alkymist Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 På rypejakt er ikke bråk fra plastposer like farlig som på storviltjakt... Fotografen vil jo gå bak jegeren uansett, og jaktstøvler + småbjørk etc bråker mer enn det en plastpose rundt kameraet gjør. Dessuten: plastposen brukes når det regner, da bærer ikke lyden like gost som i fint klarvær, når plastposen ikke er i bruk. Viktig å tenke på mtp fluktbilder etc, kamera + optikk må gi muligheten for rask følgefokus. Et kamera som er optimalisert for sportsfotografering kan dermed være viktig... Lenke til kommentar
Inc Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Men det er lettere å få rift i en pose. Verste senarioet må jo å være en pose full av vann med kamera i Uansett, man kan tenke litt lengre frem. En pose holder ikke lenge, de morkner. Endret 14. september 2009 av Inc Lenke til kommentar
Asbjeurn Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Ikkje gløym hørselvern! Peltor er bra på det området. Lenke til kommentar
Foto-TMW Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 Hei, Jeg kjøpte den 50D'en til 6500,- Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Grattis med nytt kamera. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Hei,Jeg kjøpte den 50D'en til 6500,- Bra deal det dær, jeg solgte nettop 2 stk , fikk 7500 pr stk uten objektiv Lenke til kommentar
Foto-TMW Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 Grattis med nytt kamera. Takker Jeg kan ikke vente til jeg får det Jeg skal hente det på torsdag. Lenke til kommentar
Foto-TMW Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 Hei,Jeg kjøpte den 50D'en til 6500,- Bra deal det dær, jeg solgte nettop 2 stk , fikk 7500 pr stk uten objektiv Ja, veldig fornøyd med prisen;) Lenke til kommentar
Foto-TMW Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 Hei, Jeg har brukt 50D'en i noen dager nå (en dag på jakt) og er veldig fornøyd...jeg brukte 70-200mm f/2.8 og ble veldig fornøyd med bildene. Jeg brukte brennvidden 70mm mest da det ikke var behov for mer unntatt av rypene i flukt. Men jeg har lyst til å kjøpe ett canon ef 50mm f/1.8 II for å eksperimentere litt, det er jo veldig billig. Jeg skal også kjøpe sensor-rens, noen anbefalninger? Mvh. Thomas Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Når det gjelder sensor-rens, så er en skikkelig blåsebelg det første du bør skaffe deg. Som oftest, så tar den det som trengs. Nå har vel 50D innebygget sensor rens, så da burde det være mindre behov for rens også. Tom Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Det er greit og bruke den innebygde rensefunksjonen ofte så ikke "møkka"får tid til og feste seg. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Det er greit og bruke den innebygde rensefunksjonen ofte så ikke "møkka"får tid til og feste seg. Den starter automatisk hver gang du slår på eller av kamera om du ønsker det Lenke til kommentar
Foto-TMW Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 Når det gjelder sensor-rens, så er en skikkelig blåsebelg det første du bør skaffe deg. Som oftest, så tar den det som trengs. Nå har vel 50D innebygget sensor rens, så da burde det være mindre behov for rens også. Tom Jeg kjøpte en blåsebelg i dag og en LensPen. I tillegg kjøpte jeg en Canon EF 50mm f/1.8 II, veldig positivt overrasket over den :!: Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Jeg kjøpte en blåsebelg i dag og en LensPen. I tillegg kjøpte jeg en Canon EF 50mm f/1.8 II, veldig positivt overrasket over den :!: Du handler mye om dagen Håper at du ikke har tenkt å bruke lens-pen på sensoren Men den er fin på objektiver. Tom Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Det beste er og bruke blåser'n i et støvfritt miljø "badet",og hold kameraet sånn at objektivinnfestningen peker nedover,ikke blås kontinuerlig ta et blås av gangen og vent litt før neste,så støvet ikke blir sugd inn i blåsebelgen. Lenke til kommentar
Foto-TMW Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 Jeg kjøpte en blåsebelg i dag og en LensPen. I tillegg kjøpte jeg en Canon EF 50mm f/1.8 II, veldig positivt overrasket over den :!: Du handler mye om dagen Håper at du ikke har tenkt å bruke lens-pen på sensoren Men den er fin på objektiver. Tom Nei, selvfølgelig ikke, men hva ville skjedd hvis jeg har gjort det? Sånn bare for å vite det. Blir den ødelagt? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Nei, selvfølgelig ikke, men hva ville skjedd hvis jeg har gjort det? Sånn bare for å vite det. Blir den ødelagt? Tror det er en svak mulighet for å få mikroskopiske riper i overflaten. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå