Gå til innhold

Noen som kan tolke drømmer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er alltid forskjellige drømmer, men det er samme person i drømmen. Handlingen har alltid noe med den personen å gjøre. Husker ikke så mye fra drømmene, men vi prater og får øyekontakt.

Heisann. Det er nok veldig enkelt å legge en sterk paralell til forelskelse i det du skriver, men jeg tror at drømmene dine handler rett og slett om deg selv i forhold til deg selv. Har du noe vagt minne om hvordan personen ser ut? Og hvilke følelser er det forbundet til personen? Kanskje hvis du finner dette, så finner du mer deg selv? Jeg tror personlig at drømmer er ditt indre menneske som bearbeider inntrykk en har fått av omgivelsene i våken tilstand, for så å tolke dette og få et klarere bilde av en selv. Forelskelse handler i første omgang av å ville gi. Dette virker mer ut av å ville ha?

Mvh Meg.

Lenke til kommentar

Hvis jeg har brukt mye tid på å tenke på noe/noen så dukker det/de konsekvent opp i drømmene mine. Jeg mistenker at dette har noe med hensikten bak drømmer å gjøre, som jeg mener å ha lest et sted er en sortering og rydding av inntrykk.

Kjedelig kanskje, men jeg tror ikke selv drømmer har noen annen betydning enn de du klarer å ta ut av det selv, og det er ikke noe noen andre egentlig kan være kvalifisert til å gjøre. Drømmer blir skapt av dine erfaringer, og andre mennesker vil aldri ha disse, og vil derfor aldri kunne si noe korrekt om hva drømmene dine egentlig "betyr" (jeg tror ikke drømmer betyr noen ting)

Lenke til kommentar
Hvis jeg har brukt mye tid på å tenke på noe/noen så dukker det/de konsekvent opp i drømmene mine. Jeg mistenker at dette har noe med hensikten bak drømmer å gjøre, som jeg mener å ha lest et sted er en sortering og rydding av inntrykk.

Kjedelig kanskje, men jeg tror ikke selv drømmer har noen annen betydning enn de du klarer å ta ut av det selv, og det er ikke noe noen andre egentlig kan være kvalifisert til å gjøre. Drømmer blir skapt av dine erfaringer, og andre mennesker vil aldri ha disse, og vil derfor aldri kunne si noe korrekt om hva drømmene dine egentlig "betyr" (jeg tror ikke drømmer betyr noen ting)

Drømmer kan i stor grad ha meninger, det er bare det at man ikke ser meningen sånn med en gang.

Jeg ville tolket denne drømmen som om at du har lyst på en kjæreste/intimitet med det andre kjønn.

Lenke til kommentar

At det er hukommelsesrelatert (la oss kalle det "opprydning i arkivet") er bare en av mange muligheter.

Jeg kjenner ikke til en enkelt teori som har fått ekstra stor oppmerksomhet på bekostning av andre. Men fratar du noen REM-søvn så vil hjernen deres senere prøve å "ta det igjen" - noe som synes å antyde at drømmesøvn er godt for noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...