Foto-TMW Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Det er bare noen få av de dyreste L objektivene som har værtetninger,tror ikke du skal bekymre deg alt for mye om det.Normal omsorg holder i massevis for stort sett alle objektivene. Ok, greit å vite. Kanskje jeg skal kjøpe ett 40D sånn bare for å ha ett ekstra kamera. Hva synes dere om Canon EF 50mm f/1.8 II? Lenke til kommentar
Det Skumle Fjellet Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Det er bare noen få av de dyreste L objektivene som har værtetninger,tror ikke du skal bekymre deg alt for mye om det.Normal omsorg holder i massevis for stort sett alle objektivene. Ok, greit å vite. Kanskje jeg skal kjøpe ett 40D sånn bare for å ha ett ekstra kamera. Hva synes dere om Canon EF 50mm f/1.8 II? Det kan virke som om du har en viss... kjøpesyke. Du vil jo bare kjøpe, kjøpe nesten hva som helst! Hva SKAL du med et ekstra kamera (som ganske sikkert er dårligere enn 500D'en din)? Jeg synes forøvrig 50mm 1.8 er billig og bra, men brennvidden er jo nesten ubrukelig (imo) på cropkamera. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 50mm trenger litt arbeidsavstand,men og kalle det nesten ubrukelig er og strekke strikken litt langt. Det du må være oppmerksom på er og få objektiver med stillegående fokusmotor. Lenke til kommentar
Foto-TMW Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 50mm trenger litt arbeidsavstand,men og kalle det nesten ubrukelig er og strekke strikken litt langt. Det du må være oppmerksom på er og få objektiver med stillegående fokusmotor. Det jeg mener er å oppgradere til 50D ikke 40D. Men hvilket opjektiv skal jeg gå for hvis jeg skal ta "actionbilder" på rypejakt? Jeg har kit linsa 18-55mm og sigma 70-200mm f2.8 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Vel,du har jo sigma 70-200 f/2,8 den burde fungere. Lenke til kommentar
Foto-TMW Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Vel,du har jo sigma 70-200 f/2,8 den burde fungere. Ok, da trenger jeg bare blits da eller? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Blits bruker du til "trofebildene" Hvor godt kjenner du kameratet ditt ? For og få gode bilder er det viktig og kunne bruke senterfokuspunktet og forstå hvordan lysmålinger fungerer i kameraet,prioritert lukkertider opp mot iso og riktig fokus for og få bra panoreringsbilder av fugler i flukt. Ta med 500D,begge objektivene og posen som snekker'n linket til.Du kan også spandere på deg en blits,ekstra batteri og et par gode minnekort,og stativ. Hvis du vil ha et nytt objektiv ville jeg vurdert en ny normal zoom med en bedre lysmotagelighet,foreksempel tamron 17-50 f 2/8.Denne kommer snart på markedet med stabilisering. Endret 12. september 2009 av Nautica Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Blits på rypejakt? Du har: 500D + Sigma 70-200/2.8 m/solblender + batterier + minnekort + håndkle. Kjøp i tillegg: 1 stk plastpose + 1 stk strikk (noen sverger til teip). Klipp hull i plastposen for objektivet, og fest posen med strikk (/teip) til solblenderen. Kameraet og objektivet er nå værbeskyttet. Kjøp brennevin for resten av pengene, eller sløs dem bort etter eget ønske. Ta med alle overnevnte artikler ut. Fotografer. God jakt. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Blits på rypejakt? God jakt. Har du aldri vært på rypejakt før Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Blits på rypejakt? God jakt. Har du aldri vært på rypejakt før Selvsagt. -Hvorfor tror du jeg foreslo brennevin? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Blits på rypejakt? God jakt. Har du aldri vært på rypejakt før Selvsagt. -Hvorfor tror du jeg foreslo brennevin? Skal ikke argumentere mot den nei Lenke til kommentar
Foto-TMW Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Blits bruker du til "trofebildene"Hvor godt kjenner du kameratet ditt ? For og få gode bilder er det viktig og kunne bruke senterfokuspunktet og forstå hvordan lysmålinger fungerer i kameraet,prioritert lukkertider opp mot iso og riktig fokus for og få bra panoreringsbilder av fugler i flukt. Ta med 500D,begge objektivene og posen som snekker'n linket til.Du kan også spandere på deg en blits,ekstra batteri og et par gode minnekort,og stativ. Hvis du vil ha et nytt objektiv ville jeg vurdert en ny normal zoom med en bedre lysmotagelighet,foreksempel tamron 17-50 f 2/8.Denne kommer snart på markedet med stabilisering. Takk for alle tipsene Duger de batteriene, da jeg så de bare var 800mah og originalbatteriet er 1080mah...er det noen stor forskjell? Får jeg bruk for blitsen? Bør jeg kjøpe et batterigrep? Takker for svar- Endret 12. september 2009 av Foto-TMW Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Blits bruker du inne i hytta,stillestående motiver,som fyllinnlys og om natta/kvelden for og få bedre eksponeringer. Det beste er og kjøpe batterier på eBay. Endret 12. september 2009 av Nautica Lenke til kommentar
Foto-TMW Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Blits bruker du inne i hytta,stillestående motiver,som fyllinnlys og om natta/kvelden for og få bedre eksponeringer. Det beste er og kjøpe batterier på eBay. Ok,takk. Har du noen linker til noen pålitelige ebay selgere som selger gode batterier? Takker for raskt svar. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Bruker ikke 500D LP-E5 batterier,HK supplies er en seriøs eBay-seller og selger uorginale phottix batterier som har en god kvalitet. Du kan få en bra deal for en pakke med to batterier og grep. Endret 13. september 2009 av Nautica Lenke til kommentar
Foto-TMW Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 Bruker ikke 500D LP-E5 batterier,HK supplies er en seriøs eBay-seller og selger uorginale phottix batterier som har en god kvalitet.Du kan få en bra deal for en pakke med to batterier og grep. Jo, LP-E5 batterier. Jeg skal sjekke det ut. Takk Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 LP-E5, etc. Grey Li-ion 7.4V 800mAh PL315G.543 259,00 Inklusive Frakt/Mva. http://www.altitec.no/advanced_search_resu...p;x=19&y=18 Lenke til kommentar
Foto-TMW Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 Hei, jeg kom over en 50D til 6500,- bør jeg kjøpe den? Er ikke det ganske billig, da de er i salg nytt for 8000,- Jeg tror jeg skal slå til da jeg har veldig lyst til å oppgradere. Lenke til kommentar
torve Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Hei, jeg kom over en 50D til 6500,- bør jeg kjøpe den? Er ikke det ganske billig, da de er i salg nytt for 8000,- Jeg tror jeg skal slå til da jeg har veldig lyst til å oppgradere. Det er en grei pris det. Her ligger en som er billigere. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Blits på rypejakt? Du har: 500D + Sigma 70-200/2.8 m/solblender + batterier + minnekort + håndkle. Kjøp i tillegg: 1 stk plastpose + 1 stk strikk (noen sverger til teip). Klipp hull i plastposen for objektivet, og fest posen med strikk (/teip) til solblenderen. Kameraet og objektivet er nå værbeskyttet. Kjøp brennevin for resten av pengene, eller sløs dem bort etter eget ønske. Ta med alle overnevnte artikler ut. Fotografer. God jakt. Plastposer bråker. Skaff noe annet. Denne har jeg og funker fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå