips til deg. Jeg ble lei av ventingen på oppdatering av ROM så jeg gikk til denne adressen: http://www.coolsmartphone.com/index.php?op...id=135&Itemid=3 og lastet ned den svenske oppdateringen (Versjon 1.50.9.1). Denne kan du kun installere via Canary-skjermen (altså dersom du holder "rec." og "power" knappen inne samtidig under oppstart (prøver du å installere den "online" får du beskjed om at ny ROM og installert ROM er ukompatibel). Fremgangsmåten er følgende: 1) Restart 7070'n med sync-kabelen tilkoblet. 2) Start opp ved å trykke på rec- og powerknappen 3) Start installasjonen av ny ROM (alt går av seg selv, kok deg en kopp kaffe, ta deg en røyk og legg beina på bordet og vent). 4) Reboot med powerknappen og Voilá ! Du er i mål ! (PS! Den bruker en del lengre tid under oppstart, men det er kun 1. gangen !) Resultatet er en MYE kjappere 7070, nesten helt uten dødtid, mye kjappere menyer, OG svensk tegnsett (å, ö og ä), men desverre uten T9 på norsk. Men den kommer i oktober i følge Idé Data. Jeg har brukt denne ROM'en i 14 dager nå, og den funker som ei kule ! Ta deg forresten en tur på www.coolsmartphone.com (dersom du ikke har vært der allerede og registrert deg). der er det MYE spill, wav's, skins, programmer og nyttig info! Bl.a. Hvordan du kan lagre alle wav'ene dine på SD-kortet slik at du kan tilknytte hver enkelt kontakt i registeret ditt med egen wav ...hehe...min oppstartslyd er fra Apollo 13 og lyder: "Launch Control, this is Houston, we are go for launch." Ganske phett ikke sant ? Lykke til og send meg en mail hvis du lurer på eller er usikker på noe ! Lenke til kommentar
Zamo Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Sjekk PalmOne Treo 600 eller 650 !! Lenke til kommentar
Zamo Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Ooops, glemte å sjekke datostemplinga på dette inlegget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå