Gjest Slettet+513 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Da mener jeg feks Guitar Hero Spillene og Rock Band Spillene. Det er en funksjon som heter kalibrering i spillene men den fjerner ikke hakkinga pga den vanlige trege responstiden tver har nå om dagen. Hvor rask responstid må man ha for å være sikker mot dette? absolutt sikker. Hvilke HDTVer anbefales til dette? helst av nyere teknologi og dato som er strømsparende. Jeg har: Guitar Hero 3, Guitar Hero 5 og Rockband 2. Dette plager meg så mye at jeg vil selge den jeg har bare pga dette. Endret 11. september 2009 av Slettet+513 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 vanlig i dag er 8 eller 5MS... skal du ha ny tv med teknologi og strømsparing er en LED å anbefale da de bruker opptil 50% mindre strøm ellers er det bra å ha 100Hz Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Den jeg har tror jeg bruker 8ms... fins det en LED tv med hurtig responstid? Musikkspill er det jeg liker mest. Har 100Hz noe å si for responstiden? Vil at det skal kjøre nesten like glatt som på en vanlig tv. Endret 11. september 2009 av Slettet+513 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 lite LED med mindre en 8ms... 100Hz hjelper med at det fjerner uklare bevegelser og kan absolutt hjelpe på spill med mye bevegelse Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Bare å gå for en plasma det. med en MS på 0,0001 så skal ikke det være et problem. Innbrenning på dagens plasmamodeller er omtrent ikkeeksisterende, så ikke mye å bekymre seg for der heller. Sjekk ut Panasonic G10, med null etterslep og 600Hz burde den være et bra valg. Lenke til kommentar
Jaudu Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Jeg har en plasma tv, men den lagger på alle musikkspilla, men den er jo noen år gammel. har en et halvt år gammel samsung LCD den har 0ms i alle spilla unntatt RB2, så tror Rb2 stiller andre krav enn de andre, er ikke sikker. husker ikke responstida på tven da, er ikke høy, du må nok ha ganske lav for å få optimal spillglede Omtrent alle nye tver (LCD eller plasma) har ganske lav responstid, så burde ikke være noe problem kanskje bare de aller billigste som kan ha problem med litt lagg? Endret 11. september 2009 av Jurigs Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Høres veldig fristende ut men er det noen reviews eller noe som har testet slike spill med slike tver, det ville vært ganske informativt. Endret 11. september 2009 av Slettet+513 Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Har en 46" Samsung 6-serie. Spilte Beatles Rock Band på den senest igår og det fungerer helt utmerket. Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Høres veldig fristende ut men er det noen reviews eller noe som har testet slike spill med slike tver, det ville vært ganske informativt. Kan hvertfall komme med personlig erfaring. Pleier ofte å spille GH sammen med en som er rimelig god, for å si det sånn. Han har aldri hatt noe å utsette på TVen, selv om han er veldig kresen, og selv bare eier en gammel CRT, nettopp fordi at han ikke vil kjøpe ny TV i frykt for at den skal funke dårlig med GH/RB. Jeg bruker også TVen min (forøvrig en Panasonic PX80) som PC-monitor. Surfer flere timer om dagen, uten at jeg har merket noe til innbrenning. Og de få gangene jeg har sett antydning til IR(midlertidig innbrenning) har det bare vært å sette TVen over på vanlig TV i noen minutter, så er alt borte. På årets modeller regner jeg med at innbrenningsfaren er enda mindre. Lenke til kommentar
raysv Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Da mener jeg feks Guitar Hero Spillene og Rock Band Spillene. Det er en funksjon som heter kalibrering i spillene men den fjerner ikke hakkinga pga den vanlige trege responstiden tver har nå om dagen. Hvor rask responstid må man ha for å være sikker mot dette? absolutt sikker. Hvilke HDTVer anbefales til dette? helst av nyere teknologi og dato som er strømsparende. Jeg har: Guitar Hero 3, Guitar Hero 5 og Rockband 2. Dette plager meg så mye at jeg vil selge den jeg har bare pga dette. For å si det sånn, dette kan jeg aldri tenke meg skyldes responstiden, responstiden vil ikke føre til hakking uansett, men etterslep Men for å svare på spørsmålet ditt så er 8ms den magiske grensen, men du skal ha spill med veldig mye bevegelse i for at reponstiden skal utgjøre et problem uansett. GH spillene kan vel ikke være blandt de værste i klassen på etterslep heller? Endret 24. september 2009 av warelf Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) De er de verste, for man må reagere med en gang. ikke som i Halo hvor man kan vente eller ta pauser i spillinga. Eller som ikke trenger ummidelbar respons. Tven har responstid på 8 ms og det er ikke til å holde ut hvor mye den ettersleper. Endret 24. september 2009 av Slettet+513 Lenke til kommentar
qwert Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Det er ikke responstiden på panelet i TVen som er (det største) problemet her, men behandlingstiden for skalering og bildeprosessering. Dette kan gi flere frames med lagg avhengig av modell, inndataoppløsning og innstillinger på TVen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå