Gå til innhold

Slettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde ganske mye morro med kamerater osv når jeg fikk GH2, Gh3 gjorde det ikke dårligere, begge er fantastisk bra spill. når GH begynte med band så ødela det alt i min mening.

RB kom i konkurransen og det ødela framtiden for Guitar hero spilla synes jeg :S

 

GH2 og 3 er klart best, brukt uttallige timer på de spilla :)

Endret av Jurigs
Lenke til kommentar

Det er en svært god grunn til det dere sier:

 

Harmonix sto bak Guitar Hero 1,2,3 og 80s. Etter det gikk de videre til å lage Rock Band 1/2/Beatles mens Activision voldtok, eh, jeg mener, de "videreutviklet" Guitar Hero med Aerosmith, World Tour, Metallica, 5, osv...

 

Poenget i innlegget:

 

Harmonix == Win

Activision == Suck

Lenke til kommentar

GH2 var det første jeg spilte, men jeg har siden spilt alt unntatt GH1 og Rock the 80's, samt On Tour: Modern Hits på DS. (bortsett fra på frets on fire, men det teller ikke.) :p

 

For min del har serien gått på autopilot stort sett helt siden starten, men er det negativt? Tja, både og. Hovedgrunnen til hvorfor jeg kjøper GH er fordi jeg liker å spille det, og mye av musikken er veldig bra. Det har vært mye drit i alle jeg har spilt, og World Tour hadde mer drit enn bra musikk jeg liker. Er ikke imponert over set-listen til GH5, og GH: Van Halen kan jeg fint klare meg uten. Har ingenting imot Van Halen, men gidder neppe sitte og spille sangene deres i ukesvis. De er ikke bra. ;)

 

Kanskje går det mot slutten, men kanskje var de bare uheldige med sangvalget denne gangen. GH6 kan bli det beste noensinne, og det kan bli enda et greit nok spill. Vi får se når den tiden kommer.

 

Når det gjelder Rock Band har jeg selvsagt vurdert begge to, men set-listen der er om mulig enda kjedeligere enn GH5, imho. Rock Band: Beatles har jeg aldri engang vurdert da jeg ikke liker Beatles, så hva er vitsen? Men for all del, den dagen en av dem drar frem en ti minutters heftig gitarsolo skal jeg vurdere det. :p

Lenke til kommentar

Neversoft er utviklar av GH-serien sidan GH3, Activision er i lag med RedOctane utgivar.

 

Eg har gått litt lei heile konseptet, både GH og RB. Det kjekkaste var når eg ikkje var så veldig god og jobba meg gjennom GH3. Eg er mest ute etter utfordringen, å spele kun for å spele er ikkje det som fenger meg. Ved speling med andre er det kjekkast å spele mot kvarandre.

 

Har fått og spelt ein del trommer. Kom meg til Expert utan å klare alle låtene, men interessa har falt, noko som er naturleg etter 2 år.

Lenke til kommentar

Kjøpte GH5 i går og synes i hvert fall at det var en opptur fra GH4 og GH - Greatest Hits, men har ikke fått prøvd det så mye ennå da.

 

Men så har jeg også Rock Band 1, som jeg synes suger mer enn noen av GH spillene. Dårlige sanger og alt for enkelt spill. Har ikke prøvd RB2 som jeg har hørt skal være noe bedre enn forgjengern. Må vel sikkert kjøpe det også selv om jeg foretrekker GH serien

Lenke til kommentar

Det er også slik at de kjente låtene etter hvert blir brukt opp. Nå har de brukt populære låter fra veldig mange kjente artister. Jeg nevner Stevie Ray Vaughn, Ozzy Osbourne, Metallica, Slayer, Jimi Hendrix, Black Sabbath, Guns n' Roses, Joe Satriani, Dragonforce, Eric Johnson, Motorhead, Nirvana og Kiss.

 

Da forsvinner mye av populariteten, fordi folk ikke er så interesserte i å spille sanger av ukjente band.

Lenke til kommentar
Vet om maaange sanger som kunne blitt brukt istedet for de ukjente sangene. Og hva er galt med å ha flere sanger fra 1 artist? 2-3 kunne fint gådd an.

Det synes jeg og de kan gjøre. De brukte f.eks tre sanger av tool i GH:WT

Og fordi at de har brukt en sang av et band i et annet spill så betyr det ikke at bandet er oppbrukt. Kan gjerne ta med flere sanger av f.eks Metallica, Guns n Roses, Iron Maiden osv

Lenke til kommentar

Vel, låtutvalget på Guitar Hero 5 er i hvert fall det slappeste jeg har sett på år og dag. Det er ingen låter der som jeg virkelig føler er et MUST å spille.

 

Når det er sagt, det er fortsatt mye bra der ute. Led Zeppelin har ikke blitt brukt i det hele tatt, men de er som kjent meget vanskelig å få rettigheter til. Det finnes utallige gitardrevne band der ute som fortsatt har mye bra å vise til som er verdig en plass i et Guitar Hero-spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...