morgan_kane Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Drømmer baserer seg på dagens hendelser. hvordan vil du da forklare at jeg drømte at jeg spiste middag med kongefamilien? :!: E ikke helt sikker men det kan være at du forbandt et måltid som et kongemåltid har selv vært kidappet av romvesener og plassert i et rom med hjerner i glassmonter. kan nevnes at det var et mareritt da det at jeg sier at drømmer baserer seg på dagens hedelser er noe jeg har lest en eller anna plass for noen år siden. Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Drømmer er en biprosess av søvnen vår. Det er rett og slett opprydding i systemet og hjernen behandler data. Dette skjer når vi sover, og vi er trøtte fordi hjernen har masse data å behandle (vi har vært våken lenge og har mye ubehandlet informasjon) Drømmer har ingen større kosmisk mening og trenger ikke ha noe med virkelighet å gjøre, det har ingenting med fremtid, nåtid, fortid eller sannhet å gjøre. Drømmeverden er en 3D simulasjon der hjernen din er i kontroll og der kan alt skje, både sannsynlig og usannsynlig. Drømmer har derimot en tendens til å handle om ting som har optatt din bevisthet og underbevisthet den siste tiden. Det kan være noe som bekymrer en, gleder en osv, så lenge det er viktig nok til at det samler seg opp masse data og signaler som hjernen må prosessere. Drømmer noen om en bestemt person ofte så spiller denne personen enten på godt eller ondt en viktig rolle i ens tankesett siden det gjentatte ganger er akkurat denne personen som kommer frem i signalanalysen til hjernen vår som forutsaker drømmene, men hvorfor gruble over hva en syntes om denne personen i en drøm. Man vet best hva man syntes/føler om noen i våken tilstand. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 (endret) ... Endret 31. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Jeg håper da inderlig at hjernen din prøver å fortelle deg noe.... Det hender fra tid til annen at min gjør akkurat det også, selv om jeg ikke husker hva jeg har drømt. (Har aldri husket drømmer jeg...) Nå har jeg ofte støtt på intrikate problemer av teknisk art som jeg har løst etter å ha "sovet" på det, som det heter... men det har vel ingenting med drømmer å gjøre, men snarere underbevistheten, som jobber bedre når jeg sover? Hender fra tid til annen at jeg får noen skikkelig "aureka!!!" opplevelser når underbevisstheten har "tygd" på problemer som trengs å løses og jeg kjønner godt at folk kaller dette "det indre mennesket" selv om jeg har et litt annet syn på det... For det virker nesten som om det "bor" noen inni hjernen min somme tider, som klarer å løse problemer jeg ikke klarer på sparket, men igjen, det har ingenting med drømmer å gjøre... Eller kanskje det har det og at jeg ikke husker det? Kan godt være, for jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke har husket en eneste drøm siden jeg var ungdom og det begynner å bli en stund siden.. Men for meg blir det å tolke drømmer som å tolke filmer, det er fri fantasi som gjelder... Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 (endret) ... Endret 31. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Fordi du da har en hjerne som fungerer... he he. Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Det er ganske logisk det du sier, meg jeg føler at hjernen prøver å fortelle meg noe. Kanskje bare innbilling Hjernen kan prøve å fortelle deg noe om den personen eller hendelsen du drømmer om, hjernen er som sagt som en datamaskin som rydder opp i hardisken når du drømmer. Ergo den må hente opp og lese data fra hukomelsen når den behandler det, ergo kommer det frem til underbevistheten din i søvne og også drømmene dine. Det som blir sluttdrømmen som du erfarer kan være konklusjonen eller hovedintrykket om denne personen (men det kan også bare være tull og tøys, kommer ann på hvilken type drøm det er). Men igjenn dersom hjernen prøver å fortelle deg noe som gir mening, så føler du det samme for personen i våken tilstand. Jeg husker relativt lite av drømmene mine, kansje en gang i måneden at jeg husker noe. Og jeg drømmer ekstremt sjeldendent om virkelige personen som eksisterer i virkeligheten (har skjedd under 5 ganger som jeg kan huske). Dette er uavhengig om jeg har sterke følelser for peroner rundt meg i hverdagen er jeg forbanna på noen, forelsket i noen osv osv så kommer ikke disse personene frem i drømmene mine. Mine drømmer er som regel uten sosial eller logisk mening, og det meste som kommer frem i mine drømmer er nok ting som er på vei til hjernens "Recycle Bin" (håper jeg inderlig) Av og til har jeg hatt drømmer som kan direkte relateres til ting fra virkeligheten, f eks drømte jeg at Namsmannen kom hjem til meg og solgte alt jeg eide på loppemarked, dette skjedde når jeg i virkeligheten var i en ufortjent inkassosak som tok opp mye av tankesettet mitt da, både i frykt for å tape saken og i sinnet fordi jeg var uskylidig. Det var riktignok kun ukjente personer i drømmen min og ingen virkelige personer utenom meg selv, men et scenario som hjernen simulerte fordi det var noe jeg da fryktet, og disse signalene var så sterk at hjernen lagde en simulasjon av det når den behandlet dataene. Så alt i alt så tror jeg også at hjernen kan fortelle deg noe som kan ha rot i virkeligheten i drømmene, men dette er bare en heldig gjetting fra hjernen sin side, den henter frem virkelige data, simulerer det ved å bruke tildligere erfaringer og kommer frem til et resultat på samme måte som om du skulle sette deg ned å tenke over sannsynlige utfall. Slik som i mitt tilfelle så simulerte hjernen et nederlag i en inkassosak (mulig at hjernen gjør det for å forberede seg selv på det i tilfelle det skulle skje ? ) På samme måte som at noen kan drømme om en hviss hendelse eller situasjon med en person dersom hjernen finner ut at den må forberede seg på en mulig situasjon som har optatt mye tanker den siste tiden. Endret 15. september 2009 av Ceburger Lenke til kommentar
slett meg plz Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Du drømmer om det som har blitt behandla i hjernen i det siste, kanskje siste dagen, men jeg tror det kanskje er mer som en uke eller måned enn bare siste dagen og/eller en god andel tilfeldig fra nårsomhelst. Dvs alt du har sett, hørt, tenkt og husket. Spesielt det du tenker på før du sovner, drømmer man om. Og det er hvis det ikke er en våken drøm. Lenke til kommentar
Strappado Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Du drømmer om det som har blitt behandla i hjernen i det siste, kanskje siste dagen, men jeg tror det kanskje er mer som en uke eller måned enn bare siste dagen og/eller en god andel tilfeldig fra nårsomhelst. Dvs alt du har sett, hørt, tenkt og husket. Spesielt det du tenker på før du sovner, drømmer man om. Og det er hvis det ikke er en våken drøm. For meg virker det som drømmer ofte er som om hendelser i livet vårt kappes opp i små biter og så settes sammen igjen på tilfeldige måter. Er man veldig opptatt av noe/noen i en periode, så vil det gjerne føre til at dette utgjør en større del av drømmen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå