bowls88 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Hei. Jeg titter etter ny bærbar data, og har satt sammen en på dell.no. Mine ønsker, er å spille spill uten at den sliter, ha en god skjerm til film og bilder, og ha en generelt rask data. Studio XPS 16 Intel® Core™ 2 Duo T9600-prosessor (2,80 GHz, 6 MB, 1066 MHz) Ekte Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Norsk Bakdeksel i rødt skinn: 15,6-tommers rammeløs TrueLife 1080p HD-WLED-skjerm 4096 MB 1067 MHz tokanals DDR3 SDRAM [2 x 2048] 320 GB harddisk (7200 rpm) med fallsensor 1GB ATI® Radeon™ HD 4670 graphics card Innebygd DVD+/-RW-stasjon med innstikksplass (leser og skriver DVD og CD), med programvare Primært 6-cellers litiumionbatteri (56 Wh) Dell Wireless 370 Bluetooth-modul Intel WiFi Link 5300 halvt minikort (802.11 a/g/n) (Centrino) Dette koster 13050kr. Jeg lurte derfor på om noen hadde noen kommentarer på ytelse og pris. Er den god nok til min bruk. Mener du det kan være noen nedgraderinger/oppgradinger. Og koster den for mye, tror du man kan finne noe likt til en billigere penge ett annet sted. Lenke til kommentar
bowls88 Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Den gamle bærbare dataen min har streiket fullstendig. Skjermen er ødelagt, og den er ubrukelig som bærbar pc, jeg må ha den koblet opp mot tvskjerm. Derfor hadde jeg veldig takknemlig for hjelp, så jeg kan få bestemmt meg for en data så fort som mulig. Lenke til kommentar
taeerom Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Den høres fin ut til spill. Kanskje litt dårlig prossessor til den prisen, men for all del ikke noe problem. Du betaler for utseende og fancy shit du (kanskje) ikke trenger, men det er kult med en pen pc. Jeg hadde også fyllt opp en 320Gb på noen uker, men bra med 7200rpm. Jeg sier: har du spenna kjøp. men jeg hadde lett rundt etter tilsvarende ytelse til bedre pris eller bedre ytelse til samme pris, men jeg bryr meg jo ekslusivt om ytelse. Lenke til kommentar
bowls88 Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Takk for svar. Ja, jeg har tittet på en litt mindre "fancy" type også, har sett at man kan spare noen tusenlapper på det, eller invistere dem i bedre ytelse. Har du en prosessor du ville anbefalle? Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Synes 2.8Ghz høres bra ut jeg altså. Spørsmålet er vel kanskje heller om du ikke burde helle pengene over i noe annet enn prosessor, siden det er veldig dyrt å oppgradere på bærbar. Hadde hjulpet om du fortalte konkret hva du har tenkt å spille, og hvis du skal spille online, hvor kresen du er på blideflyt (er jevnt 30 bra nok?). Hvis du vil ha alt som den pc'en du la ved i førsteposten (2.8Ghz prosessor, full HD-skjerm, bra grafikkort), tviler jeg egentlig på at du finner en rimligere bærbar pc. Lenke til kommentar
bowls88 Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 Ja, jeg har sett at det er bedre prosessor og mer minne, som er de virklig kostbare tingene. Det tyngste spillet jeg spiller er vel Pro Cycling Manager, og tror ikke det er for tungt for 2.8ghz. Jeg liker dataens utseende, og er veldig fasinert av HD skjermen. Ser mye på tv-serier, og liker å se dem i god kvalitet. Det eneste er at den er ganske dyr, og derfor vil jeg være helt sikker før jeg handler. Svarene har har hjulpet meg en del. Ettersom at jeg lurte på om den var bra nok. Og med deres svar, så virker det for meg som om dere syntes den er god nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå