Rata101 Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 So...? I forhold til at ølsalget stenger tidligere i helgene enn på hverdager så er jo dette med å ikke få kjøpt øl på valgdagen både logisk og fornuftig. Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) -- Endret 9. mars 2016 av dymoletratag Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Det er to sider av ein sak som dette eg tenker på. 1: At folk har så store problemar med at det ikkje selges øl ein dag. Dei som har så store behov for alkohol at dei ikkje klarer seg ein dag utan har sannsynlegvis ståande ekstra. 2: Hensikten med å forby alkoholsalg på valgdagen. Som sagt, dei som vil drikke alkohol har eller skaffer seg før denne dagen. Om det er for å halde valgdagen halvheilag eller unngå at folk drikk seg drita på den veit eg ikkje. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Fuck! Da må jeg drikke melk eller vann til frokost! Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Merker allerede problemet med å prøve å lagre vin og øl. Det går litt hele tiden når det står der........... Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Teit i grunn. Jeg har ikke noe voldsomt behov for å drikke på mandag, men om jeg ville ha en pils til maten, så må jeg da planlegge dagesvis i forveien? Det er innskrenkningen av valgfriheten og staten som skal regulere vårt daglige jeg reagerer på. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Teit i grunn. Jeg har ikke noe voldsomt behov for å drikke på mandag, men om jeg ville ha en pils til maten, så må jeg da planlegge dagesvis i forveien? Det er innskrenkningen av valgfriheten og staten som skal regulere vårt daglige jeg reagerer på. Fordelen med dette er at folk blir sure og tenker på da de har opplevd ølsalg som stenger før butikken og derfor stemmer deretter. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Jepp, det ville vært typisk norsk å stemme på bakgrunn av ølsalgets stengetider... Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Er det ulovlig å stemme hvis man er drita? Blir jeg kastet ut og eksludert fra samfunnet valgdagen, hvis jeg møter opp med promille? Lenke til kommentar
LostinSpace Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 "Det er valgdag, da skal det ikke være lov å kjøpe øl i butikkene." Vet ikke hvor lenge det har vært slik. Sikkert lenge. Dette er like dumt som at det ikke skal være lov å kjøpe øl etter kl 20 hverdager og etter kl 18 lørdager selv om butikkene er åpne lenger. Det neste er vel at politiet går fra dør til dør og bøtelegger alle de som drikker på valgdagen. "Fy skamme seg, drikke på selve valgdagen!" Alle disse bestemmelsene er gjort av grinebitere som fortsatt tror på mannen med skjegg og at jorda er flat. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Faen! Jeg som sku på polet i dag, jeg trenger mer Malibu til Fong Juicen min :| Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Er det ulovlig å stemme hvis man er drita? Blir jeg kastet ut og eksludert fra samfunnet valgdagen, hvis jeg møter opp med promille? Du blir bortvist fra valglokalet hvis du er tydelig beruset, ja. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Tar et glass amerikansk rødvin klokken 1700. Da starter valgkvelden.Har en god del Seidel pils også - i backup om det skulle bli rødgrønn valgseier. Jeg er glad jeg ikke hører til de som har glemt at det er stengt i dag. For i denne tråden blir det liv utover vil jeg tro. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 De fleste alkoholikere som har et fysisk behov for alkohol vet somregel om slike merkedager hvor alkoholsalget er stengt. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Dette er akkurat som Fap Free September. Nå som jeg vet jeg ikke kan få meg øl får jeg vanvittig lyst på det Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 De fleste alkoholikere som har et fysisk behov for alkohol vet somregel om slike merkedager hvor alkoholsalget er stengt. Fakstik ikke. Jobber som sagt i butikk og folk skjønner ikke dette uansett. Så mange som driter seg ut i dag. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Hadde det vært obligatorisk å drikke på valgdager så hadde vi hatt hanemarsjer på Karl Johan og NorgesPatriotene i regjering. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Dette har vært en lov siden 1920, og du kan drikke pils, men da kun på kafe eller resturant. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 men ikke hjemme? Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 men ikke hjemme? får ihvertfall ikke kjøpt til å ta med hjem! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå