Mr.Karlsen Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Litt dristig tema å ta opp men jeg har hatt noen tanker om mine siste dager her på denne jorden siden min mormor opplever en del smerter på sine eldre dager. Hvis du for eksempel fikk en alvorlig kreftdiagnose i en alder av nesten 90, ville du dø lenket til en maskin eller ville du hoppet i fallskjerm uten å dra i pluggen, ville du prøvd deg på en stor bikers jente på baren, ville du rappe en motorsykkel og kjøre den utfor et stup eller over 32 1/2 busser i ett siste gigantisk adrenalinrush for å sleppe unna cellegiften? Bare noen løse tanker, jeg kunne bare ikke tenke meg sovne inn lenket til en maskin :S Hva med dere? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 kommer vell ann på formen, men vil tru at de fleste i en slik situasjon er ganske lei livet eller vil bruke resten av livet med å prate med andre. det hadde muligens vært annerledes i en alder av 40-60års alderen. da kan man føle at man har utrettet lite i livet sitt og vil gjøre noe med det. Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Det er dagens gamle, de som har vært i krigen, vært fattige og giftet seg tidlig. Vi som er unge kommer til å bli helt andre som eldre, tenk så mye Hollywood som sitter fast i hjernene våre allerede, tror ikke vi kommer til å være så beherskede som eldre...Ser bare for meg oss som rynkete, cola drikkende, nett surfende og passivt bannende pensjonister Lenke til kommentar
berserker Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 jeg vil nok dø en fredfull død som gammel mann, men hvis jeg skulle dø ung så ville jeg nok dødd i kamp for en god sak. Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Vil bare klaregjøre at jeg også vil ha en fredfull død Bare hvis jeg hadde hatt en dødelig sykdom som ville hatt et smertefullt klimaks og aktiv dødshjelp ikke var lov hadde jeg vurdert og kjøre baklengs i 234 km/t igjennom en brennende ring mens Arnold or Stallone skyter etter meg med to helikoptere.... Driver ikke å planlegger min egen død, dette er bare løs samtale Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Jeg har tenkt på dette selv. Det frister litt å "go out with a bang" hvis man vet at man kommer til å dø om kort tid uansett. Jeg vet ikke, det kommer vel helt an på situasjonen. En fredefull død med familie rundt meg etter et langt liv virker som en verdig avslutning også. Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 hoppet i fallskjerm uten å dra i pluggen Så max chill, dog jeg da ville ha forsikret meg om at jeg landet head first på asfalt. Kjipt å bare slå seg halvdød. Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) En gammel mann/kvinne som treffer bakken i 200 km/t vil bli knust uansett hvordan han/hun lander. Endret 11. september 2009 av GunnarGul Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) hoppet i fallskjerm uten å dra i pluggen Så max chill, dog jeg da ville ha forsikret meg om at jeg landet head first på asfalt. Kjipt å bare slå seg halvdød. Med tanke på at folk dør av å falle ut fra andre etasje tror jeg nok at 3000 meter skal gjøre jobben uansett hvordan du lander... EDIT: ...sett at du lander på flat mark og ikke trær, busker, vann eller hva det enn måtte være. En 90 år gammel kreftsyk skrott burde nok krepere av sammenstøtet uansett. Endret 11. september 2009 av Stonemeister Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Njåå.. de fleste som omkommer av fallskjermulykker dør ikke momentant når de treffer bakken, men senere av de indre skadene de pådrar seg. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Folk som faller fra andre etasje og dør treffer ofte bakken hardt, mens folk overlever fritt fall fra utrolige høyder ved at trær demper fallet, de treffer tak osv. http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/02/13/491864.html fra 5000 meter http://www.vg.no/nyheter/utrolige-historie...hp?artid=557207 fra 3000 meter Tror tanken om dette kan virke fristende som ung, men man vil kanskje dø rolig og verdig når man først er i situasjonen. Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Da er det om å gjøre å lande med hue først da Lenke til kommentar
sandinista Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Det høres kanskje veldig gøy ut å hoppe fra et fly uten fallskjerm, men når du svever i lufta der har du nok andre tanker. Hadde jeg bare ligget å venta på å dø i ei seng, skulle jeg heller tatt piller eller noe. Dystert tema Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Døden vil bli en befrielse uansett. Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Døden vil bli en befrielse uansett. Ouch. Noen som har pissa i grøten din i dag? Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Har ikke lyst til å dø som en 90-åring med flere sykdommer og lidelser enn du kan telle på hendene for å si det slikt. Hvis det står imellom det og en ung manns død så blir det en ung manns død for min del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå