tsxpower Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 er det reg reim eller reg kjede på mercedes 200 diesel. 1986mod og er det mye jobb og bytte? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 er en del skruing for å bytte ja. og verksted er dyrt når det gjelder bytting av det. er ikke helt sikker, men tror det er reim. er det kjede trenger du ikke bytte. for kjede tåler minst 500000 håper noen som vet litt bedre enn meg om det er kjede eller reim for jeg er litt usikker Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Det er kjede. Jeg vet ikke hvor ofte det må/bør byttes, men det trengs visstnok endel spesialverktøy. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 kjede tåler 500000 så du trenger ikke bytte hviss den ikke har gått så mye Lenke til kommentar
tsxpower Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 ok. men er det kjede på alle mercedes'er? diesel. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Ja, det er kjede på alle M-B'er. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Kilometerstand? Hvis den har gått noe særlig over 400000 så hadde jeg sterkt vurdert et bytte, og ihvertfall en inspeksjon. En eller annen vettug mekaniker kan sjekke dette for deg, bare å skru av topp dekselet og sjekke om kjedet har strekt seg. Kort fortalt* mulig det er andre metoder og andre kontroll punkter. Har forøvrig brent meg på dette, hadde en gammel W123 som kjede røyk på. Denne hadde gått over 500000 så var ei rart, men siden bilen var så rusta i stykker var det ikke noe stort tap. Kan forsåvidt nevne at når kjede røyk, så brakk kammen tvert av, ble spontan oljelekkasje foran på blokka og noen av ventilene ble litt banan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå