metropol Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Har installert xp sp 3, har IE8 får ikke kontakt med nettet. Har prøvd følgende: - systemgjenoppretting - Ping via cmd mot www.vg.no, og det pinger uten problemer. mao kontakt ut fra trådløst kort - testet annen browser, opera - kjørt windows i sikker modus - deaktivert alle tillegg i IE - slått av brannmur, - tømt leserlogg og andre data i IE - prøvd winsoxfix - bedt til gud og allah - reparert trådløsforbindesen (dvs restart et den) - kjørt x-antall programmer for å finne virus, trojanere og annet møkker som kan ligge gjemt Men fortsatt ikke på nett. Har 2 bærbare pc'er som er oppkoblet mot samme trådløsrouter og det fungerer fint. Slegge eller reinstallering eller noe annet jeg har oversett. thanx anyone Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Gå for slegga... Neida. Hadde vært fint om du oppga hvilken trådløs router du bruker. Det første som slår meg er at den trådløse routeren kanskje ikke er satt opp til å sende på fast kanal, men vil tidvis søke på andre trådløse nettverk for å finne hvilke kanaler de sender på, for så å velge en annen kanal for best mulig overføring. Enkelte trådløse PCer har problemer med å finne trådløse nett med denne funksjonen, problemet løses da ved å gå inn på routerens meny og sette den til en bestemt kanal. Naturligvis bare hvis det er dette som er problemet... Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Oppdatert routerens Firmware? Lenke til kommentar
metropol Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Gå for slegga... Neida. Hadde vært fint om du oppga hvilken trådløs router du bruker. Det første som slår meg er at den trådløse routeren kanskje ikke er satt opp til å sende på fast kanal, men vil tidvis søke på andre trådløse nettverk for å finne hvilke kanaler de sender på, for så å velge en annen kanal for best mulig overføring. Enkelte trådløse PCer har problemer med å finne trådløse nett med denne funksjonen, problemet løses da ved å gå inn på routerens meny og sette den til en bestemt kanal. Naturligvis bare hvis det er dette som er problemet... Router er trådløs D-link di-524. Men jeg har kontakt på de bærbare, men sliter med den stasjonære. Her bruker jeg en usb trådløs adapter. Som sagt så får jeg pinget gjennom, men internett vil ikke kommunisere. Endret 11. september 2009 av metropol Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Ser jo ut som at trådløsforbindelsen din ikke greier å hente DNS fra routeren. Dette kan skyldes "dårlig" driver til trådløskort. Vil anbefale deg å google etter trådløskort-navn + chipset. Er f.eks Chipset RT8187, så henter du driver hos ralinktech og ikke hos produsenten av kortet. Finner du ikke annen driver enn den du bruker, så prøv annen kryptering. Siste utvei er å sette DNS manuelt på PC til f.eks 195.159.0.100. Lenke til kommentar
metropol Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Ser jo ut som at trådløsforbindelsen din ikke greier å hente DNS fra routeren.Dette kan skyldes "dårlig" driver til trådløskort. Vil anbefale deg å google etter trådløskort-navn + chipset. Er f.eks Chipset RT8187, så henter du driver hos ralinktech og ikke hos produsenten av kortet. Finner du ikke annen driver enn den du bruker, så prøv annen kryptering. Siste utvei er å sette DNS manuelt på PC til f.eks 195.159.0.100. Skal abolutt prøve dette la7dfa. Takker for tipset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå