-kga- Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Kapasitet: 8-16Gb Lydkvalitet: Er ikke så viktig, skal bruke den hovedsakelig til lydbøker. Batteritid: Jo lengre, jo bedre. Skjermstørrelse: Hadde en creative zen v plus (RIP ;_; ) som jeg var fornøyd med. Skjermen må våre så god eller bedre. Lydformater: Er for det meste mp3 det går i, men om den støtter M4b så hadde det vært et kjempe pluss. Er det kunn iPod som støtter det formatet? Trur det er to typer M4b, en som har kopi beskyttelse og en som ikke har det. Det er den uten kopi beskyttelse jeg er ute etter. Video: Trengs ikke, ikke bilder og slikt tull heller. Størelse: Jeg vil helst ikke ha en stor kloss. Jeg likte størelsen på Crative zen v plus. Den var perfekt, ikke for liten og ikke for stor. Annet: 1-Det må våre mulig, og helst relativt lett og spole gjennom lydfila. De fleste lydbøker har fra kvarter til mange timer i en enkelt fil. Så det må være mulig å spole seg frem til der man var. 2-Om man skrur den av så hadde det vært en fordel om den starter på samme fil og på samme sted i fila som den var når den ble skrudd av. 3-Det må være lett å justere volumet mens den ligger i lommen uten å behøve og ta den opp å se på skjermen. Pris: Max 1500-1600 kr. Men jo mindre jo bedre så lenge den oppfyller det meste avd et over. Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 sansa fuze. best på lydkvalitet. billig betalte 1000kr for 8 gb. ca 24 timer batteritid. helt grei. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 sansa fuze. best på lydkvalitet. billig betalte 1000kr for 8 gb. ca 24 timer batteritid. helt grei. Spiller den av M4b filer? Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 vet ikke, tror ikke det. men den har noe audiobook greier jeg ikke har brukt. jeg måtte oppdatere firmwaren så den kunne spille flac. kan være de har komt med noe nye greier... Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Trur ikke den støtter det. Så att M4b ligger under AAC og jeg så ikke det unfer spesifikasjonene... Men kan jo henne den firmwaren la det til. Jeg så att denne fra sony støtter AAC. Den har også lang batteritid. Skjermen er mer en bra nokk of lyden skal vist også være mye bedre en mitt minimum krav. Den har også egene knapper for å justere lyden slik at den er lett å justere uten å måtte ta den ut av lomma. Noen som har erfaring med den? Når den blir skrudd av starter den opp på samme fil og samme sted i fila som den var før den ble skrudd av? Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Trådstarter, du burde ta en titt på Sansa Clip og COWON 7 Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 Trur jeg går for Creative zun xfi, de er på tilbud i helga. 1000kr for 16Gb og for kunn 300kr ekstra, 1300kr så får du 32GB. Den eldre Creative zen har blitt anbefalt for lydbok flere steder, så jeg regner med denne nyere versjonen er like god. Eneste minus må være at batteritiden har vært litt lav på noen tester. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 (endret) Trur jeg går for Creative zun xfi, de er på tilbud i helga. 1000kr for 16Gb og for kunn 300kr ekstra, 1300kr så får du 32GB. Den eldre Creative zen har blitt anbefalt for lydbok flere steder, så jeg regner med denne nyere versjonen er like god. Eneste minus må være at batteritiden har vært litt lav på noen tester. Stakkars deg Endret 20. september 2009 av 2B'1 Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 (endret) Trur jeg går for Creative zun xfi, de er på tilbud i helga. 1000kr for 16Gb og for kunn 300kr ekstra, 1300kr så får du 32GB. Den eldre Creative zen har blitt anbefalt for lydbok flere steder, så jeg regner med denne nyere versjonen er like god. Eneste minus må være at batteritiden har vært litt lav på noen tester. Stakkars deg Er det noe spesielt dårlig med den? EDIT: Lol... Ble Sonny s739 isteden. 16Gb. Kostet jo 1100Kr, virka billig. Snakket om den typen tidligere, bare 8GB versjonen, og nå når jeg så 16GB som var rimligere så passet det fint. Håper jeg ikke angrer i morgen. Endret 20. september 2009 av Lord-KGA Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Godt valg. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Godt valg. Enig i det Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Fikk Sony spilleren i dag, og det lille jeg har fått prøvd den så virker det som om det er en elendig spiller for lydbøker. Skulle kjøpt creative isteden. Etter en del fikling så fant jeg ut at lydbøkene måtte legges i podcast mappa for å få bookmarks. Men når en fil er ferdig spillt i podcast mappa så fortsetter den ikke direkte på neste, må manuelt velge den nye fila. Må e om jeg får fikset det med litt fikling. For se om en firmware update vil løse noen av problemene. Og kanskje en titt i manualen. En gidigen mangel er at det tar sykt lang tid å spole fremover i lyd fila. Spolinge er fin for 3min sanger, men om lydboka består av filer på 1 time eller lenger tar det 5 minn eller mer for å spole seg fra start il slutt i en lyd fil, og det er ubrukelig. Men for rein musikk bruk så virker den bra, god lyd osv. Men nå skal jeg bruke den 80% lydbok og 20% musikk. Får prøve og se om jeg finner no mer ut av den, hvis ikke får jeg prøve og bytte den. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Sett på pause så har du kjapp spoling. Bookmarks er det kun på podkast ja, og noe firmware-update kommer neste 100% sikkert ikke. Bruk angreretten du Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Si lydboka har 200 filer. Hvet du hvordan man får den til å skifte fra fil til fil når den har hørt ferdig en fil i podcast mappa? Kjedelig å måtte skifte manuelt. Hvis det er en løsning på det problemet også så vurderer jeg å beholde den. Foruten de nevnte problemene så likte jeg spilleren. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Lag alt til en fil og bruk bokmerker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå