nor50 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 På hovedkortet ligger det 3 rader a 2 S-ATA-koplinger + 3 ekstra ved siden av. For å være sikker på å få riktig bootedisk, bør/må den koples til S-ATA 1? Og, hvem av de 6 portene er S-ATA 1? Hva med de 3 andre portene, de kan brukes på samme måte som de 6 andre portene? Intel® P55 Express Chipset built-in 6 xSATA 3.0 Gb/s ports Intel Matrix Storage Technology Support RAID 0,1,5,10 JMicron® JMB363 PATA and SATA controller 1 xUltraDMA 133/100/66 for up to 2 PATA devices 1 xSATA 3Gb/s port (black) JMicron® JMB322 (Drive Xpert Technology) : - 2 x SATA 3.0 Gb/s ports (navy blue and gray) - Supports EZ Backup and SuperSpeed functions *Drive Xpert function is available only when the hard disk drives are set as data drives. http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=yZD4...&templete=2 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Du kan bruke hvilken som helst av de 6 Intel portene, det booter like bra fra alle. Det er antagelig ikke like enkelt å boote fra de andre portene. Det pleier å stå skrevet nummerering på kortet ved siden av portene. Og det står antagelig også i bruksanvisningen. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Du velger i bios hvilken sata port som skal være bootdisk, dvs harddisk nr 1 uavhengig av tilkobling. Du skal ikke koble inn i de "andre" da det er en separat raid kontroller. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Du kan bruke hvilken som helst av de 6 Intel portene, det booter like bra fra alle. Det er antagelig ikke like enkelt å boote fra de andre portene. Det pleier å stå skrevet nummerering på kortet ved siden av portene. Og det står antagelig også i bruksanvisningen. I manualen står det litt uklart egentlig, da portene "ligger" men i illustrasjonen står de... Du velger i bios hvilken sata port som skal være bootdisk, dvs harddisk nr 1 uavhengig av tilkobling. Du skal ikke koble inn i de "andre" da det er en separat raid kontroller. Je men jeg skal ikke kjøre RAID. Er de ikke brukelig til annet enn det? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Det varierer, enkelte ASUS kort har en auto RAID funksjon, men ellers vil disse kreve en driver for å funke optimalt. Jeg kan for eksempel ikke bruke CD/DVD stasjonen min på Classifieden på JMicron kontrolleren før den er i Windows (Riktignok skal det nevnes at det er med en IDE til SATA adapter) Men disse går ikke i RAID om jeg ikke slår dem over på EVGA kortet ihvertfall, men du kan bruke enkelt disker på en kontroller selv om RAID er skrudd på, du må bare ha RAID driveren installert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå