Sylinderhatt Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Har gått opp sånn ca. 10-15 kilo de to siste årene. Er ikke direkte feit, men kunne godt tapt 5 kilo eller noe sånt. Har en meget aktiv hverdag, så jeg lider ikke av mangel på bevegelse. Problemet er at jeg er sulten 24/7. Jeg spiser fort 1kg pizza og 2 liter brus, eller et helt brød (700-800 gram) og blir sulten 1-2 timer etterpå. Spiste akkurat en eske frokostblanding, og er fortsatt kjempesulten, hva kan det skyldes? (Er 18 år, og før kunne jeg gå en hel dag på bare en brødskive og et glass vann) Endret 11. september 2009 av Sylinderhatt Lenke til kommentar
HValder Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Hvis eksempelt du gav over er typisk mat du et, bør du absolutt legge om kosthaldet. Få i deg meir protein, det er betre for kroppen og gir meir mettheitsfølelse. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Bendelorm? men, ja.. enig med HValder. Lenke til kommentar
Guest345 Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Som nevnt, spis mer proteiner. Legg også til grønnsaker i kosten, masse fiber som fyller deg opp. Lenke til kommentar
cppdude Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Ser ut til at du bare får i deg karbohydrater (pizza, brød, brus, frokostblanding), og heller lite fiber. Som sagt, begynn å spis mer fiber-rik mat og mer proteiner.(kjøtt, kylling, fisk, etc) Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Spis havregryn med melk til frokost. Det holder lenge! Frokost er jo viktig! Lenke til kommentar
HValder Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Havregryn er lite mettande og inneheld mykje karbohydratar, det motsatte av det TS bør ete med andre ord. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Vet ikke hvilke havregryn du spiser, men spiser jeg en bolle grøt til frokost, så er ikke jeg sulten igjen før utpå formiddagen. Selv om proteiner jevnt over er mer mettende enn karbohydrater, er det forskjell på hvilke karbohydrater du spiser. Pizza (type frossenpizza) består i stor grad av hvetemel (inkludert "kjøttet"), samme med lyst brød. Produkter som består av grovere kornsorter, pleier å mette bedre. Men, joda, mer proteiner og karbohydrater fra grønnsaker og frukt er gode greier. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Alt det du nevner er jo raske karbohydrater med lav ernæringsverdi og høy energitetthet. Ikke rart du blir sulten fort igjen siden du sannsynligvis har blodsukker som en jojo i tillegg til lite mikronæringsstoffer. Det virker som du har en relativt rask metabolisering og da kan de fleste klare seg på mye mindre raske karbohydrater til fordel for mer protein og fett. Klarer du å legge om slik at du har 3(-4) måltider pr. dag så er du i god balanse. Så prøv å få i deg mer proteiner i hvert måltid og bytt ut noen av de raske karbohydratene med tregere karbohydrater som f.eks grønnsaker. Lenke til kommentar
Etern1tyy Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 la meg gjette, akkurat flytta ut ? dette er ikke problemer du får når din mor lager mat til deg =) dette går som regel fordi du har hatt latmansmat (fastfood etc) over lengre tid, stapp i deg med grønnsaker og fersk kjøtt Lenke til kommentar
znicon Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Hvis du har en aktiv hverdag er vel det grunnen. Jeg spiser mye mer og er mer sulten de periodene jeg trener mye. Pizza er hvertfall ingen mat å mette seg på. Lenke til kommentar
slett meg plz Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Du blir sulten av at blodsukkeret kræsjer etter at du drikker brus og fet mat (pizza/brød) gjør deg sulten også. Og all maten er lettfordøyd så du ikke får metthetsfølelse av å ha mat i magen lenge. Og proteiner metter bra. F eks tunfisk, havre eller bønner har mye i forhold til pris og er lett å lage. Trenger ikke lage havregrøt, jeg spiser lettkokte havregryn med skje. la meg gjette, akkurat flytta ut ? dette er ikke problemer du får når din mor lager mat til deg =) dette går som regel fordi du har hatt latmansmat (fastfood etc) over lengre tid, stapp i deg med grønnsaker og fersk kjøtt Snakk for deg selv. Fikk bare fast food hjemme. Spiser bare veldig sunn mat nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå