Gå til innhold

hundemat til katt? :P


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kattemat kan bli billig, er bare å fiske masse og fylle frysern med frosen fisk. husk å kok den og legg den i isbokser før du fryser den. funker eventuelt å kjøpe fisk. trengs ikke å fryses hvis det skal brukes med en gang.

 

Hundematen blir vell for stor for små kattemunner, har sett våres katt ete hundemat og da er det å prøve å bite sund en bitte.

 

dessuten er de forskjellige dyrematene tilpasset næringsbehovet for hver art.

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar
dessuten er de forskjellige dyrematene tilpasset næringsbehovet for hver art.

 

 

det var omtrent det jeg tenkte på... har kjøpt en pose hundemat ment til valper (pedigree junior), og de spiser som bare det. tror ikke de har merket forskjell

 

fisk?? trodde ikke d var bra for katter i lengden..

Lenke til kommentar
fisk?? trodde ikke d var bra for katter i lengden..

 

Har en katt som er over 3 år og han spiser bare fisk. spiser nesten aldri tørrfor. men spiser boksmat til nøds. vi har tre katter, to foretrekker fisk og en spiser ca halvt om halvt. sparer masse penger med fisk også digger kattene det. stormonsen vår som bare spiser fisk er blitt skikkelig svær og kraftig. han har gigant poter og er ganske sterk til en katt å være :)

Lenke til kommentar

Du må passe på at hundematen du gir katten inneholder Taurin, evt. at katten får i seg taurin fra andre kilder. (mer info på wikipedia)

 

Uten taurin får katten alvorlige sykdommer etterhvert, bla. blir den blind.

 

Taurin fins naturlig både i kjøtt og fisk.

 

Selv gir jeg katten et godt tørrfor kjøpt hos dyrlegen og litt våtfor av og til. Det er mye forskjell på forskjellige typer kattefor; min katt forsyner seg fritt fra en skål som blir fyllt opp når den er tom, og i de få periodene hun har fått billig kattefor har det gått mye mer for.

Lenke til kommentar

Helt riktig som Jann-Ove skriver at katten trener Taurin. Det er en aminosyre som er helt nødvendig for katter. Nå inneholder hundemat ikke vanligvis Taurin, men katten tar ikke skade av å spise litt hundefor av og til. Min katt er over 7 år, har spist både hundemat og kattemat (tørrfor) pluss det han fanger selv ute. Han har tykk blank pels og er akkurat passe rund og god. Aldri vært syk en dag.

Endret av elelmar
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Nei, det er ikke greit. Katter har et helt annet næringsbehov en hunder, og dette får dem kun tilfredstilt gjennom kvalitets for. Kan annbefale euconuba og hills.

 

IKKE la kostholdet til en katt bestå av fisk. Katten kommer til og få alvorlige mangelsykdommer. Katter er kjøttetere og trenger mye protein..

Lenke til kommentar
Nei, det er ikke greit. Katter har et helt annet næringsbehov en hunder, og dette får dem kun tilfredstilt gjennom kvalitets for. Kan annbefale euconuba og hills.

 

IKKE la kostholdet til en katt bestå av fisk. Katten kommer til og få alvorlige mangelsykdommer. Katter er kjøttetere og trenger mye protein..

 

 

Hva om katte selv velger å spise fisk fremfor tørrfor? e det ikke mye protein i fisk?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432
Nei, det er ikke greit. Katter har et helt annet næringsbehov en hunder, og dette får dem kun tilfredstilt gjennom kvalitets for. Kan annbefale euconuba og hills.

 

IKKE la kostholdet til en katt bestå av fisk. Katten kommer til og få alvorlige mangelsykdommer. Katter er kjøttetere og trenger mye protein..

 

 

Hva om katte selv velger å spise fisk fremfor tørrfor? e det ikke mye protein i fisk?

 

 

Akkurat hvor mye protein det er i fisk vet jeg ikke, men det er ikke det eneste næringsstoffet en katt trenger, og det får den ikke dekt gjennom fisk.

Lenke til kommentar
går d greit eller? kattemat er så svindyrt

Oki, du bør IKKE ha katt skjønner jeg, siden du ikke har råd til å mate det.

Hva om dyret blir syk eller skadet? Da må du punge ut flere tusen.

 

Selv om det er bare en katt, så bør den få skikkelig mat fordi??

Dra på dyreklinikken/dyrebutikken og kjøp deg en skikkelig sekk med for.

Koster 600 spenn for 10 kg, men det er heelt klart verdt pengene.

Lenke til kommentar
kjør på med vafler! det liker ulver, og ulver er jo nesten det samme som hunder, og hunder er nesten det samme som katter, og da får du laga mat til både deg selv og katten din. :!:

 

god ide du :roll: :!:

 

og jeg håper jo seff ikke katten min sjuk.. er vel ikke særlig mange som har råd til dyrlege i d lange, så jeg prøver å jo unngå dette d beste jeg kan, hakke lyst å avlive kattpus! :( men prisen på katte/hundemat ligger vel mye ann på typen

Endret av person
Lenke til kommentar
Nei, det er like dyrt, eller billig, alt etter hvilken kvalitet du er ute etter.

Den billigste boksen med kattemat fra rema koster 4.90 og en whiskas boks koster 11.90.

Det samme gjelder hundematen..

 

det som er er at jeg kjenner en som har huskier og kjøper tonnevis med hundefor som skal legges i bløt, men i ettertid tror jeg dette kunne blitt litt sterk kost :p

 

kjøper forsåvidt IKKE boksmat... er vel ikke så jævli bra i lengden d heller tror jeg.. kun tørrfor og evt fisk da man ofte har altfor store lager i frysern.

Endret av person
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...