Gavekort Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Hei! De fleste av dere har vel hørt Tine sine utslag om at pizzatopping ikke er ekte ost. Det første som slo meg ann var: "Ja... Hva så?". Så hva er poenget? Ikke-osten smaker vel så godt, og trenger nødvendigvis ikke å være mer usunn. De har aldri skrevet at det er ost, så da er det heller ingenting å klage på. Spis pizzatopping, om det er ost eller ikke! Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 tenkt det samme. hva mener de med det egentlig??? mc donalds osten er jo dritgod. synest ikke norsk ost er spesielt god jeg. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Det der er ekte ost, fordi de bruker ordet "ost". Det som er falsk ost kalles ofte for "Pizzatopping" eller "Pizzatiss" Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Fordi ost av melkeprodukter smaker bedre enn 'ost' laget av olje og andre ting? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Det der er ekte ost, fordi de bruker ordet "ost". Det som er falsk ost kalles ofte for "Pizzatopping" eller "Pizzatiss" Ja, poenget mitt er at det ikke er noe problem med det, det smaker godt. Ost er ikke noe kvalitets-stempel. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Personlig synes jeg ost er digg, mens "topping" o.l. smaker drit Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Jeg smaker ikke forskjell. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Det der er ekte ost, fordi de bruker ordet "ost". Det som er falsk ost kalles ofte for "Pizzatopping" eller "Pizzatiss" Ja, poenget mitt er at det ikke er noe problem med det, det smaker godt. Ost er ikke noe kvalitets-stempel. Jo, det er ikke lov å kalle en vare for "ost" dersom det ikke er ost. Og det er den ikke hvis den er laget av palmeolje eller plantemargarin. Ost skal lages av animalsk fett. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Poenget er at det før stod revet ost på pakker hvor det var bare noen få prosent ost. Det er misvisende. Det spiller ingen rolle hva som smaker best - man skal få det man betaler for. Dessuten har ekte ost helt andre smelteegenskaper enn rapsoljeerstatningen. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Jeg kan ikke huske å ha lest ost på non-ost produktene. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Det er fordi de ble tvunget til å endre navnet til "revet", "revet topping" eller lignende. Jeg husker den tid hvor det stod "revet ost" på en slik pose, men til min store skuffelse var det bare en billig, fæl etterligning som ikke kunne måle seg med vanlig ost. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Det er ikke så mange år siden. Tror kanskje det var i 2005 de måtte forandre det. Mener det var mens jeg gikk på vgs... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå