Gå til innhold

PS3-en hakker når jeg streamer film

monsenroger

Anbefalte innlegg

Hei,

Kjøpte nylig en PS3 slim og lastet ned Java PS3 media server for å se på film.

For noen dager siden testa jeg den første filmen etter å ha innstallert nytt lydanlegg hjemme, filmen var for øvrig Fast and Furious 1080P og funket smertefritt. Men når jeg skulle teste i dag så hakker alle filmene mine, til og med Fast and Furious som jeg så på onsdag. Har leta en del rundt på internett, men finner stort sett bare folk som sliter med wlan, og jeg kjører på kabel.

Irriterer meg grenseløst ettersom det funka i forigårs :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg har det samme selv, bryr meg igrunnen lite da jeg sjelden eller aldri streamer, sjansen for å få det avbrutt pga trøbbel med nettet e.l. byr meg imot så laster heller ned og ser senere, såpass tålmodighet bør ett gjennomsnittig menneske inneha, synes jeg :-)

Lenke til kommentar

Har man hakking med PMS er det to ting man sjekker.

Status på Transcodings bufferet i PMS: Tomt eller fullt.

Og CPU belastning på PC'n.

Er bufferet tomt og CPU på full guffe så holder du på med noe "transcoding" som PC'n din ikke greier. Er bufferet fullt og så er det antagelig et nettverksproblem.

Lenke til kommentar

egentlig ikke.. har selv jævli dårlig erfaring med visse dlinker og streaming. Min dlink låser seg ofte, derfor har jeg bestillt nye komponenter og skal over på oppsettet under.

Anbefalt oppsett er å ha router, deretter en gigabit switch som igjen er koblet til pc og ps3. Da vil belastningen på routeren bli tilnærmet lik null. Switchen tåler mye mye mer før den krasjer :)

Lenke til kommentar
Tror jeg har det samme selv, bryr meg igrunnen lite da jeg sjelden eller aldri streamer, sjansen for å få det avbrutt pga trøbbel med nettet e.l. byr meg imot så laster heller ned og ser senere, såpass tålmodighet bør ett gjennomsnittig menneske inneha, synes jeg :-)

Han mener selvsagt streaming lokalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...