Gå til innhold

[løst] Fra norsk windows vista home premium til engelsk windows 7

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå den norske versjonen av windows vista home premium.

Gjennom MSDNAA har jeg fått en engelsk versjon av Windows 7, og prøver å benytte meg av oppgraderingsfunksjonen (uten å formatere, altså) men da får jeg bare beskjed om at jeg ikke kan bruke denne funksjonen når det blir en oppgradering fra ett språk til et annet.

Er det noen som vet en vei rundt dette?

Installeringsprogrammet ber meg om å se på denne linken for å se hvordan jeg skal gjøre det, men finner ingenting nyttig:

http://technet.microsoft.com/en-us/library...674(WS.10).aspx

Edit: Det må¨vist installeres på en ren partisjon!

Endret av theda9el2k
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det finnes ingen workaround på dette problemet på lik linje som å oppgradere fra RC til RTM? Har en norsk utgave av Vista home premium som jeg gjerne skulle ha oppgradert istedenfor å kjøre en helt ny installasjon. Har søkt litt rundt uten å finne noe konkret svar på om dette er mulig. Noen som vet noe?

Lenke til kommentar
Det finnes ingen workaround på dette problemet på lik linje som å oppgradere fra RC til RTM? Har en norsk utgave av Vista home premium som jeg gjerne skulle ha oppgradert istedenfor å kjøre en helt ny installasjon. Har søkt litt rundt uten å finne noe konkret svar på om dette er mulig. Noen som vet noe?

Du kan ikke oppgradere fra Vista Home Premium til Windows 7 Pro/Ultimate ut i fra det jeg kan se hos Microsoft. Og trolig kan du heller ikke oppgradere norsk Vista til engelsk Windows 7.

Fant dette hos Microsoft, som vel forteller det meste:

What is the Windows 7 Upgrade Option program?

Specifically designated PCs that are pre-installed with Windows Vista Home Premium, Windows Vista Business, or Windows Vista Ultimate may qualify for an upgrade to the equivalent Windows 7 product. Similarly, in some markets, retail packaged Windows Vista software products (sold separately from PCs) may also qualify for an upgrade to the equivalent Windows 7 product. The upgrades will be provided to qualifying customers when the Windows 7 product becomes available on October 22, 2009.

What are the "equivalent" Windows 7 products for Windows Vista?

Windows Vista Home Premium -> Windows 7 Home Premium

Windows Vista Business -> Windows 7 Professional

Windows Vista Ultimate -> Windows 7 Ultimate

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...