Foto-TMW Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Hei, Jeg skal være med en kompis på jakt og han vil betale meg for å ta bilder av ham i skuddsituasjon osv. Fra før har jeg Canon eos 500d, canon ef-s 18-55mm og sigma 70-200mm f/2.8. Men jeg vet ikke om 500d'en duger i litt ruskete vær. Jeg tenker også på værtetting og bilder per sekund. Så jeg lurer på om jeg skal kjøpe canon eos 40d i tillegg til 500d'en. Hva syns dere. Bør jeg kjøpe 40d eller ett nytt objektiv. Jeg vil ta gode bilder da han betaler godt. Takker for svar. Mvh. Thomas Endret 11. september 2009 av Foto-TMW Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Du bør nok vurdere 50D som er noe bedre værtettet enn 40D. Husk at du også må ha optikk som er værtettet for at det skal være noe vits. Hva mener du forøvrig er "litt ruskete vær" ? Tom Lenke til kommentar
Foto-TMW Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Du bør nok vurdere 50D som er noe bedre værtettet enn 40D. Husk at du også må ha optikk som er værtettet for at det skal være noe vits. Hva mener du forøvrig er "litt ruskete vær" ? Tom Med "litt ruskete vær" mener jeg litt småregn ikke pøsregn . Hvilke objektiver er værtettet, bare kom med anbefalinger :!: . Jeg tror 50D blir litt for dyrt for meg da jeg kanskje skal ha et objektiv i tillegg. Holder 40D til litt regn? Lenke til kommentar
Gapatrosten Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Sier bare pentax Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) 500D holder,bare ta med et tørt håndkle så du får tørket det umiddelbart etter fotoseansen.Og når du kommer innadørs så ikke la kamera/objektiver ligge i baggen. Du kan også bruke en bærepose og legge rund kamera med et hull til objektivet hvis det striregner. Hvis du absolutt vil ha noe nytt objektiv så er nok et fastobjektiv rundt 28/50mm det du mangler for og få opp kvaliteten på bildene. Tror nok jeg ville heller satset på en bra blits til og fylle på med mer lys når du tar bilder,dyrene og jegeren bruker normalt mørke farger og for å ikke miste konturer er blits genialt selv og sola lyser som bare fa*n. Sier bare pentax Helt ubrukelig,uten og kommentere det nærmere. Endret 11. september 2009 av Nautica Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 500D holder,bare ta med et tørt håndkle så du får tørket det umiddelbart etter fotoseansen.Og når du kommer innadørs så ikke la kamera/objektiver ligge i baggen.Du kan også bruke en bærepose og legge rund kamera med et hull til objektivet hvis det striregner. Jeg er tilbøyelig til å være enig med deg, og da er det bedre å legge penger i optikk. Hvis jeg var trådstarter, ville jeg kjøpt en Tamron 17-50mm f/2.8 eller Sigma 18-50mm f/2.8 som erstatning for kit-objektivet. Tom Lenke til kommentar
Foto-TMW Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 500D holder,bare ta med et tørt håndkle så du får tørket det umiddelbart etter fotoseansen.Og når du kommer innadørs så ikke la kamera/objektiver ligge i baggen.Du kan også bruke en bærepose og legge rund kamera med et hull til objektivet hvis det striregner. Hvis du absolutt vil ha noe nytt objektiv så er nok et fastobjektiv rundt 28/50mm det du mangler for og få opp kvaliteten på bildene. Tror nok jeg ville heller satset på en bra blits til og fylle på med mer lys når du tar bilder,dyrene og jegeren bruker normalt mørke farger og for å ikke miste konturer er blits genialt selv og sola lyser som bare fa*n. Sier bare pentax Helt ubrukelig,uten og kommentere det nærmere. Takk, for raskt svar. Jeg skal tenke på det, men jeg er litt sugen på nytt kamera og kanskje en blits i tillegg Hva syns dere. Jeg trenger ikke noe nytt objektiv enda. Hvilken blits skal jeg gå for?Helst en billig en. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Skal du ha blits, så anbefaler jeg "the real deal" - altså en Canon blits. F.eks. en 430 EX II. Og skal du ha nytt hus; så bør du vurdere 50D. Det er en del nyttige forbedringer der i forhold til 40D. Tom Lenke til kommentar
Foto-TMW Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Skal du ha blits, så anbefaler jeg "the real deal" - altså en Canon blits. F.eks. en 430 EX II. Og skal du ha nytt hus; så bør du vurdere 50D. Det er en del nyttige forbedringer der i forhold til 40D. Tom Den blitsen skal jeg ha Men jeg trenger ikke 50D hvis jeg føler at 40d ikke strekker til så kjøper jeg bare 50D neste år, men jeg tror 40D holder til mitt bruk. Høres det bra ut? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Må du ha nytt ? Nå som Canon nettopp har kommer med 7D et "kvantesprang" over 50D er det mange ivrige fotoentusiaster som bytter den forholdsvis nye 50D'en de kjøpte for noen måneder siden,du kan nok gjøre noen kjempe kjøp på et relativt lite brukt 50D. Lenke til kommentar
Foto-TMW Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Må du ha nytt ? Nå som Canon nettopp har kommer med 7D et "kvantesprang" over 50D er det mange ivrige fotoentusiaster som bytter den forholdsvis nye 50D'en de kjøpte for noen måneder siden,du kan nok gjøre noen kjempe kjøp på et relativt lite brukt 50D. Kan du komme med noen linker til bruktsider der jeg kan få tak i et 50D? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Finn har noen, foto.no også for og ikke glemme bruktmarkedet her,selv om det ikke er noen der akkurat nå. Har du litt is i magen og følger med så dukker det opp kjøp. Lenke til kommentar
Foto-TMW Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Finn har noen, foto.no også for og ikke glemme bruktmarkedet her,selv om det ikke er noen der akkurat nå.Har du litt is i magen og følger med så dukker det opp kjøp. Hva med denne er det et godt kjøp til 7000,-? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Det billigeste nye 50D "hus" koster 7995.- så det er ikke akkurat et kjempekjøp,du kan slå med harde fakta og forklare at det er mange 50d tilsalgs fortiden grunnet 7D og hvis du tar med blitsen også så kan du nok prute 1500/2000.- på en pakke pris.Hvis ikke så kommer det nok noen bra tilbud etter hvert. Lenke til kommentar
Foto-TMW Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Det billigeste nye 50D "hus" koster 7995.- så det er ikke akkurat et kjempekjøp,du kan slå med harde fakta og forklare at det er mange 50d tilsalgs fortiden grunnet 7D og hvis du tar med blitsen også så kan du nok prute 1500/2000.- på en pakke pris.Hvis ikke så kommer det nok noen bra tilbud etter hvert. Hei, Jeg har fått et tilbud på et 50D som er 2 måneder gammelt for 7000,- er det en bra deal? Kanskje fikk jeg det for 7300,- med batterigrep originalt. Skal jeg slå til? Takker for svar. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Det orginale batterigrepet koster vel rundt 1800.- så da hjelper det godt på prisen og kameraet blir mye bedre og holde i,så handelen er da god hvis det ikke er eldre og du får med alt av,cdplater er viktig for og kunne oppdatere mot Canon sine sider,også orginalkvitteringen burde du få med deg. Når 7D kommer i butikkene om en 14 dagerstid blir nok prisen og synke litt til på bruktmarkedet men kanskje ikke så mye,det er vanskelig å spå da fotoutstyr har for vane og bli priset veldig høyt brukt,men det er nok noen som selger rimeligere for og få fortgang i salget. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Vil bare nevne at denne fungerer utmeket. http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=33248 Lenke til kommentar
Foto-TMW Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Det orginale batterigrepet koster vel rundt 1800.- så da hjelper det godt på prisen og kameraet blir mye bedre og holde i,så handelen er da god hvis det ikke er eldre og du får med alt av,cdplater er viktig for og kunne oppdatere mot Canon sine sider,også orginalkvitteringen burde du få med deg. Når 7D kommer i butikkene om en 14 dagerstid blir nok prisen og synke litt til på bruktmarkedet men kanskje ikke så mye,det er vanskelig å spå da fotoutstyr har for vane og bli priset veldig høyt brukt,men det er nok noen som selger rimeligere for og få fortgang i salget. Kvitteringen følger med. Jeg har bare ett spørsmål angående værtette objektiver. Jeg finner ikke ut hvilke som er værtette. Er det bare L serien som er værtett? Hvilke andre? Noen anbefalinger? Takker for svar. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Det er bare noen få av de dyreste L objektivene som har værtetninger,tror ikke du skal bekymre deg alt for mye om det.Normal omsorg holder i massevis for stort sett alle objektivene. Lenke til kommentar
Foto-TMW Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Vil bare nevne at denne fungerer utmeket. http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=33248 Den var meget smart. Kanskje jeg skal gå for den isteden for ett nytt kamera. Og heller kjøpe et nytt objektiv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå