larzieman Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Hallo! Jeg har en LG r710 Laptop med et ATI Mobility Radeon HD 3650 skjermkort. Jeg hadde noe trøbbel med den for en stund siden så jeg brukte en cd som fulgte med pcn og resetan helt , etter det har jeg fortsatt noe trøbbel. Først , når jeg kom til "Velkommen" stedet , fikk jeg blå skjerm. Men det fiksa seg selv etter å ha prøvd å skru på pcn et par ganger. Men nå så er det bare et annet kort som starter , det heter : Mobile Intel® 4 Series Express Chipset Family, og mit ati radeon kort er helt borte i enhetsbehandling. Nå veit jeg ikke helt hva jeg skal gjøre , så håpet på noe hjelp her. Var det noe som ikke var klart i teksten over , så bare si ifra. Takk Lenke til kommentar
Zink Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Hei, og velkommen i forumet! Har du garanti på den? Mulig skjermkortet har tatt kvelden - men først ville jeg prøvd nye drivere http://nordic.lge.com/no/support/download_soft.jsp Hvis ingen bedring, da blir det vel å kontakte LG Norway. NB! sjekk hva de tar pr. tellerskritt hvis du bruker telefon... Enkelte produsenter har skyhøy minuttpris på sin support, men vet ikke om det gjelder LG. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Fikk du med deg STOP koden på blåskjermen? Skriv gjerne opp første rekken med tall etter STOP: Lenke til kommentar
larzieman Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 Den første rekka var : 0x0000007E Lenke til kommentar
Lami Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Hva slags OS kjører du? Hadde samme problem da jeg kjørte et skjermkort og Win 7. Endret 13. september 2009 av Lami Lenke til kommentar
larzieman Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 Kjører Windows Vista Home Premium SP 1. Bluescreen kommer når jeg prøver å gå inn på fullscreen programmer som f.eks World of Warcraft. Og den første rekka etter STOP er 0x0000007E Lenke til kommentar
Lami Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Kan være mye rart, skjermkortet, CPU viften, harddisken og minne. Først tester du minne. Prøv å kjør memtest86 først. Snurrer CPU vifter? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Kjører Windows Vista Home Premium SP 1.Bluescreen kommer når jeg prøver å gå inn på fullscreen programmer som f.eks World of Warcraft. Og den første rekka etter STOP er 0x0000007E Hvis du i tillegg får: SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED så er feilen fikset i SP2. Lenke til kommentar
larzieman Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 fant ikke memtest86 , men kan høre vifter gå hele tia. kan sjekke ut om jeg finner SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) fant ikke memtest86 Memtest http://www.memtest86.com/download.html Endret 14. september 2009 av minibig Lenke til kommentar
larzieman Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 føler meg som en idiot nå , men jeg laste ned en sånn memtest86 fil og en liten ledetekst opna seg og der står det : Enter target diskette drive: .. Hva skal jeg skrive der ? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) •ISO image for creating bootable CD (Windows - zip) http://www.memtest86.com/memtest86-3.5.iso.zip Beklager denne rotingen. Prøvde å finne den versjonen jeg bruker selv. http://hcidesign.com/memtest/download.html Endret 14. september 2009 av minibig Lenke til kommentar
larzieman Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 Har dem , men skal jeg brenne dem ut på en cd eller noe sånt ? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Se inlegget mitt over, fant en versjon som kan kjøres fra windows. Om du vil bruke den bootbare så må den brennes som et image. Med nero foreksempel. Endret 14. september 2009 av minibig Lenke til kommentar
larzieman Skrevet 15. september 2009 Forfatter Del Skrevet 15. september 2009 Har kjørt memtest nå i veldig lang tid, og den fant ingen feil. Jeg har LAN nå til helga , så jeg må få prøvd å finne ut hva det er ganske fort. Er det mulig og få en oversikt om skjerkortet har burna seg helt eller noe sånt? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Kjører Windows Vista Home Premium SP 1.Bluescreen kommer når jeg prøver å gå inn på fullscreen programmer som f.eks World of Warcraft. Og den første rekka etter STOP er 0x0000007E Løsningen kan være så enkel som å kjøre windows update og laste SP2 - er det noen spesiell grunn til hvorfor du ikke gjør det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå